נמל אשדוד. צילום: פבל טולצינסקי
נמל אשדוד. צילום: פבל טולצינסקי

לא התייצבו – ונענשו: בית הדין קנס את ראשי הוועדים בנמל בסכום של 80 אלף שקל כל אחד

השביתה בנמל אשדוד נמשכת זה היום השלישי ונציגי הוועדים ממשיכים ל"צפצף" על מערכת המשפט

פורסם בתאריך: 11.5.18 15:50

     

הרכב שופטי בית הדין הארצי לעבודה בראשות סגן הנשיאה אילן איטח פסק בצהריים קנסות אישיים ליושבי ראש הוועדים בנמל אשדוד, וקבע כי הם יישאו בעלויות אישיות של 80 אלף שקל כל אחד. 50 אלף שקל ישולמו לקופת המדינה ו-30 אלף שקל ישולמו לחברת נמל אשדוד. הקנסות הוטלו על ידי בית המשפט בשל אי התייצבותם של ראשי הוועדים לדיונים אתמול והיום.

עמית שרף. צילום מפייסבוק

עמית שרף. צילום מפייסבוק

זה שלושה ימים שנמל אשדוד מושבת במה שהוגדר כ"שביתה פראית" ביוזמת הוועדים ובגיבוי ההסתדרות. הללו לא הסבירו מה הרקע והמניעים, אך ככל הידוע השביתה היא בעקבות המו"מ על הרפורמה בנמלים והחשש מפני תחרות שיגרמו הנמלים החדשים.

השופט אילן איטח. צילום: אתר בתי המשפט

גדל והתחנך באשדוד: השופט אילן איטח. צילום: אתר בתי המשפט

בימים רגועים יותר. מימין: יו"רית ועד מינהל בנמל אשדוד וחברת הנהגת ההסתדרות מיכל לוגסי, מנכ"ל חב' נמל אשדוד יצחק בלומנטל, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מחזיק תיק התחבורה בהסתדרות אבי אדרי ויו"ר המרחב חיים שייב. צילום: דוברות נמל אשדוד

יש הסבורים כי אחד הגורמים לשביתה הוא הרצון של ההסתדרות והוועדים להראות שהם דואגים לעובדים – כתשובה לניסיונות של אלון חסן לחזור לעניינים ולהשתלט על הבמה.

לאחר שהשביתה החלה, חברת נמל אשדוד פנתה לסעד דחוף של בית הדין לעבודה, שחייב את נציגי הוועדים להתייצב ולתת הסברים, אולם הם החליטו לזלזל בבית המשפט ועשו דין לעצמם. הם פשוט לא הגיעו.

הם ממשיכים לא להתייצב לדיון, גם לאחר שבית הדין הוציא להם צו הבאה. באופן מגוחך, המשטרה לא הצליחה ליישם את הצווים ולהביא את יו"רי הוועדים לדיון.

בעניין נמל חיפה נקבע כי ראשי הוועדים שלא התייצבו היום לדיונים יקנסו ב-20 אלף שקל כל אחד, מחצית הסכום תשולם לקופת המדינה והחצי השני לחברת נמל חיפה.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר