אביב ועמו עדנה: "הכאב לא חולף"

עדנה חקאני אמו של אביב ז"ל: "לשכול ולכאב אין גבולות"

סרט חדש המתאר את הקשר בין אימהות שכולות בעולם מציג את סיפורו של אביב חקאני מבעד למבטה של אימו. על השנים שעברו, הכאב שלא עובר והדרך להנצחתו. הסרט יוקרן הערב במרכז כיוונים כחלק מאירועי יום הזיכרון ; גם חברו הטוב של חקנאי, יניב קקון כתב שיר לזכרו

פורסם בתאריך: 15.4.18 09:55

     

הערב תתבצע הקרנת הסרט התיעודי "החלל שבינינו" במרכז כיוונים כחלק מאירועי יום הזיכרון. במסגרת הטקס, יוצג הסרט התיעודי "החלל שביננו" אשר נוצר בשיתוף יד לבנים ומוזיאון הותרנים היהודים של ארצות הברית. הסרט מפגיש בין משפחות שכולות של צה"ל ומשפחות שכולות של הצבא האמריקאי ודרך ראיונות אישיים ושיחות אינטימיות, הסרט מאפשר הצצה נדירה לעולם השכול בארץ ובארה"ב.

בסרט משתתפת עדנה חקאני אשר איבדה את בנה אביב ז"ל. אביב נפל בקרב בציר פילדלפי שברפיח ביום כ"א באייר תשס"ד (12.5.2004)בעת התפוצצות הנגמ"ש שעליו פיקד מפגיעת טיל נ"ט.  במסגרת הערב, עדנה תספר את סיפורה האישי ועל הקשר שנוצר בינה ובין אמא שכולה מארה"ב המהלך עשיית הסרט.

עדנה, ספרי לנו מהצד שלך על תחילת הדרך?

"פנו אלי חבר'ה צעירים שמכירים את אביב מהסיפורים שלו והיו בצופים וביקשו את שיתוף הפעולה שלי בפרויקט שהוא כולל את ישראל וארצות הבית כדי להראות את החלל בין שתי המקומות , הכאב המשותף. הסכמתי לקחת בעניין ובמשך השנה הם חקרו על אביב, למדו עליו, אירחתי ואתם אצלי בבית. מנגד בארה"ב פילדלפיה אצל משפחת דניאל אגמי (החייל שנהרג בעיראק) גם עשו תהליך דוה ולפני חודש וכזה היה לנו מפגש ושיחת ווידאו של שתי האמהות, לה קוראים ב'ת אגמי, שבה דיברנו על הכאב שלנו, כיצד עוברים הימים בלי הילדים שלנו, איך אנחנו מנציחים את הדרך שלהם, ואותם.
הילדים שעשו את הפרויקט שי ואלעד, תלמידי מקיף ג) עשו זאת בהתנדבות מלאה".

מה המסר שלך בעקבות הסרט שיוקרן הערב?

"לשכול ולכאב אין גבולות. אם שמאבדת את בנה זה לא משנה איך איפה ולמה, זה אותו כאב. בהתחלה חשבתי שיותר כואב יותר למות על מדינה שהיא לא המולדת שלך כמו עיארק אבל שדיברתי עם ב'ת ושוחחנו על מותו של דניאל ועל התהליך שהיא עברה הבנתי שזה בדיוק אותו דבר כי מבחינתה זה המולדת שלה, הוא הגן על האזרחים של ארה"ב על אף שחצה גבולות וזה נחשב הגנה. המסר שלי זה שאנחנו לא יכולים לשפוט אנשים עד שאנחנו עומדים במקומם. יש כאב בצד השני, ושכול גם בצד השני של העולם".

על הסרט עצמו לא נוכל להרחיב. הציבור הרחב מוזמן להגיע למרכז כיוונים הערב בשעה 19:00. הכניסה חופשי

כמו כן, במהלך הערב, ישומעו דברים מפי יניב קקון, חברו של אביב חקאני ז"ל, איש חינוך ופעיל חברתי שכתב את השיר הבא לזכרו: כמו גם עם קטעים מוזיקליים ושירת התקווה.

 

לפרטים נוספים והרשמה מוזמנים ליצור קשר בדוא"ל [email protected] או להתקשר ל08-860-402.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר