לסרי בישיבת המועצה האחרונה. צילום: קיריל לבוב

"המודיע" תוקף את לסרי על "כניעתו לאינטרסנטים"

החלטתו של לסרי שלא לבצע אכיפה כללית נגד בתי העסק שפתוחים בשבת הובילה לאכזבה קשה בציבור החרדי: "הסתירה מהדהדת ודורשת הסברים וטיפול". מחר, מוצ"ש מתוכננת עוד הפגנה של החילונים-מסורתיים. אך האם בקרוב החרדים הם שייצאו לרחובות?

פורסם בתאריך: 9.3.18 08:51

     

במועצת העיר האחרונה הודיע ד"ר יחיאל לסרי על כך שהוא חוזר בו מאכיפת חוק העזר העירוני בנוגע לאיסור פתיחת עסקים בשבת בפאתי העיר קרי מתחמי הביג, הסטאר והחופים ולמקד את האכיפה באזורים דתיים וחרדיים בלבד. אלא שהחלטה זו לא התקבלה באופן יפה בציבור החרדי שמבקש אכיפה בכל חלקי העיר, באופן מלא.

כראייה, הכותרת שניתנה בעיתון השבת החרדי "המודיע" היום: "אכזבה מהחלטת ראש עיריית אשדוד שלא לאכוף באופן שוויני את חוק העזר האוסר על פתיחת עסקים בשבת". הכתב החרדי חנוך בן-חיים כתב:"כאב נוקב בקרב ציבור מקדשי שביעי מהחלטתו של ראש עיריית אשדוד, שלא להמשיך באופן שוויני באכיפת חוק העזר העירוני האוסר

סגן ראש העיר, ליברמן. מאוכזב? צילום: קיריל לבוב

על פתיחת עסקים בשבת, כי אם במקומות הקרובים לאזורים הדתיים והחרדיים של העיר. ד"ר לסרי נכנע ללחצים הפוליטיים המופעלים עליו על ידי גורמים אינטרסנטיים פוליטיים מחרחרי ריב ומדון".

"הכאב נוקב שבעתיים כאשר מאז ומעולם היה ידוע ראש העיר ברגישותו הרב לקודשי ישראל ולערך שמירת השבת. כניעתו אפוא ללחצים פוליטיים – התקבלה בתמיהה".

פגישת רבני הקריות שהציתה את משבר השבת לפני חודשיים. צילום דודו חן

הרב יצחק גולדקנופף מזכיר וועדת הרבנים למען קדושת השבת אמר:"צר לנו שראש העיר בחר להיכנע לגורמים אינטרסנטים ומאפשר את הפרצה החמורה בחומות השבת. הסתירה בין תוכנו של חוק העזר העירוני להצהרתו של ראש העיר מהדהדת ודורשת הסברים וטיפול".

 

 

פעיל שבת מרכזי מרובע ז' אומר כי "לצערנו שוב הוכח שלסרי זגזגן סדרתי. פעם לצד זה ופעם לצד אחר. הוא פועל בהנחתות מלמעלה ולא תיאם את הצהרתו עם השותפים הקואליציוניים החרדים. אשדוד זקוקה למנהיג. לא לאדם לחיץ".

פנינו לקבלת תגובת עיריית אשדוד, לכשתגיע – נפרסמה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר