ראש העיר, ד"ר לסרי צילום: אורי קריספין

לסרי נכנע ללחץ: לא יחולקו דו"חות במתחמי הקניות

"זה נגמר, הסתיים" כך סיכם ראש העירייה לסרי בישיבת המועצה הערב את החלטתו כי לא ינתנו יותר דוחות במרכזי הקניות הביג והסטאר שפתוחים בשבת. מובילי המחאה: "הלחץ עבד. ביום שבת הפגנת נצחון"

פורסם בתאריך: 7.3.18 22:08

     

לאחר ארבע שבתות לא חולקו דוחות התכנסה הערב מועצת העיר שהייתה סוערת במיוחד. במהלך הישיבה הודיע ראש העיר על הפסקת מתן דו"חות למתחמי הביג, הסטאר והחופי ולמעשה חזרה למצב הקודם. איפה כן תתבצע אכיפה? במקומות הסמוכים לאיזורים החרדים ובקרבת בתי כנסיות.

לטענת ראש העיר "כולנו יודעים שאין כפיה באשדוד. כל תושב ואורח החיים שלו, הכבוד ההדדי, והחיים המשותפים באשדוד הם לא סיסמא. הם עובדה קיימת, לכן נוצר מצב בלתי נסבל, מכל בחינה שהיא. כשאנחנו לא יכולים לעשות דבר מול סופר שפותח בשבת ליד בית כנסת". עוד אמר : "זו האחריות שלי לתקן את זה. בעקבות פסק הדין של בית המשפט יצאנו  למהלך של אכיפה שיוונית בכל העיר. מהלך מוגבל בזמן, 4 שבועות של דוחות כנגד עסקים (שאינם מסעדות ובתי קפה) בכל רחבי העיר, כדי להחזיר לַעירייה את יכולת האכיפה.

המהלך הקצר הזה נגמר. זהו. סיימנו אותו כבר לפני מספר שבועות. ועכשיו, הוריתי, לרכז את מאמצי האכיפה, באזורים בהם קיימת פעילות סופֶּרים בתוך העיר בסמוך לציבור דתי, ובוודאי בסמוך לבתי-כנסת. בדיוק כפי שמוסכם על כל תושבי העיר.

מבחינת אכיפה: חזרנו למצב הקודם שהיה לפני המשבר. רק כמובן עם יכולת אכיפה, מול סופֶרים שפועלים בתוך העיר ליד ציבור דתי. כפי שכולם מסכימים. דתיים וחילוניים כאחד. החזרנו לעיר את השקט ואת הכבוד ההדדי בין דתיים לחילוניים. אלא אם מישהו רוצה להמשיך ולעשות רעש והון פוליטי, על חשבון התושבים. ואני לא אתן לזה לקרות".

יו״ר האופוזיציה ומי שיזם את ההצעה לשינוי חוק שמעון העזר העירוני שמעון כצנלסון אמר לאחר הנאום :"אני שמח על כך שהלחץ הציבורי של תושבי העיר, והצעה גורפת חברי המועצה מן האופוזיציה והקואליציה עשו את שלהם וחייבו את ראש העיר לא לחלק יותר דוחות.״

תגובת מובילי המחאה: "הלחץ של התושבים עובד .ראש העיר כבר לא יכול להתעלם ממה שקרה פה,
הציבור התעורר ומכאן ממשיכים אשדוד ממשיכה קדימה , באומץ נדרוש את מה שמנעו מאיתנו כל השנים.היום נתבשרנו באופן רשמי: עיריית אשדוד התקפלה ומפסיקה לחלק דוחות לבעלי העסקים בשבת.לא נשקוט עד שיקויים חוק העזר העירוני כנדרש ומתחמי התרבות הספורט והפנאי יפתחו לרווחת התושבים בשבת רחשי לב הציבור הם מה שמניע את המחאה ולפנינו דרך ארוכה לתקן את כל הרעות החולות בעיר.ביום שבת הפגנת נצחון. נסביר כולנו לראש העיר שאיננו קומץ כפי שכינה אותנו הערב.זה הזמן לומר שבזכות התושבים שקמו והתעוררו ומחו נמנעה פגיעה בסטטוס קוו במרחב הציבורי של העיר.נמשיך לפעול בדרך של: אחדות ושיח עם תושבי העיר בפעילות לטובת הציבור האשדודי. בכוחנו לתקן, לשנות ולשפר את העיר,רק ביחד ננצח"

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר