אלון חסן. צילם: עופר וקנין

הכרעת הדין בפרשת חסן והנמל תינתן יום לפני פסח

הדיונים במשפט הסתיימו. בפרקליטות שוררת דריכות רבה לנוכח הביקורת שספגו התובעים מצד השופט עדן פעם אחר פעם במהלך ניהול התיק

פורסם בתאריך: 8.3.18 09:01

     

משפטם של אלון חסן והנאשמים האחרים בפרשת השחיתות בנמל אשדוד מתקרב לסיומו. ביום חמישי 29 במרץ אמור השופט יואל עדן למסור את הכרעת הדין. זה יקרה יום לפני ערב פסח. במעמד זה ייקבע אם הנאשמים מורשעים — ואם כן, באילו עבירות — או מזוכים.

הנאשמים הם אלון חסן, שהיה יו”ר הוועד החזק בנמל אשדוד ואיש עסקים, שוקי סגיס, ששימש מנכ”ל חברת נמל אשדוד, וכן דוד חסן, בן דודו של אלון, שמילא תפקיד בכיר בחברת “דנה לוגיסטיקה”.

אלון חסן הוא הנאשם המרכזי, ומיוחסות לו עבירות חמורות, ובהן לקיחת שוחד, סחיטה באיומים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים של עובד ציבור.

סגיס מואשם במרמה והפרת אמונים של עובד ציבור וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. דוד חסן מואשם בין השאר בסחיטה באיומים, הלבנת הון וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

באחת הפרשיות הקשורות לדוד חסן “צ’יף אסיה” נשמעה עדותם של עדי המדינה האחים אפי ודני כחלון. איש העסקים יניב בלטר נשפט לחוד, ונגזרו עליו 18 חודשי מאסר.

השופט עדן. צילום: מערכת בתי המשפט

בימים האחרונים הסתיים שלב הסיכומים. כצפוי, התובעים במשפט, הלוא הם עורכי הדין עמיחי חביביאן וצחי יונגר מפרקליטות מחוז דרום, טוענים שהוכיחו את אשמתם של הנאשמים במשפט. מנגד, הנאשמים טוענים באמצעות סנגוריהם כי יש לזכות אותם.

אחת הטענות המרכזיות של עורכי דינו של חסן הייתה ועודנה כי החקירה נגדו זוהמה עקב התנהלותו של קצין המשטרה שסרח ערן מלכה והקשר שנרקם בין מלכה ובין רונאל פישר, שהיה פרקליטו של חסן.

במהלך המשפט הרבה מאוד השופט יואל עדן למתוח ביקורת על התנהלות הפרקליטות ונציגיה, והאווירה הייתה טעונה למדי. הוויכוחים בין השופט לתובעים היו חזון נפרץ לאורך המשפט. פעמים רבות השופט דחה ראיות שהציגו בטענה שהן הובאו שלא כדין.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר