שריפה בבית הזיקוק באשדוד, תמונת ארכיון

נדחו ההתנגדויות: מאגר ענקי של גז יוקם באשדוד, מאות מכליות ינועו בכבישים

הוועדה המחוזית דחתה כמעט את כל ההשגות של העירייה והאיגוד נגד הקמת מאגר ענקי של גפ”מ (גז בישול) באשדוד, למרות הסכנות הנשקפות ממנו

פורסם בתאריך: 24.1.18 10:46

     

נותנים גז: למרות התנגדות של עיריית אשדוד ושל איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד-חבל יבנה להקמת מאגר גפ”מ ענקי בעיר, הוועדה המחוזית לתכנון ובניה החליטה להמליץ לאשר את התכנית. זאת, בתיקונים קלים.

התכנית מדברת על תוספת של כעשרת אלפים טון גפ”מ, גז פחממני מעובה המוכר בין היתר כגז לבישול, שיאוחסנו בבית הזיקוק או במתחם בסיס הדלק לשעבר. היא נחשפה לראשונה בעיתון "כאן דרום" כבר לפני כשלוש שנים. מאז ניסו בעירייה ובאיגוד ערים לשכנע את המדינה לבטלה, אך לשווא.

בעירייה מזהירים שהמאגר והשינוע של הגז באמצעות מאות מיכליות שינועו על הכבישים מהווים סיכון ביטחוני לשכונות החדשות שמתוכננת להיבנות בצפון העיר וסיכון בטיחותי במקרה של תקלה שתגרום לשריפה והתלקחות ואף לתרחיש של אפקט דומינו בשל הסמיכות לחומרים דליקים ורעילים מסביב.

עבודות הריסת בסיס הדלק הישן של צה"ל באשדוד. ברקע: בית הזיקוק. צילום: אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון

באיגוד ערים טענו למשל שאין הגיון למקם את המתקן דווקא באשדוד שרוויה במתקנים רגישים, בעוד הגז יהיה מיועד בעיקר לישובי המרכז.

הוועדה הסכימה לקבל הסתייגות עיקרית אחת והיא שבהוראות התכנית יקבע שהמדינה תתחייב לכך שתיסלל דרך גישה למתקן הגפ”מ תוך חמש שנים מיום הקמתו.

בסופו של דבר החליטה הוועדה פה אחד להמליץ למועצה הארצית לתכנון ובניה לאשר את הקמת מאגר הגפ”מ באשדוד עם כמה תיקונים.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר