יכולים לעבוד בשבת. פקחים במתחם הביג

פחות סיבה לעירייה: נמחקה עתירת הסוחרים

העותרים, בעלי חנויות ברחבי העיר שפתוחות רק בימי חול, ביקשו שבית המשפט יורה לעירייה שלא לאפשר פתיחת עסקים בשבת. אולם לנוכח השינויים בשטח, מן הסתם חוק המרכולים ומדיניות האכיפה המוגברת של העירייה, השופטת החליטה: למחוק

פורסם בתאריך: 21.1.18 17:52

     

בעוד אשדוד סוערת סביב החמרת האכיפה נגד עסקים שפתוחים בשבת והמונים יוצאים לרחובות במחאה על צעדי העירייה, בית המשפט לעניינים מינהליים בבאר שבע מחק את העתירה שהגישו 13 בעלי חנויות מאשדוד שביקשו בדיוק את ההיפך.

העתירה הוגשה בחודש אפריל 2016. העותרים, בעלי עסקים שאינם פתוחים בשבת, ביקשו למעשה "ליישר קו" ולהכריח את כל בעלי החנויות בעיר לנהוג כמוהם ולא לעבוד ביום המנוחה. אך בית המשפט סבר אחרת.

ההחלטה מהווה רוח גבית למובילי מחאת השבת באשדוד, שכן אם הייתה לעירייה סיבה בדמות אילוץ משפטי להחיל את חוק העזר העירוני בצורה שיוויונית על כולם, היא באה כעת וקובעת שלמעשה, לא כך הם פני הדברים.

הסוחרים, שהגישו את העתירה באמצעות עו"ד אורי ישראל פז, קבלו על התנהלות עיריית אשדוד בנוגע לאכיפת חוק העזר המגביל פתיחת בתי עסק בשבת. הם ביקשו שבית המשפט יורה לעירייה לנמק מדוע היא אינה אוכפת את הוראות החוק מול כ-230 עסקים שפועלים בשבת באשדוד.

מתחם הסטאר סנטר באשדוד צילום: ניר כפרי

לפי הנטען בעתירה, בעלי החנויות שאינן פתוחות בשבת הם נפגעים מהמדיניות הפסולה של העירייה בדבר אי אכיפה של חוק העזר העירוני. לטענתם, מדיניות העירייה פוגעת בעיקרון שלטון החוק ובזכויות יסוד של העותרים ובכללם הזכות למנוחה שבועית, הזכות לשוויון, זכות הקניין, חופש העיסוק ותחרות הוגנת.

ביג פאשן אשדוד. צילום: יח"צ

המשיבים לעתירה היו עיריית אשדוד, ראש העירייה, ביג מרכזי קניות בע"מ – חברה המפעילה את מתחם הקניות "ביג פאשן אשדוד", מתחם קניות הפתוח ברובו בשבת והכולל 140 חנויות וסטאר סנטר מנופים אשדוד בע"מ – חברה המפעילה את מתחם הקניות והבילוי "סטאר סנטר" אשר מכיל 100 חנויות ופתוח ביום שבת.

השופטת גאולה לוין הסבירה שהחליטה למחוק את העתירה מכיוון שמלכתחילה הייא הוגשה כעתירה פרטית של סוחרים באשדוד ובשלב מסוים ניסתה להפוך לעתירה ציבורית ללא נימוק משכנע. בנוסף, ציינה השופטת, שמאז הגשת העתירה כבר חלו שינויים – כפי שידוע חוק המרכולים עבר בכנסת וגם מדיניות העירייה השתנתה. במלים אחרות: העותרים התפרצו לדלת פתוחה.

הגיעו לתת התראות לעסקים שפתוחים: מנכ"ל העירייה אילן בן עדי ופקחים במתחם BIG בשבת שלפני האחרונה

השופטת חייבה את מגישי העתירה בתשלום הוצאות ושכר טרחה למשיבים בסכום מצטבר של 23 אלף שקל.

בתגובה מסר עו"ד פז: "בית המשפט לא דחה את העתירה אלא הסיבה שבית המשפט מחק את העתירה היא בעיקר משום שהעותרים לא התייצבו בדיונים בבית המשפט, וזאת מחמת איומים והתנכלויות שספגו, למרבה החרפה, מגורמים מסוימים בקרב ספסרי השבת מתחריהם ובקרב גורמים בעיריית אשדוד שלפתע נזכרו להתנכל לעותרים בענייני ארנונה ושילוט.
כהמלצת בית המשפט, בכוונתינו להגיש בימים אלה עתירה חדשה, עם עותרים שלא תהיה להם כל סיבה לחשוש מהתייצבות מול העירייה, ולא ניתן לעירייה ולראש העיר יחיאל לסרי לחמוק מקיום החוק על ידי שימוש במינפולציות על אזרחים שומרי חוק״.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר