סינמה סיטי גלילות. בקרוב גם באשדוד? צילום: אריאל שליט

האם הקמת הסינמה סיטי באשדוד תקודם בשנת בחירות?

התנגדות החרדים למתחם הפתוח בשבת הופכת את הסוגיה למורכבת. בביג פאשן אומרים שהתכנית שמאפשרת להקים את הסינמה סיטי במתחם הופקדה, ולאחר מתן תוקף תבקש להוציא היתר לבתי הקולנוע. יו”ר הוועדה המקומית גיטרמן תומך, אך לעומתו קודמו בתפקיד מרדכי ליברמן מיהדות התורה, שלפי הנטען ניסה לטרפד את הסינמה סיטי, תוקף: "כל הקמת הביג נולדה בחטא". וגם: מה מעכב את הפרויקט לפי יו"ר הוועדה המחוזית?

פורסם בתאריך: 3.11.17 16:20

     

לפני שנתיים וחצי נפתח באשדוד מרכז הקניות והבילוי ביג פאשן. בחברה ציינו עם הפתיחה שבמקום ייבנה גם מתחם קולנוע מרשת סינמה סיטי, והוא צפוי להיפתח בתוך שנה וחצי. אולם מאז עבר כאמור זמן רב יותר, ואין זכר למתחם כזה.

ביג פאשן אשדוד. צילום: יח"צ

גורמים שמקורבים לנושא אמרו שהסוגיה רגישה וקשורה למאבק של המגזר החרדי בעיר נגד הפעלת הביג בשבת. “העובדה שבראש הוועדה המקומית עמד סגן ראש העירייה מטעם יהדות התורה מרדכי ליברמן בהחלט לא סייעה לקדם את הסינמה סיטי, וזה בלשון המעטה”, אמר בכיר.

אך בינתיים ליברמן הוחלף בסגן ראש העירייה בוריס גיטרמן. “אני רואה חשיבות רבה שיהיה באשדוד סינמה סיטי”, אמר גיטרמן ל”כאן דרום” השבוע. בעיריית אשדוד אמרו לנו שכאשר החברה תגיש בקשה להוצאת היתר, אין סיבה שהיא לא תאושר.

אם כן, מה למעשה מונע את הגשת הבקשה?

מבדיקה שערכנו עולה שבוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בדרום נדונה תכנית כוללת לביג (בשם “איחוד מגרשים, זכויות והוראות בנייה – שער רכבת אשדוד”), והדיון האחרון נערך בחודש יוני, כאשר רובו נסוב על הקמת מסוף תחבורה צמוד למתחם. את המסוף אמורה להקים רשת ביג, והוא ישרת את התושבים, הלקוחות ונוסעי הרכבת. דרך אגב, מתברר שיש גם יוזמה לבנות במגרש ליד ביג דיור מוגן או בית אבות.

מחברת ביג מסרו ל”כאן דרום”: ”התכנית שמאפשרת את הקמת בתי הקולנוע אושרה להפקדה בוועדה המחוזית. עם אישורה למתן תוקף תגיש ביג את היתר הבנייה”.

 

בהקשר זה מעניין לראות מה אמר יו”ר הוועדה המחוזית דוד לפלר בדיון שהתקיים בוועדה על התכנית בחודש אפריל: "מה שאני מבין מעיריית אשדוד זה שיש בתוך העירייה פלג דתי חרדי שמתנגד לנושא הזה של בתי הקולנוע. זאת הסיבה שזה לא בא לוועדה המקומית".

מתוך פרוטוקול הוועדה המחוזית מחודש אפריל

לדברי מהנדס העיר דורון חזן, “הסינמה היא מוסד הכרחי, ראוי ויותר ממקובל. אני אישית בעד מאוד, לא ראיתי ולא הונחה לפתחי בקשה להוצאת היתר עבורו”. לגבי המסוף אמר חזן: “המסוף הוא חלק מהתב”ע (תכנית בניין עיר, ד”ג) המקורית. המסוף הוא התחייבות של הביג לאור כמות התחבורה העוברת במקום ולאור השימושים התבעי”ם ההיסטוריים במקום”.

שיגישו. מהנדס העיר דורון חזן

מרדכי ליברמן מסר בתגובה: “אתה שואל על סינמה סיטי, אבל כל הקמת הביג נולדה בחטא, בגלל שהייעוד של הקרקע הוא אחסנה ותחבורה, ולא קניון מפלצתי. אפשר היה לעשות שם קצת חנויות, אבל בטח לא כמו שקרה. נעשו שם דברים לא הכי חלקים, וזה לא קשור לשבת”.

אתה אומר דברים חמורים. מי אחראי לזה?

“ברור. אני לא מחפש אשמים, את שלי אמרתי ואני אומר גם עכשיו”.

 

דובר העירייה מסר בתגובה: “לרשות יזמי הסינמה סיטי עומדות שתי חלופות לאישור תכניותיהם: דרך הוועדה המקומית – להגיש כמתחייב בקשה מסודרת לוועדה המקומית – מה שטרם בוצע כלל, כך שבוודאי אין לשער השערות על אישור או סירוב לבקשה טרם קבלת הבקשה, בדיקתה וקיום דיון לגביה. דרך הוועדה המחוזית – בפני היזמים עומדת הזכות לפנות ישירות לוועדה המחוזית – גם זה לא בוצע למיטב ידיעתנו. כך שיש להפנות שאלות בנושא ליזם ולא לרשות”.

מחברת הסינמה סיטי נמסר בתגובה: “הקמת הסינמה סיטי באשדוד נמצאת בהליכים תכנוניים. לכשיהיה מה לעדכן – נעדכן”.

עד סגירת הגיליון לא התקבלה תגובה מביג לדבריו של ליברמן.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר