בימים כתיקונם היינו שומעים את קולה, היכן הוא היום? חברי המועצה

חברי מועצת העיר מגיבים לסוגיית השבת, גלבר מתחמקת

סוגיית השבת במרחב הציבורי עומדת במרכז השיח העירוני, לכאורה זוהי שעתם היפה של חברי האופוזיציה -אז לאן נעלמה הלן גלבר, המכוונת לראשות העיר? מי 'פתח את הפה' ומי שמר על שתיקה רועמת?

פורסם בתאריך: 9.1.18 10:49

     

העיר אשדוד ידועה כעיר הטרוגניות ורב תרבותית, לעיתים לצד הרמוניה נפלאה יש גם אקורדים צורמים. סוגיית השבת במרחב הציבורי הוא ויכוח עקרוני שעומד במרכז השיח העירוני כסוגיית יסוד הנדרשת לפתרון , חלוקת צווי ההתראה ביום השבת האחרון למרכזי הקניות הביג פאשן ולסאטר סנטר – הובילה את המצב הרגיש לנקודת רתיחה, התושבים החילונים זועמים כי לטענתם צעד זו הוא 'הפרה בוטה של הסטטוס קוו' בעיר , וכי הם הרב המכריע, וזכותם לבלות ביום המנוחה, בוודאי כשמדובר בפאתי העיר ולא בלב הרובעים המיושבים באוכלוסייה חרדית. מנגד החרדים מוחים על 'חילול שבת המוני'. הכרעת העירייה בנושא, הובילה אותנו לתהות נוכח הבחירות הקרובות מה דעתם של חברי האופוזציה ובוודאי של המתמודדים לראשות העיר- שמעון (סניה) כצנלסון נעים שומר והלן גלבר.

שמעון כצנלסון מסר את עמדתו מיד עם בקשתנו ואמר: "לדעתי לסרי לחוץ מאוד לפני הבחירות הקרובות ומוכן למכור הכל לחרדים על חשבון חילוניים והמסורתיים. זאת הפרה בוטה של סטאטוס קוו ואנחנו לא ניתן ליסגור שום עסק. נעשה הפגנות ומחאה חברתית גם אם צריך לסגור עיריית אשדוד. אנחנו נגד "חוק המרכולים" של אריה דרעי ונחתים את כל התושבים על עצומה נגד סגירת עסקים בשבת".

כצנלסון. צילום: אורי קריספין

עו"ד נעים שומר שהכריז על מועמדתו לראשות העיר אמר: "רק מאבק ציבורי חריף, ובלתי פוסק יגרום לד"ר לסרי להתקפל, כי נקודת התורפה שלו הינה לחץ ציבורי מסיבי ובלתי פוסק. אשדוד זקוקה לראש עירייה ערכי, החלטי, אידיאולוגי, בעל עקרונות מגובשים אשר לא נכנע בשום אופן ללחץ החרדי, ובעל אישיות עקרונית ומגובשת, בניגוד לד"ר לסרי אשר הינו איש חלש, מתנדנד. ולחיץ הוא מקדם סדר יום לרעת תושבי אשדוד כשלנגד עיניו עומדת אך ורק טובת החרדים והקבלנים. אסור להפקיר את העיר לחרדים.יחד נוביל מאבק ציבורי חריף ובלתי מתפשר נגד הכפייה החרדית ונגד סגירת החנויות באשדוד".

שומר. צילום: פבל

בוריס גיטרמן שלאחרונה עדכנו אתכם על חבירה אופציונלית ל"יש עתיד" אמר: "אני מתנגד לכל המהלך הזה. זה כפייה דתית, יוצר שסע בעם ובתושבים, זו לא הדרך להגיע להבנות, ביחד אפשר אחרת. גם הדתיים יגידו- כח הוא לא הפתרון. הסטטוס קוו נעשה לפני שנים, אז היינו 80 אלף תושבים היום הרבה יותר, לכן להפך- צריכים יותר עסקים בשבת לשירות כלל האוכלוסייה , ואם ביג נמצא מחוץ לעיר אז אין סיבה שהוא יהיה סגור בשבת".

חבר האופוזציה – אלי לחמני, הצטרף ואמר: "בושה וחרפה. החרדים מבקשים לנהל את חיי כולנו. מדובר בחנויות בפאתי העיר שלא פוגעות בחרדים באזורים שלהם. בהמשך יסגרו את הכניסה לעיר ויאסרו לנסוע בכבישים בשבתות וחגים. חייבים לעצור את הפיכת אשדוד לעיר חרדית סגורה וחשוכה. לסרי והחרדים המחוברים זה לזה ודואגים רק לאינטרסים שלהם ומפגינים חוסר אכפתיות  מרוב התושבים המבקשים להנות מחופש מכפיה דתית ולהנות מהשבת שלהם גם בדרך של בבילויים וקניות".

עו"ד נעים שומר:

אלון חסן אמר ל'כאן דרום':"אין ביזיון גדול מזה. ראש העיר עושה כל שביכולתו ומרצו כדי להיות רלוונטי לקראת הבחירות ואין לו שום בעיה לפגוע בתושבים המסורתיים והחילוניים שחיים עשרות שנים יחד. לסרי מפר את הסטטוס קוו ועל כך הוא ישלם בבחירות הקרובות'.

חסן במועצת העיר. צילום: אורי קריספין

רק מי נעלמה? הלן גלבר שירדה למחתרת. מי שידועה כחברת אופוזיציה חריפה, שמביעה את עמדתה בכל נושא עירוני, ונלחמת עבור העקרונות שלה- שומרת על שתיקה, לא עונה לטלפונים והודעות. רק אמש היא מסרה באמצעות שליח תשובה מתחמקת, שמשאירה מקום לשאלות: "מי שחושב שהבעיה היא החרדים – טועה. מי שחושב שהבעיה היא החילונים – טועה. הבעיה אינה רובע ז' והבעיה אינה רובע ט"ו. הבעיה היא לא מע"ר דרום וגם לא הסכם הגג .הבעיה היחידה היא: יחיאל לסרי" – כמי שמתמודדת לראשות העיר, היינו מצפים לדיון עומק והבעת עמדה ברורה בנושא איתו התמודדו קודמיה בתפקיד, שאלת השבת היא סוגייה מכרעת בעיר אשדוד הידועה בתמהיל האוכלוסייה ההטרוגני. שלילת הקיים, או הבעה נחרצת נגד לסרי לא נותנת תשובה- האם גלבר במשא ומתן להשגת הקול האלקטורלי והמשפיע של החרדים בעיר? נוכח השתיקה הרועמת של חברת המועצה נותרו שאלות רבות ללא מענה, אך חשוב שישאלו. כמי שמבקשת להציג את עצמה כאלטרנטיבה ראוי שתציג לציבור הבוחרים מצע ברור.

גלבר. צילום: פבל

מי עוד העדיף לשמור על שתיקה והעדיף שלא להביע את עמדתו בעניין? צבי צילקר מי שהיה ראש העיר הקודם העביר מסר לראש העיר הנוכחי, יחיאל לסרי: "נח לי הפעם לעמוד מהצד, לא אני האיש שאעזור לו עכשיו ברמז איך לצאת מהמצב הזה או איך להסתדר , אם קולי לא נשמע ואני לא מקבל תשובה לאף אחת מהשאלות שלי לגבי התקציב העירוני. הוא הסתדר בלעדיי? שימשיך להסתדר. במקרה זה- אין טעם שאכנס למריבה בתוך הקואלציה. הוא ימצא את הדרך להתמודד, אין לי ספק".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר