ביג פאשן אשדוד צילם: אילן אסייג

בלחץ הרבנים חולקו לראשונה התראות סגירה בשבת ל"ביג"

רבני הקריות הציבו לעיריית אשדוד אולטימטום: ללא סגירת העסקים בשבת, גם בפאתי העיר - לא נתמוך בראש העיר לכהונה נוספת. באורח פלא, בשבת הזאת כבר נשלחו פקחים גם למקומות שבעבר לא נאכפו

פורסם בתאריך: 6.1.18 21:01

     

לא עוד "ישיבה על הגדר", עיריית אשדוד ומחלקת הפיקוח העירוני נוקטת עמדה ברורה עם חלוקת התראות לבעלי העסקים בעיר, ובתוכם ביג פאשן וסטאר סנטר "הנל פתח או הירשה לאחר לפתוח עיסקו ביום שבת. יש לסגור את בית העסק, בתי אוכל ועינוג ביום מנוחה, יעד לבקשה: בתוך שעה". נכתב בכתב ההתראה.

ההתראות שחולקו לבעלי העסקים, גם בביג פאשן וגם בסטאר סנטר

התזמון כמובן, לא מקרי. הצעת החוק שמעניקה לשר הפנים את הסמכות לבטל חוקי עזר עירוניים, ובכך למנוע פתיחת מרכולים בשבת, טרם עברה בכנסת, אך אותותיה כבר נכרים ברחבי העיר. אשדוד שכבר שנים "מעלימה עין" ושומרת על מרקם היחסים העדין שבין החרדים והחילונים בעיר- משנה מדיניות. הסטטוס קוו לא מעוגן בחוק אך קיימת 'הסכמה כללית' לפתיחת עסקים במרכזי הקניות הגדולים של אשדוד, כגון מתחם סטאר סנטר, מרכז ביג וכד', כשם שקיימת הסכמה כללית שאין לפתוח כלל מרכולים ברבעים המזרחיים, בהם מתגוררים ריכוז תושבים חרדים- למעשה יש בעיר כ-230 עסקים שפועלים בשבת.

רק לאחרונה הודיעה העירייה בתגובה לשאילתא בנושא כי "אשדוד היא עיר רב תרבותית המצטיינת בשמירה על מרקם חיים משותף למרות השוני בין חלקי אוכלוסייתה. ניהול עיר של מגזרים שונים, השווים פחות או יותר בגודלם, מחייב רגישות רבה לצרכים של כל חלקי האוכלוסייה ואנו מקפידים על כך מאוד, בהבנה עמוקה של החשיבות שיש ליכולתנו לחיות יחד בכבוד הדדי, לאיכות החיים ושגשוגה של העיר. בשונה מרשויות אחרות, המצב באשדוד הינו שלפני כשנתיים וחצי הוגשו עתירות הדדיות על ידי תומכי פתיחת עסקים בשבת ועל ידי המתנגדים. הליך זה עדיין פתוח והעירייה לא תעשה צעדים בנושא בטרם תינתן הכרעה סופית בעניין"

אלא שהבחירות שייערכו בעוד פחות משנה נותנות את אותותיהם, והציבור החרדי שיודע כי יש לו כוח אלקטורלי גדול מנצל את חלון ההזדמנויות להצבת עובדות בשטח – על פי ידיעה שהתפרסמה בעיתון החרדי "המודיע" נכתב השבת: "רבני אשדוד בדרישה נחרצת מראש העיר:"יש להחיל לאלתר אכיפה למניעת חילולי השבת בכל רחבי העיר כולל ובדגש על מה שכונה כ'פאתי העיר', מתחם ביג והסטאר סנטר, ובכך להביא לסגירתן של החנויות הרבות שנפתחו בשנים האחרונות", דורשים חברי בד"ץ 'רבני הקריות'. "הציבור שומר השבת לא יעבור בשתיקה על הפגיעות בכבודה של השבת והוא לא ישלים עם המציאות הנוכחית בשום פנים ואופן", הבהירו הרבנים שאמרו כי "אם ראש העיר מבקש לזכות באמונו של הציבור החרדי, עליו לנקוט במדיניות תקיפה ובלתי מתפשרת של יד חזקה נגד מפירי החוק הפוגעים בכבודה של השבת"." נראה שהעירייה החליטה בצד של מי להיות.

הפגישה הבהולה של 'רבני הקריות' באשדוד ביום חמישי. צילום: דודו חן

 

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר