חבר דירקטוריון, אלבז

כנגד כל הסיכויים: אלבז מ"המורדים" מונה לדירקטוריון נמל אשדוד

המנופאי יוסי אלבז מונה השבוע לנציג עובדים בדירקטוריון של חברת נמל אשדוד. זה לא היה כה פשוט, ובדרך הוא ניהל מאבק מול ההסתדרות, רשות החברות, ועדת המינויים וגופים נוספים עד שניצח

פורסם בתאריך: 6.1.18 12:32

     

 

 

יוסי אלבז, מנופאי בנמל אשדוד ואיש סקטור הציוד המכני, עשה את זה. למרות התנגדויות של גורמים בעלי משקל, ביום ראשון הוא קיבל הודעה רשמית בכתב על מינויו לדירקטור בחברת נמל אשדוד, זאת לאחר שוועדת המינויים בראשות השופטת (בדימוס) בילה גילאור אישרה את מועמדותו.

חבר דירקטוריון, אלבז

אולם הדרך לשם לא הייתה חלקה ונטולת מכשולים. אלבז נבחר כבר לפני יותר משנה בידי עובדי הנמל לנציגם בדירקטוריון. הוא השיג הכי הרבה קולות, ולמקום השני הגיע שלום אלמקייס ממחלקת המינהל.

מכיוון שלעובדים שמורים שני מקומות בדירקטוריון, שניהם, גם אלבז וגם אלמקייס, היו אמורים להיכנס לאחר שוועדת המינויים בחנה ואישרה את מועמדותם.

אבל אלבז נתקל בהתנגדות. לדעתו, הדבר ממש אינו מקרי, אלא קשור לעובדה שהוא היה מראשי “המורדים” שהובילו את המאבק נגד ההסתדרות הכללית ובעד המעבר להסתדרות הלאומית בשנה החולפת, ניסיון שנכשל.

נמל אשדוד. צילום: פבל טולצ'ינסקי

לדברי אלבז, באותם ימים של מאבק נגד ההסתדרות, “הועברו אליי מסרים חד משמעיים כי ההסתדרות הכללית תבוא איתי חשבון, ואני יכול לשכוח ממינוי לדירקטוריון. הבטיחו וגם קיימו. השר כץ המליץ עליי ועל שלום אלמקייס לוועדת המינויים (ועדת גילאור). הוועדה דנה בי והחליטה לפסול אותי בטענות שונות ומשונות, תוך ביצוע אפליה ביני לבין שאר המועמדים”.

אלבז לא ויתר ונלחם. “יו”ר ועדת גילאור השופטת בלהה גילאור תמכה במינוי שלי לדירקטוריון, בניגוד לשני חברי הוועדה האחרים שהכשילו אותי. על כך הגשתי עתירה לבג”צ בסיוע ובליווי ההסתדרות הלאומית”.

יו"ר דירקטוריון חברת נמל אשדוד, אורנה הוזמן-בכור
צילום: רונן אקרמן

“ההסתדרות”, אומר אלבז, “ניסתה להכשיל את המינוי שלי כסגירת חשבונות. אבל נאבקתי ולא ויתרתי. אומרים לי שעשיתי היסטוריה וניצחתי את המנגנון. זה כמו דוד מול גוליית”.

בסופו של דבר ניסיונותיו נשאו פרי. ועדת גילאור קיימה דיון נוסף בעניינו, כפי שביקש בעתירה, והפכה את החלטתה: הפעם כולם תמכו במועמדותו, מה שסלל את הדרך לאישור המינוי בימים אלה ממש.
אלבז הוא תושב אשדוד, מנופאי גשר בנמל, שעובד זה 18 שנה בחברה. הוא נשוי ואב לשניים, בוגר תואר ראשון במדעי המדינה וניהול מאוניברסיטת בן גוריון בהצטיינות, בוגר קורס דירקטורים מורחב מהמכללה למינהל בתל אביב.

 

“טלטלות רבות פקדו את הנמל בשנים האחרונות: בניית נמל חדש, היערכות לתחרות בין הנמלים והסכם הרפורמה שעל הפרק יצרו אי—ודאות בקרב עובדי החברה לגבי עתידם התעסוקתי”, אמר השבוע אלבז.

“כדירקטור נציג עובדים”, הוסיף, “מוטלת עליי חובת נאמנות לחברה. אני מתחייב לקחת חלק פעיל בהתוויית המדיניות העסקית ובהשגת יעדי החברה, תוך שמירה ואיזון על זכויות העובדים. מדי שנה חברת נמל אשדוד שוברת שיאי תפוקות ומציגה גידול מרשים ברווחים. כל זה מגיע תודות לעובדים מסורים שהם ההון האנושי של החברה. על העובדים האלה צריך לשמור וגם לטפח וביחד נמשיך להצעיד את נמל אשדוד לשיאים חדשים”.

יו”ר מרחב אשדוד בהסתדרות חיים שייב מסר בתגובה: “אין לי מושג על מה מדובר”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר