נמל אשדוד. צילום: פבל טולצ'ינסקי
נמל אשדוד. צילום: פבל טולצ'ינסקי

קליטת עובדים חדשים בנמל הובילה לשביתה; בית הדין התערב

ועדי עובדי סקטור התפעול והציוד המכאני בחברת נמל אשדוד פתחו הבוקר בשביתה ולא התייצבו למשמרת א׳ מה שהוביל לשיבושים קשים בעבודה הסדירה של הנמל;בית הדין הורה-לשוב באופן מיידי לעבודה

פורסם בתאריך: 2.1.18 08:18

     

עובדי סקטור התפעול והציוד המכאני בחברת נמל אשדוד פתחו הבוקר בשביתה ולא התייצבו לעבודה הסדירה במסגרת משמרת א׳. כתוצאה מכך, לא מתבצעת עבודת הפריקה והטעינה ברציפי הנמל ונגרמים שיבושים קשים בעבודה הסדירה.

שביתת עובדי סקטור התפעול והציוד המכאני באה על רקע קליטתם לעבודה בנמל בתחילת השבוע של 32 סוורים חדשים מאוכלוסיות ייעודיות – נשים, אתיופים, מוסלמים, דרוזים וצ׳רקסים. אתמול, החליט שופט ביה״ד האזורי לעבודה בבאר שבע יוסף יוספי כי היום יתקיים דיון בנושא בנוכחות הצדדים-

לאחר הדיון שופט בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, יוסף יוספי, הוציא לבקשת הנהלת נמל אשדוד צו ארעי המורה לועדי העובדים בסקטור התפעול והציוד המכאני לשוב באופן מיידי לעבודה עד לדיון שיתקיים היום בשעה 13:00 בעניין קליטת 32 סוורים חדשים לעבודה בנמל אשדוד, מקרב אוכולוסיות יעודיות – נשים, אתיופים, מוסלמים, דרוזים וצ'רקסים. הנהלת נמל אשדוד קוראת לעובדים לשוב באופן מיידי לעבודה כפי שקבע בית הדין: "אנו מקווים שההסתדרות והוועדים יכבדו את החלטת בית הדין לעבודה, ויפעלו על מנת שהעבודה הסדירה תשוב לנמל באופן מיידי"

מהנהלת נמל אשדוד נמסר כי שביתת ועדי עובדי התפעול והציוד המכאני גורמת לפגיעה כלכלית גדולה למשק הישראלי, להפסדים כספיים ללקוחות הנמל ולנמל עצמו ״ועדי העובדים מבזים את החלטות בתי הדין לעבודה ומבקשים לפגוע בהחלטות שבסמכות המלאה של ההנהלה באמצעות שביתות פראיות ופיראטיות. ההנהלה תטפל בשביתה זו באמצעות כל הכלים המשפטיים, הארגוניים והמשמעתיים העומדים לרשותה״.

 

עדכון מחברת נמל אשדוד:

שופט בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, יוסף יוספי, בהסכמת הצדדים, החליט לקבוע פרק זמן של 7 ימים לטובת הידברות בין הנהלת נמל אשדוד לבין ההסתדרות וועדי העובדים בסקטור התפעול והציוד המכאני בכל הנוגע לטענות על קליטת הסוורים החדשים. עד לקבלת החלטה אחרת לא יתאפשר להסתדרות והוועדים לבצע צעדים ארגוניים בנמל.

בית הדין הבהיר כי ההסתדרות והוועדים לא יוכלו לשבש את תהליך ההכשרה אותו עוברים מאז יום ראשון השבוע 32 סוורים חדשים וביניהם 4 נשים, 26 בני העדה האתיופית ו-2 בני מיעוטים.

בתוך כך איגוד יבואני התבואות  מסר כי הוא מחזק את ידי הנהלת נמל אשדוד והמנכ"ל, יצחק בלומנטל,  על המהלכים לגיוס עובדים חדשים לנמל יו"ר האיגוד, אלי סיון אומר: "לאחר שנים רבות, שיפר בשנה האחרונה, נמל אשדוד, באופן משמעותי את שירות פריקת אוניות התבואות ומוצרי הגרעינים (תירס,  סויה ועוד), על ידי צמצום זמני ההמתנות לפריקה וקצבי הפריקה של האוניות. האיגוד תומך במדיניות הנהלת הנמל להמשיך במגמה החיובית הזו, בין היתר, בעזרת גיוס כוח אדם, שיענה על המחסור בידיים פורקות ובהבטחת תהליך עבודה רציף, ללא שביתות. הקנסות ועלויות היתר, בהיקף של עשרות רבות של מיליוני שקלים, מידי שנה, אשר היבואנים נאלצים לשלם לחברות הסוחר מחו"ל, כתוצאה מחכירת אוניות למשכי זמן ארוכים מידי, שלא לצורך, מגולמות במחירי המזון בארץ. ברור כי גיוס עובדים חדשים לנמל אשדוד ולנמלים האחרים, כדי להוסיף ידיים פורקות, הוא צעד מתבקש ומחויב המציאות".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר