מפעל טבע מדיקל אשדוד. צילום: דור גפני

יש תקווה? האחים טופז מתעניינים ברכישת מפעלי טבע מדיקל באשדוד

מנכ"ל טבע הישראלי הכריז שאם ימצא קונה לטבע מדיקל אשדוד, המפעל לא ייסגר. כעת יש דיווחים על רוכשים פוטנציאלים. האם הוסרה סכנת הפיטורים מעל ראשיהם של 250 עובדי המפעל?

פורסם בתאריך: 19.12.17 08:04

     

על פי האתר הכלכלי דה מרקר, דן ושמואל טופז, המייסדים של חברת המלט ולשעבר בעלי השליטה בה, מגבשים קבוצה עם ענקית ציוד רפואי רב־לאומית, לרכישת הבעלות בחברת טבע מדיקל מידי חברת טבע, בסכום המוערך במאות מיליוני שקלים.

כזכור, ביום חמישי שעבר הודיעה החברה כי היא תפטר כרבע מכוח העבודה שלה ברחבי העולם. בישראל, טבע מתכננת לפטר 1,700 עובדים עד שנת 2019. במסגרת התכנית, ייסגרו שני מפעלי החברה בהר חוצבים שבירושלים בעוד שמרכזי החברה בקריית שמונה ובאשדוד יוצעו למכירה.

טבע מדיקל היא חטיבה בטבע ישראל, שעוסקת בשיווק ציוד רפואי ושירותים רפואיים לבתי חולים, קופות חולים וחולים פרטיים, כולל מכשור רפואי לבתי חולים, תמיסות עירוי, אינקובטורים לפגים, מכשור תומך לחדרי טיפול נמרץ, מוצרי אנטיספטיקה, מכשור מתקדם למעבדות דיאגנוסטיות, מכשור למכוני דיאליזה, תמיסות להזנה תוך־ורידית, שירותי אחיות ביתיים ושירותי דיאליזה בקהילה.

טבע מדיקל, שמחזור המכירות השנתי שלה מוערך ב–100–120 מיליון דולר בשנה, פועלת בשני אתרים: באשדוד, שבו החברה מעסיקה 150 עובדים; ובקריית שמונה, באמצעות חברת מיגדה, שמעסיקה 250 עובדים. מיגדה מייצרת ציוד למעבדות ומוצרים רפואיים מתכלים. המוצר המוביל שלה הוא טבעדפטור, שהיא מערכת להגנה על רוקחים ואחיות מפני חשיפה לתרופות מסוכנות, בדרך כלל תרופות נגד סרטן, שעלולה להתרחש באמצעות מגע או שאיפה, ושאדם בריא, ובעיקר נשים הרות, עלול לסבול מתופעות לוואי חמורות.

מכירות המוצר מסתכמות, לפי טבע, בעשרות מיליוני דולרים בשנה, והוא משווק ל–25 מדינות. מכירות המוצר צומחות בעשרות אחוזים בשנה, כתוצאה מהמודעות הגוברת בצורך בהגנה על צוותים רפואיים, והחמרת הרגולציה בנושא החשיפה של צוותים רפואיים לחומרים מסוכנים (קרדיט:דה מרקר)

.

שמואל ודן טופז. "יש לנו ידע ויכולות ניהול"

האחים טופז. תמונת ארכיון

 

נראה שהאחים טופז והחברה הרב־לאומית מעריכים שניתן להגדיל משמעותית את המכירות של טבע מדיקל, ובעיקר של מיגדה, ולשמור על קצב צמיחה של 10%–15% בשנה לאורך שנים. זאת, כתוצאה מהפרישה הגיאוגרפית של החברה הרב־לאומית, ולניצול הנכסים שנבנו בטבע מדיקל ובמיגדה לאורך שנים רבות, כמו איכות ייצור ועמידה בתקני ייצור בינלאומיים. לפי הערכות, טבע מדיקל אמורה לייצר רווח תפעולי תזרימי (EBITDA) של 12%–15% מהמחזור.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר