ארכיון: מכולות בנמל אשדוד. צילום: אורי קריספין
ארכיון: מכולות בנמל אשדוד. צילום: אורי קריספין

נמל אשדוד: השביתה הגיעה לערכאות משפטיות

מנהלי העבודה בנמל אשדוד פתחו בשביתה פראית מה שהוביל לשיבושים חמורים בעבודת הנמל. הנהלת הנמל פנתה לבית הדין האזורי לענייני עבודה על מנת לדרוש את חזרתם לעבודה סדירה וזה הורה למנהלי העבודה ועובדי התפעול בנמל אשדוד לחזור לעבודה מלאה ולפעול בהתאם להוראות ההנהלה

פורסם בתאריך: 14.12.17 11:38

     

היום בשעה 10:30 בבוקר התקיים דיון בבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע בניהולו של נשיא בית הדין לעבודה, יוחנן כהן, וזאת בשל השביתה הפראית בה פתחו מנהלי העבודה בנמל אתמול בשעות אחר הצהריים. התוצאה: בית הדין לעבודה בב״ש הורה למנהלי העבודה ועובדי התפעול בנמל אשדוד לחזור לעבודה מלאה ולפעול בהתאם להוראות ההנהלה. כמו כן ביה״ד קבע כי הצעדים הארגוניים ננקטו שלא כדין

הרכב בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, בראשות השופט יוחנן כהן, קיבל את עמדת הנהלת נמל אשדוד וקבע כי על מנהלי העבודה בסקטור התפעול, ועובדי התפעול והציוד המכאני לשוב באופן מיידי לעבודה, להופיע להדרכות המקצועיות במסגרת עבודתם ולכבד את הסכמי העבודה החתומים.
בהחלטתו כתב השופט כהן כי השביתה בה פתחו העובדים אתמול היא ״דרך פעולה כוחנית ולא מידתית״. עוד קבע בית הדין האזורי לעבודה כי ״הצעדים הארגוניים נעשו שלא כדין״.

בית הדין אף קיבל את עמדת הנהלת הנמל, שיוצג על ידי עו״ד יעקב מלישקביץ, וכתב בהחלטתו כי ״הנמל הדגיש כי העיצומים אינם נוגעים רק לנושא ההדרכות ובכך הוא צודק, ולכן במסגרת הסעד הזמני, מעבר לכך שעל העובדים להתייצב לכל פעילות ההדרכה וההכשרה בהתאם להוראות ההנהלה, עליהם לבצע את עבודתם ברציפים״.

מחברת נמל אשדוד נמסר כי ״לאור ההחלטה החד-משמעית של בית הדין על העובדים לשוב באופן מיידי לעבודתם על מנת שהנמל יחזור לתפקוד מלא ויוכל לגשר על הפערים והפיגור בעבודה שהתרחש מאז שעות אחה״צ אתמול״.

נמל אשדוד. צילום: יניב וקנין

הרקע:

הנהלת הנמל פנתה לבית הדין באמצעות עו״ד יעקב מלישקביץ וביקשה להוציא סעדים זמניים כנגד השובתים ״עניינה של בקשה זו הוא בעיצומים פראיים בהם נוקטים עובדי סקטור מנהלי עבודה במחלקת התפעול אשר כתוצאה מהם הושבתה לחלוטין העבודה במסוף המכולות ומתקיימים שיבושים קשים ביתר הרציפים״ נכתב בבקשה שהוגשה וצויין כי ״במסגרת עיצומים אלה מסרבים מנהלי העבודה תפעול להגיע לפעילות הדרכה אליה זומנו, וכן מסרבים לבצע חלק מעבודתם השגרתית והיום-יומית ברציפים ובאופן ספציפי הם מסרבים לבצע "כְּפָלִים", קרי לבצע בו-זמנית עבודה בשתי תחנות המאויישות בזמן המשמרת על ידי מנהלי העבודה״.

אתמול פתחו מנהלי העבודה בנמל אשדוד בשביתה פראית ושיבשו באופן קשה את עבודת הנמל. זאת לאחר שסירבו לדרישות הנהלת הנמל לעמוד בהסכמי העבודה החתומים עימם ולבצע פעילות הדרכה. מנמל אשדוד נמסר כי בשל השיבושים עבודת התפעול של הנמל נעצרה, אניות לא נפרקות ולא נטענות והן ממתינות ברציפים לחידוש העבודה.

מחברת נמל אשדוד נמסר: "אנו רואים בחומרה כי קבוצת עובדים מצומצמת לוקחת ומשבשת באופן חמור את עבודת הנמל ופוגעת בשירות הניתן ללקוחות״.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר