כאן מתכננים עיריית אשדוד ומשרדי האוצר והבינוי לבנות 13 אלף יחידות דיור: הדיונה הגדולה וחולות אשדוד. צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע
כאן מתכננים עיריית אשדוד ומשרדי האוצר והבינוי לבנות 13 אלף יחידות דיור: הדיונה הגדולה וחולות אשדוד. צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע

בצל התכנית להקים שכונה ענקית שעלולה להרוס אותה: חגיגת טבע בדיונה

החברה להגנת הטבע שמארגנת את ההפנינג: "נמשיך לפעול בכל האמצעים על מנת להגן על חולות אשדוד ו'הדיונה הגדולה', תוך תמיכה בתכניות בנייה בעיר ובמזרחה"

פורסם בתאריך: 4.12.17 11:49

     

ביום שישי, 15 לדצמבר, תקיים החברה להגנת הטבע, את אירוע "קולות בחולות", הפנינג של מוסיקה בטבע, בדיונה הגדולה ביותר בארץ – הדיונה הגדולה באשדוד, הכניסה חופשית והציבור מוזמן. האירוע יתקיים בין השעות 9:00-13:00. בואו לטייל בחולות אשדוד, להכיר את החי והצומח, להתרגש ולהשתעשע במסלול לכל המשפחה, העובר בין דיונות נהדרות ועצי שקמה עתיקים וליהנות ממוסיקה ומהפתעות בדרך.

בחברה להגנת הטבע מסבירים כי הדיונה הגדולה באשדוד, נמנית על רצועה הולכת ונעלמת של חולות החוף בישראל. בעשרות השנים האחרונות, תהליכים יומיומיים ודרסטיים, יוצרים פגיעה בלתי הפיכה ויומיומית בנוף הדיונות, אשר מצטמצמות ללא היכר. הסיבות לפגיעה וצמצום שטח החולות מגוונות – בין אם זה בעקבות פיתוח בלתי מרוסן ומתמשך של תחנות כוח, מכוני טיהור שפכים ובסיסים צבאיים, ובין אם זה שיפור תשתיות המחיה והתעבורה עבור תושבי הערים הסמוכות לדיונות כאשדוד ואשקלון.

כיום, המקום היחיד היום בארץ שמקיים מערכת אקולוגית סביבתית של דיונות, שמשמרות נוף, צמחים ובעלי חיים אופייניים וייחודיים, היא מערכת חולות ניצנים, בין אשדוד לאשקלון, הכוללת גם את חולות אשדוד והדיונה הגדולה, וגם אזור חשוב זה נתון לאחרונה תחת לחצי פיתוח מכל כיוון.

 

בשנות התשעים, נגנזה תכנית לבניית 13 אלף יחידות דיור ממש שם, כחלק מהרחבת אשדוד. למרות זאת, לפני כמה חודשים, חתמו ראש הממשלה ושר האוצר, על הסכם גג עם עיריית אשדוד, במסגרתו אושרה מחדש הבנייה של יחידות אלו. חתימת ההסכם באשדוד היא עקרונית בלבד. החברה להגנת הטבע תמשיך ותפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה, על מנת להגן על חולות אשדוד והדיונה הגדולה, תוך תמיכה בתכניות בנייה בעיר ובמזרחה, ללא הצורך לפגוע בחולות ובדיונה, ובכך גם לשמור על הטבע וגם לספק מענה למגורים.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר