תושבים ביציע בישיבת המועצה שבה אושר ההסכם. צילום: אורי קריספין

נוסח הסכם הגג יתוקן?

בית המשפט קבע היום: עיריית אשדוד ומדינת ישראל יגיבו לטענה בעניין ט״ו והקצאת 25% מהדיור למשתכן למגזר החרדי בתוך 15 ימים

פורסם בתאריך: 23.11.17 15:14

     

בית המשפט לעניינים מנהליים בבאר שבע החליט היום: עיריית אשדוד והמדינה יגיבו בתוך 15 ימים לטענות בעניין הסכם הגג והקצאת 25% מהדיור למשתכן לטובת המגזר החרדי. זאת בעקבות עתירת 247 תושבי העיר וחברי מועצה.

גולת הכותרת בעתירה היא ההבטחה של כ-8,000 יחידות דיור, רבע מהיחידות המתוכננות להיבנות במסגרת הסכם הגג באשדוד, לציבור החרדי.  מחיר דירת שלושה חדרים צפוי לעמוד על כ-800 אלף שקל, בהובלתו של שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי.

לטענת העותרים, "מדובר בהקצאת זכות עודפת לפלח אחד באוכלוסייה ולפגיעה בשוויון".

עניין נוסף שעומד בלב הסיפור הוא פרויקט הבנייה ברובע ט"ו, תכנית שבבסיסה הקמת כ-750 יחידות דיור במגדלים המשלבים מסחר ומגורים שמתנשאים עד גובה 27 קומות בלב השכונה שמתאפיינת בוילות ובניינים נמוכים יחסית. "משנחשף שעיקר המקרקעין ברובע זה עליהם חל הסכם הג, הם מקרקעין בבעלות העירייה ולא בבעלות המדינה, כפי שהתיימרה העירייה לטעות. וזאת בניגוד למצגים שהציגו בעת הדיון במועצת העיר, לפיהם מדובר בקרקע בבעלות המדינה ולא בקרקע עירייה. בנסיבות אלה, לא ברור מכוח מה מבוקש להחיל את הסכם הגג על מקרקעין אלה,שכלל אינם בבעלות המדינה".

שר הפנים אריה דרעי בפגישה עם לסרי באשדוד. צילום: דוברות ש"ס

כידוע-תושבי ט"ו מתנגדים לבנייה ברובע ומקיימים מאבק מתמשך בעניין "ייעודו המקורי של השטח המיועד להקמת פרוייקט המגורים הוא לשצ"פ (שטח ציבורי פתוח) שישמש לרווחת תושבי הרובע והרובעים הסמוכים. מדובר בלב רובע ט"ו, בשטח הציבורי הפתוח היחיד שנותר, שניתן היה לבנות בו מרכז קהילתי ראוי, ריאה ירוקה, פארק איכותי ומבני ציבור לתועלת הקהילה המקומית, כמו בכל עיר גדולה המכבדת

את התושבים הוותיקים ודואגת לרווחתם. התכנית שאושרה בעירייה היא תכנית חסרת כל פרופורציה, שבמידה ונאפשר לה לצאת לפועל תהרוס את רובע ט"ו ותפגע קשות באיכות חיינו ובאיכות חיי ילדינו." כתבו מובילי המחאה  בדף העצומה שנפתח בנושא והוסיפו "התוכנית תפגע בצורה דרסטית במרקם השכונה שמאופיין במרכזו בבנייה נמוכה ותגרום, בין היתר, לחסימת נוףבעיות הצללה קשותצפיפות לא סבירה (חורגת משמעותית מהצפיפות המוגדרת במסגרת התמ"א), בעיות תחבורתיותמצוקת חנייה ועוד. בנוסף היא תסתום את הגולל על שאיפת התושבים לקבל מתנ"ס ראוי עם מסגרת חוגים ופעילויות לילדים ולקהילה".

במכתב פניה בהול ששלחו "תושבים בעיר אשדוד וחברים במועצת העיר הדואגים לעתידה" לשרים הנוגעים בדבר וכן ללסרי, ליועמ"ש ומי שעומד בראש רשות מקרקעי ישראל מטעם נכתב: "היה רצוי שיעשה בשקיפות מלאה, תוך שיתוף ציבור תושבי העיר. מהלך כזה חייב להיות מלווה בדיון מעמיק במועצת העיר, במסגרתו יעברו נבחרי הציבור על הוראות הסכם הגג, יקבלו את כל  הנתונים שבבסיסו, ינהלו שיח אמיתי באשר להשלכותיו ויקבלו מענה ענייני להשגותיהם. למרבה הצער אף אחד מעלה לא נעשה".

 

 

 

חסן ותושבים לאחר פיצוץ הפגישה. צילום: דור גפני

 

למסמך ההחלטות המלא ולקריאה מפורטת – S17111318160 (1) –

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר