תושבים מקיפים את גבי כנפו לאחר פיצוץ מפגש 'שיתוף הציבור' ברובע . צילום: דור גפני

פיצוץ ברובע ט”ו: בעלי וילות נגד 'מתחם הצעירים'

תושבים מרובע ט"ו המתנגדים להקמת מגדלי דירות גבוהים בקרבת בתיהם צמודי הקרקע פוצצו מפגש עם נציגי העירייה שביקשו להציג את התכנית. טענתם: צעירים יתקשו לרכוש דירה במתחם, וכי התכנית תפגע במרקם של השכונה היוקרתית ובאיכות חייהם

פורסם בתאריך: 6.7.17 11:19

     

עיריית אשדוד ורשות מקרקעי ישראל מקדמות תכנית להקמת 750 יחידות דיור ב-11 בניינים גבוהים בלב רובע ט”ו, שכמה מהם יתנשאו לגובה 19 ו-27 קומות. מדובר בקרקע ריקה בבעלות המדינה שתחומה בין בית הספר אופק, שדרות רוטשילד ושדרות גורדון ומוגדרת "שטח חום", כלומר מיועדת למבני ציבור. אלא שבמסגרת התכנית החדשה ישונה ייעוד השטח כך ש-50 אחוז יוסבו למגורים ומסחר והיתר לפארקים, בית ספר יסודי, גני ילדים ומתנ”ס חדש.

כך זה נראה בתכניות. באדיבות: רשות מקרקעי ישראל.

בעירייה הזמינו את התושבים ברובע למפגש של שיתוף הציבור. האירוע נקבע ליום שלישי לפנות ערב באולם הספורט של בית הספר רבין. אלא שרבים מהתושבים ששמעו בשבועיים האחרונים על הכוונות להקים ליד בתיהם מגדלי דירות מתנגדים לכך ומריצים עצומה ומחאה ברשתות. הם הגיעו למפגש עם מנשרים בגנות התכנית.
ממלא מקום ראש העירייה גבי כנפו פתח את המפגש והחל לתת הסבר על אודות התכנית. אולם בתוך זמן קצר הוא התקשה להמשיך לדבר כי כמה מהמשתתפים שרקו במשרוקיות וקראו קריאות ביניים. במקום נוצרה המולה. סביב כנפו התגודדו תושבים כועסים וגם סביב השולחן שלידו ישבו מנכ”ל העירייה אילן בן עדי ומהנדס העיר דורון חזן, שחיכו לתורם. אותם תושבים פוצצו את המפגש עוד בטרם הצליחו נציגי העירייה להראות מצגת שהכינו.
לדברי תושבים, הם אינם מוכנים לשינוי כה חד באופייה של השכונה היוקרתית שבנויה מווילות וקוטג’ים. לטענתם, תוספת של מגדלים ענקיים תפגע באיכות חייהם, תביא לצפיפות, לעומסי תנועה וחניה ולהידרדרות הרובע מבחינת המרקם הסוציו-אקונומי שלו עד כדי יצירת “סלאמס”. יש גם מי שמטיל ספק שמגדלי דירות גבוהים יוכלו להתאים לזוגות צעירים ולמי שאינו בעל אמצעים, מכיוון שתחזוקתם יקרה.
כמה מהתושבים הבולטים בהתנגדותם שהשתתפו בכנס היו חבר המועצה אלון חסן ומנהל מתנ”ס “דיונה” לשעבר יוסי בצלאל, שהטיח בבן עדי: “על מי אתם עובדים כשאתם מדברים על דיור לזוגות צעירים?”

חסן ותושבים לאחר פיצוץ הפגישה. צילום: דור גפני

אשדוד מתאפיינת בשנים האחרונות בבריחה של זוגות צעירים עקב העלויות המאמירות של דירות בעיר. ניסיונותיו הקודמים של ראש העירייה ד”ר יחיאל לסרי להוביל בניית דירות קטנות שיתאימו לאפשרויות הכלכליות של אותה אוכלוסייה לא הצליחו. עכשיו טוענים בעירייה שהפרויקט החדש בט”ו יהיה סנונית ראשונה של בנייה לצעירים כחלק מהסכם הגג להקמת כ-30 אלף יחידות חדשות ברחבי אשדוד בכלל.
התכנית למתחם החדש של רובע ט”ו גובשה בחודשים האחרונים, ועל פי העירייה כל הדירות בה יהיו לזוגות צעירים ובמסגרת מחיר למשתכן. שטחו הכולל של המתחם הוא 63 דונם, ובו שש כיתות גן, בית ספר, מתנ”ס, מרכז מסחרי (ומעליו מגורים), כיכר, חניונים תת-קרקעיים, שני גני משחקים וגם כביש גישה חדש.
לדברי לסרי, המתחם החדש ברובע ט”ו יוקדש לאוכלוסייה הצעירה: “אשדוד עוברת מהפכה בכל תחומי החיים כעיר חדשנית ופורצת דרך, וחשוב לי מאוד שצעירי העיר יהיו שותפים למהפכה הזאת, יישארו כאן איתנו ויבנו את ביתם ליד הוריהם. הצעירים בראש מעייניי ומתחם הצעירים ברובע ט״ו הוא רק הסנונית הראשונה עבורם, לקראת הסכם המסגרת עם 30 אלף יחידות דיור חדשות, שעליו נחתום בחודש הבא. העירייה תומכת במתחם הצעירים ברובע ט״ו, ואין לי ספק שהוא יאושר. ההתנגדות של תושבי הרובע מיותרת, ואני מצפה מהם לגלות אחריות ולתמוך בתכנית עבור עתיד ילדיהם ביחד עם שאר עם ילדי אשדוד״.
גם יושב ראש הפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד בועז רענן מביע תמיכה עקרונית במתחם החדש: “אנחנו בעד בנייה לגובה בתוך תוכי שכונות המגורים בעיר כדי לשמור על השטחים הפתוחים מסביב ובתנאי שייעשה כל מה שצריך כדי שאיכות החיים תישמר”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר