בוועידת התשתיות שנערכה בתל אביב, ניסן לוי, מנכ"ל נמל אשדוד, שיתף את החזון שלו להפוך את נמל אשדוד לנמל "הכי חכם, יעיל ומודרני במזרח התיכון", תוך התייחסות לאתגרים שהציבה מלחמת חרבות ברזל.
הוועידה, שעסקה בהיערכות ליום שאחרי המלחמה בתחום התשתיות, משכה כ-300 בכירים ומקבלי החלטות במשק, ביניהם שרים, בכירי ממשלה, אנשי כלכלה, תשתיות ואנרגיה, מנכ"לים, דירקטורים ונציגי בנקים וחברות בנייה.
בראיון עם גדעון אוקו, תיאר לוי את האתגרים חסרי התקדים שעמדו בפני הנמל מאז פרוץ המלחמה: "זו הייתה השנה שהוכיחה מעל לכל ספק את היכולות שלנו. עובדי נמל אשדוד, גילו גבורה אזרחית והתגייסו לפעילות מלאה, גם כשטילים עפו להם מעל לראש".
לוי הדגיש את חשיבותו האסטרטגית של הנמל בתקופה זו: "פעילות נמל אשדוד עמדה למבחן עם פרוץ המלחמה, בעיקר כאשר השמיים נסגרו ומרבית פעולות השינוע לישראל התבססה על האפיק הימי". הוא הוסיף כי "העובדים שלנו עזבו את המשפחות שלהם ועלו על מנופים, בזמן אזעקות ועם סכנה ממשית לחייהם".
לדברי לוי, בתחילת המלחמה התמקד הנמל "במילוי הצרכים של מדינת ישראל, בין אם זה אוניות ביטחוניות, העברה של סיוע הומניטרי, טיפול במזח הצף, או סיוע לאמריקאים". הוא הדגיש כי "נמל אשדוד לרגע לא סגר את שעריו ובשום שלב לא חסרו סחורות בישראל".

מנכ"ל נמל אשדוד, ניסן לוי בוועידת התשתיות. צילום: פבל
למרות האתגרים, ציין לוי כי הנמל הצליח לסיים את השנה "עם קצב הכנסות מרשים המוכיח את איכות השירות שאנחנו מקפידים לתת ללקוחותינו, דווקא בתקופה של תחרות". כדי להתמודד עם העומס, גויסו עובדים זמניים שסייעו לשמירה על רמת השירות.
לוי התחייב לשירות יעיל: "אני יכול להבטיח שכרגע אף אונייה לא ממתינה יותר משבוע, ואם זה קורה, העניין מדווח לי ישירות ואני מטפל בזה".
בראייה לעתיד, סיפר לוי על החממה הטכנולוגית בנמל, המלווה עשרות סטארט-אפים בתחומים מגוונים, מסייבר ועד לוגיסטיקה. "כדי לשמור על מקומנו כנמל מוביל אנחנו חייבים לקדם אסטרטגיה של חדשנות", אמר, תוך שהוא מתאר כיצד הנמל משמש כ"מגרש משחקים" ליזמים, המנצלים את הידע של עובדי הנמל לפיתוח מוצרים חדשניים.
לסיכום, הצהיר לוי: "היום אנחנו הנמל הכי גדול בישראל, אני שואף שהנמל יהיה הכי חכם, הכי יעיל והכי מודרני בכל המזרח התיכון. אנחנו נגיע לשם".
רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"