הזמנה לאירוע

לראשונה: טקס לנופלי אסונות צור; הכירו את האישה מאחורי תיקון העוול

אודליה אלבו מגן יבנה בת לניצול אסון צור תניח היום זר יחד עם אביה בטקס הממלכתי הראשון לציון האירוע: "משפחות החללים והניצולים יתכנסו בהיכל הזיכרון הממלכתי לטקס רישמי לציון 35 שנה לאסונות צור"

פורסם בתאריך: 16.11.17 11:38

     

היום (ה') יתקיים בהיכל הזיכרון הממלכתי החדש בהר הרצל טקס לציון 35 שנה לאסונות צור אשר אירעו במהלך מלחמת לבנון הראשונה. הטקס יערך ביוזמת בני הדור השני למשפחות החללים ולניצולי האסונות, ליאור ביטון ששכל את אביו מרדכי ביטון ז"ל בהיותו ילד בן שש יחד עם אודליה אלבו, תושבת גן יבנה ויעקב שטרן שאביהם ניצלו ושרדו. הטקס יערך בחסות משרד הביטחון, בשיתוף פעולה בין מג״ב, צה״ל ושב״כ.

לטקס הוזמנו בני המשפחות השכולות, פצועים, ניצולים וחברים לנשק. הטקס פתוח לגמלאי החיל, לאנשים שלחמו כתף אל כתף עם לוחמינו שנפלו ולכל המכירים והמוקרים. מיד בתום הטקס יערך סיור הדרכתי מיוחד בהיכל הזיכרון החדש. המעוניינים להשתתף יש ליצור קשר עם משרד רווחה מג"ב בטלפון – 08-9770475.

אודליה אלבו, פעילה חברתית ובת לניצול האסון, ישראל – דב שווייצר, מספרת:

"אבא שלי הגיבור ניצול אסון צור הראשון בזמן מבצע שלום הגליל. אבא בכלל לא היה אמור לשהות בבניין באותה העת, אבל רצה הגורל ואבא בחר לדחות את קורס הסמלים וכ"עונש" נשלח ע"י מפקדו לצור שבלבנון. אבא שהיה מ"כ במג"ב מונה למפקד על הכוח ששמר על האסירים הביטחוניים (הבניין היה בן 7 קומות והאסירים שהו בקומה השביעית). בלילה שבו קרס הבניין אבא חיפש מקום

לישון בו ומאחר ובקומה השישית והחמישית כבר לא היה מקום, אבא ירד אל הקומה הרביעית והמקום הפנוי היחיד היה בחדר הנהגים. (לציין כי כל מי ששהה בחדר הזה ניצל).

בסמוך לשעה 7:00 בבוקר קול נפץ הרעיד את האדמה והבניין בו שהה אבא שלי וחבריו קרס לחלוטין ! אבא נקבר בתנוחה שבה הלך לישון עד אשר חילצו אותו לאחר שעות ארוכות שניראו כמו נצח. האסון הראשון היה הראשון מסוגו בכמות הנפגעים , זה היה שיא טרגי שלא נשבר עד היום מבחינת קורבנות ישראליים באירוע אחד.

עד היום קיימת "מחלוקת" (זה לא באמת מחלוקת… זה יותר טיוח) באשר לסיבת התרחשות האסון, לאחר חקירה מעמיקה, יסודית וחשאית של מצ"ח הם גילו מספר ראיות שמצביעות על כך שהאירוע התרחש כתוצאה מפעילות חבלנית עויינת ולא מבלון גז כפי שבחרה וועדת זורע לפרסם.

העובדה שאבא שלי הרגיש צורך במשך 35 שנה להתנצל על הסיבה שהביאה לפציעתו עוררה בי את הרצון לגלות את האמת מאחורי מסכת הטיוח אשר בגינה ארע הפיצוץ. היום זהו יום מרגש עבורי, עבור משפחתי ועבור אבא בפרט, היום לראשונה מזה 35 שנה משפחות החללים והניצולים, חברים לנשק, מפקדים בהווה ומהעבר יתכנסו בהיכל הזיכרון הממלכתי לטקס רישמי לציון 35 שנה לאסונות צור להאיר את זכרם ומורשתם של חללי האסון וניצוליו".

אלבו סיפרה ל"כאן דרום" בהתרגשות כי היא עתידה להניח זר היום במהלך הטקס יחד עם שר התקשורת איוב קרא, גם אביה ניצול האסון יניח זר.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר