מוזיאון הגבורה היהודית באשדוד
מוזיאון הגבורה היהודית באשדוד

על מוזיאון הגבורה היהודית באשדוד שמעתם? זה הזמן להגיע לבקר

מוזיאון הגבורה היהודית ממוקם ברובע ח' באשדוד והוא הוקם לפני שנים על ידי שני וויטרנים מאשדוד שעמלו במסירות רבה להקמתו ואף קיבלו את אות יקיר העיר על כך. אתם מוזמנים לבוא ולראות את האוספים הייחודיים ממלחמת העולם השנייה, ביניהם: מסמכים, תמונות, חפצים אישיים של לוחמים, עיטורי גבורה, מדים וסרטונים

פורסם בתאריך: 13.5.24 14:42

     

ימי הזיכרון לשואה ולגבורה אמנם הסתיימו אך תמיד ניתן להגיע למוזיאון הגבורה היהודית באשדוד ולשמוע את סיפורי הגבורה של לוחמים יהודים ששירתו בצבא רוסיה ובעלות הברית. המוזיאון שם דגש על גבורה יהודית ועל המלחמה בנאצים ומאיר זווית אחרת על שואת אירופה.

 

 

במהלך השבועות האחרונים שקדמו ליום השואה, ביקרו במוזיאון קבוצות רבות ביניהם רופאים מבית חולים "אסותא" אשדוד, מתנדבי משטרה, תלמידי בית הספר מקיף ח', מורים, חברי ארגונים ציבוריים, אזרחים ותיקים ועוד.

מוזיאון הגבורה היהודית באשדוד

מוזיאון הגבורה היהודית באשדוד

את המוזיאון הקימו שני ויטרנים מאשדוד – ולדימיר ספרנסקי, שהשנה מלאו לו 100 שנה,  ואפרים פפרני שחוגג השנה את יום הולדתו ה-99, אשר ביקשו להאיר את שואת אירופה באור נוסף. השניים עמלו רבות על מנת להוציא את הקמת המוזיאון לפועל, והם אף קיבלו את תואר יקירי העיר לשנת 2022 על המסירות וההשקעה שלהם בהקמת המוזיאון. היום, ולדימיר גולוב מנהל את המוזיאון ובתמיכת אגף העלייה וקליטה, הוא ממשיך לפתח ולקדם את המוזיאון עבור תושבי העיר ומבקרים מבחוץ.

מוזיאון הגבורה היהודית באשדוד

מוזיאון הגבורה היהודית באשדוד

המוזיאון ממוקם ברובע ח' בעיר, וקיימים בו סיורים מודרכים בשלוש שפות – עברית, רוסית ואנגלית. המבקרים במוזיאון נחשפים למסמכים, תמונות, חפצים אישיים של לוחמים, עיטורי גבורה, מדים שונים, סרטונים ומאות פריטים ייחודיים ששימשו את הלוחמים במלחמת העולם השנייה. "האוסף מורכב מפריטים מקוריים שנתרמו למוזיאון על ידי משפחות הווטרנים שמתגוררים או התגוררו באשדוד, כך שהמוזיאון הופך להיות מקום מיוחד שנוגע באנשי העיר באופן אינטימי", מסרו אנשי המוזיאון.

"תוכלו לראות צילומים וקטעי וידאו של שנות המלחמה, מטבעות, מדליות ומדים של גיבורי ברית המועצות – מטבי ויבסי ויינרוב וגריגורי אושפוליס. תוכלו לצפות בשחזור של כיבוש ברלין, בחפצים צבאיים אישיים של חיילי החזית ועוד, ואף לצפות בתערוכה חדשה שנוספה למוזיאון השנה, המוקדשת לאירוע בהיסטוריה של ארה"ב במהלכו טבעה ספינה שהובילה חיילים, עליהם גם היו ארבעה אנשי דת – שלושה נוצרים קתולים והרב אלכסנדר גוד. על הספינה לא היו מספיק חגורות וגלגלי הצלה, בתצלום השחזור שנמצא במוזיאון, נראים ארבעה אנשי הדת מוותרים על חגורת הצלה, ונשארים על הסיפון כשהחייל האחרון מקבל חגורת הצלה וניצל. הספינה טבעה ואיתה גם אנשי הדת. במודל השחזור הקיים במוזיאון ניתן לראות מדי משוכפלים במדויק של רב צבאי בצבא ארה"ב.

מוזיאון הגבורה היהודית באשדוד

מוזיאון הגבורה היהודית באשדוד


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר