נמל אשדוד. צילום: פבל טולצ'ינסקי
נמל אשדוד. צילום: פבל טולצ'ינסקי

מי מנסה, שוב, לפצל את הוועדים בנמל בין עובדי דור א' לדור ב'?

בנמל אשדוד שוב מעלים את האפשרות לפצל את נציגות העובדים בין הוותיקים לצעירים יותר. לפני שנה וחצי כבר נעשה ניסיון כזה אך הוא נכשל. והפעם?

פורסם בתאריך: 13.11.17 09:57

     

לאחר שבמוצאי שבת דיווחנו כאן על החתמה של מרבית עובדי מחלקת הציוד המכאני על קריאה לפזר את הוועד וללכת לבחירות חדשות, הרוחות בנמל אשדוד ממשיכות לסעור.

גורמים בנמל יודעים לספר ששוב החלו ניסיונות לפצל את ועד הציוד המכאני ובעקבותיו ועדים נוספים, לוועד של עובדי דור א' – העובדים הוותיקים יותר – ולוועד עובדי דור ב' – העובדים בעלי פחות ותק. ניסיון כזה כבר נעשה בחודש פריל בשנה שעברה ובהסתדרות תמכו בו. אך לבסוף הוא סוכל ולא יצא אל הפועל.

כזכור במרכז מאבק עובדי הנמל מול ההסתדרות ומול משרדי הממשלה עמדה הדרישה להבטיח את הביטחון התעסוקתי של דור ב' ואת זכויותיהם לנוכח התחרות הצפויה מול נמל הדרום – הנמל החדש שנבנה בימים אלה בצמוד לנמל אשדוד. החשש של העובדים הוא שבעקבות התחרות יידרשו צעדי "התייעלות" שמשמעותם צמצום כוח האדם בנמל הוותיק ומי שעלולים לשלם ראשונים את המחיר הם העובדים הפחות וותיקים.

מישל ביטון. מתנגד לפיצול

שניים מראשי העובדים, אבי אבן חיים (בבטו) מסקטור הציוד המכאני ומישל ביטון מהתפעול, מתנגדים לכך בצורה נחרצת. "אני נגד מהלך מטופש של פיצול", אומר ביטון הנמנה על עובדי דור א'. "במידה שאחליט להתמודד בבחירות לוועד אשמור על הדורות כאחד. ודור ב' יודעים זאת היטב שהם יכולים לסמוך עלי. בטח דור א'. החברים שלי בציוד מכאני כמו בבטו, אבישי אברמוביץ', נגד פיצול, הם בעד אחדות בין הדורות. כך גם חושב אבי וחנון , וגילי ביטון מבתי מלאכה. הרי הקומץ שיצא להילחם והתפטר מתפקידו מורכב מדור א' ודור ב' והשילוב הזה גרם לשינוים בהסכם לטובת העובדים", הוסיף ביטון.

 

"אנחנו מתנגדים בכל תוקף לכל אפשרות של פיצול הנציגויות הקיימות, ורואים בחומרה רבה ניסיונות פיצול מטעם גורמים שונים בנמל", אומר אבן חיים. "אנחנו מבקשים שההסתדרות תבהיר באופן חד־משמעי שאין בכוונתה לאפשר פיצולים. ניסיונות אלה מחלישים את העובדים. כולנו באותה הסירה ואנחו צריכים לדאוג לכל העובדים דור א' ודור ב' באשר הם ובמידה שווה. הוכחנו  אינספור פעמים שאנחנו יודעים לעשות את זה", סיכם.

אסור לפצל: אבי אבן חיים

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר