תחרות הכימיתון. צילום: מינהל החינוך אשדוד
תחרות הכימיתון. צילום: מינהל החינוך אשדוד

במקום הראשון – תרסיס נגד חרקים: תחרות כימיה של חברת אדמה בתיכוני אשדוד

תחרות ה'כימיתון' התקיימה באשדוד בהשתתפות 11 קבוצות של תלמידי כיתות יא'-יב' מבתי הספר באשדוד. הקבוצות שזכו במקומות הראשונים פיתחו קוטל חרקים ייחודי, מצאו פתרון לחקלאים המתמודדים עם שינויי מזג האויר, והציעו אצות כפתרון לצמצום פליטת הפחמן הדו חמצני

פורסם בתאריך: 8.4.24 22:32

     

חברת אדמה אגן ומינהל החינוך באשדוד קיימו לפני מספר ימים את תחרות ה'כימיתון' – האקתון בנושא כימיה. ההאקתון מפתח בקרב תלמידי מגמת כימיה בתיכוני אשדוד, את היכולת למצוא פתרונות יצירתיים לאתגרים מגוונים באמצעות כלים מעולם הכימיה. בתום התחרות ארבע קבוצות זכו בפרסים יוקרתיים, כשבמקום הראשון תלמידי מקיף ט' עם הפיתוח קוט ג'ל – חומר נגד חרקים.

 

במסגרת התחרות, תלמידי כיתות י״א-י״ב באשדוד הלומדים במגמות הכימיה, התחלקו ל-11 קבוצות עבודה וקיבלו אתגרים שצריך לפתור, כשהשנה התמקדה התחרות במשבר האקלים. לכל אתגר נחשפה הקבוצה בתחילת התחרות, ו-12 שעות הוקצו לכל קבוצה לפיתוח פתרון ישים.

תחרות הכימיתון. צילום: מינהל החינוך אשדוד

תחרות הכימיתון. צילום: מינהל החינוך אשדוד

במקום הראשון זכו כאמור תלמידי מקיף ט' עם הפיתוח קוט ג'ל, תכשיר קוטל מזיקים שעמיד בפני שינויי האקלים. התכשיר פותח כפתרון ליעילות קוטלי המזיקים המושפעים משינויי האקלים וההתחממות הגלובלית. את המקום השני קטפו תלמידי מקיף ז', שהתמודדו עם האתגר לסייע לחקלאים הנאלצים להתאים את עצמם לתנאי מזג אוויר משתנים. אל המקום השלישי הגיעו תלמידי מקיף ד', שמשימתם הייתה למצוא פתרון לצמצום פליטת הפחמן הדו חמצני לאטמוספירה והם עשו זאת באמצעות אצות.

חביבות השופטים היו תלמידות מקיף ג', אשר הציעו גישה אופנתית לבעיה שחייבת לצאת מהאופנה – צמצום ומזעור כמות הפחמן הדו חמצני הנפלט לאטמוספירה, על ידי שימוש חוזר ויעיל של הפחמן הדו חמצני וייצור מוצרים ביניהם פרטי לבוש.

במהלך היום, התלמידים זכו להכוונה ממנטורים מומחים מחברת אדמה, ששמעו את הרעיונות של הקבוצות השונות וסייעו להן להמשיך לצעוד בכיוון נכון. לאורך היום העשירו התלמידים את עולמם עם סדנאות בתחומים שונים, ביניהן סדנת פיץ' – סדנה המלמדת כיצד להציג רעיון למשקיעים, וגם ומופע של אומן חושים. התלמידים גם נהנו ממזנון עשיר שכלל ארוחות מגוונות לאורך היום.

"בשלוש השנים האחרונות הפך ה'כימיתון' למסורת באשדוד, אמרה אילנה סיסו אטלי, מנהלת תפעול קשרי קהילה באדמה-אגן. "במסגרת התחרות, נחשפים תלמידי מגמת הכימיה בעיר לחוויה יוצאת דופן של חשיבה יצירתית, חקר ומסע, משלב הרעיון ועד לפיתוח בר ביצוע, ומקבלים הזדמנות ללמוד עם מנטורים מנוסים שמגיעים מהאקדמיה ומחברת אדמה. חברת אדמה חותרת למצוינות בתחום הכימיה והמדע ודוגלת בטיפוח דור העתיד של הכימאים ומהנדסי הכימיה בישראל, כל זאת בשיתוף פעולה פורה בין מינהל החינוך בעיר והמפ"מרית לכימיה".

אריה מימון, ראש מינהל חינוך באשדוד: ״זהו פרויקט מיוחד המקדם את לימודי המדעים בכלל ואת הכימיה בפרט על בסיס למידת החקר. שיתוף הפעולה עם חברת אדמה-אגן, שותפה ותיקה של מערכת החינוך והקהילה בעיר, מאפשר לנו להעניק לתלמידים חוויה ייחודית ומאתגרת. אנו שמחים על ההזדמנות לקחת חלק בפרויקט משמעותי זה, התורם לפיתוח הדור הבא של מדענים ויזמים. התלמידים הפגינו יצירתיות, חשיבה מחוץ לקופסה ועבודת צוות מרשימה, ואנו גאים בהם על הישגיהם״.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר