נועה מלול ומאיה ארטה. צילום: אלעד זגמן, לע"מ
נועה מלול ומאיה ארטה. צילום: אלעד זגמן, לע"מ

מנהיגות צעירות: מאיה ארטה ונועה מלול מאשדוד זכו ב"אות רמון"

פורסם בתאריך: 7.4.24 14:48

     

"אות רמון", האות על שם אילן, רונה ואסף רמון הוענק לחמישה עשר תלמידים ותלמידות מצטיינים מכל רחבי הארץ בטקס חגיגי שנערך בתל אביב.

תוכנית המנהיגות 'אות רמון' היא מיזם משותף של משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה, משרד החינוך וקרן רמון. התלמידים נבחרים לפרויקט מכל הארץ לאחר תהליך סינון קפדני על-פי הישגיהם הלימודיים, פעילותם החברתית וההתנדבותית בבית הספר ובקהילה ואישיותם האיכותית. כל זוכה מקבל מלגה עבור התנדבותו ויוזמתו למען הקהילה שלו.

במהלך השנה משתתפים הילדים בתוכנית ייחודית של מפגשים וסדנאות המעצימות את יכולת המנהיגות שלהם, מעמיקות את היכרותם עם החברה הישראלית על שלל גווניה, ומציידת אותם בארגז כלים ניהוליים שיסייעו להם להוביל את החברה הישראלית ברוחם ובדמותם של אילן, רונה ואסף רמון. הזוכים ב'אות רמון' נמנים מכל חלקי החברה בישראל: נשים וגברים, עולים חדשים ו'צברים', ערבים ויהודים, וילדים הגרים במרכז ובפריפריה.

בין הזוכים היו שתי תלמידות מאשדוד:

נועה מלול, מקיף יא' אשדוד

נועה היא תלמידה מצטיינת בפן החברתי והלימודי. נועה לומדת בכיתת מופ"ת ומרחיבה מגמות ביולוגיה, פיזיקה וחקר השואה. במסגרת לימודיה בחקר השואה, היא חוקרת את השפעותיה הפסיכולוגיות של השואה על בני הדור השני. נועה לוקחת בתכנית 'נדירים במדעים' במכון ויצמן, שם היא מרחיבה את לימודיה בנושא מדעי המוח. בנוסף, היא לוקחת חלק בתכנית 'שער להשכלה גבוהה' באוניברסיטת תל אביב לנוער. נועה מתנדבת בתנועת המד"צים העירוניים שם היא מדריכה ומלווה את המדריכים הצעירים משכבה י', נועה מרכזת את הפרויקטים הקהילתיים ברובע והשתתפה במספר פרויקטים ביניהם פרויקט 'אמץ קשיש'. במסגרת התנועה נועה יזמה פרויקט קהילתי לתרומות שיער בעיר. היא מתנדבת במד"א, שם היא חונכת מתנדבים חדשים.

נועה מלול. צילום: אלעד זגמן, לע"מ

נועה מלול. צילום: אלעד זגמן, לע"מ

בכיתה י' עם תחילת התנדבותה, נועה זיהתה מחסור בידע בנושאי העזרה הראשונה והחליטה להקים בבית הספר את פרויקט 'מעריצים' אשר מטרתו היא לחשוף את כל השכבות בבית הספר להדרכות בעולם הרפואה ורפואת החירום. השנה, הפרויקט התרחב גם לבתי ספר נוספים בעיר. מזה 12 שנים שהיא רוקדת בלהקה הייצוגית של העיר, במסגרתה ייצגה את אשדוד וישראל במגוון תחרויות ופסטיבלים. נועה לוקחת חלק בנבחרת מודל האו"ם בעיר, שם היא מייצגת את בית הספר ואת העיר בתחרויות. נועה מקווה בעתיד להיות רופאה, לעסוק בעולמות חקר המוח ולהמשיך לתרום לחברה באמצעות הרפואה והחקר המדעי.

מאיה ארטה, מקיף ה' אשדוד

מאיה לומדת בכיתת מצטיינים בבית ספרה. מאיה מקדמת פעילויות לשילוב ומעורבות של הקהילה האתיופית. אחת היוזמות שלה הייתה הובלת אירועי חג הסיגד בבית הספר. מאיה לוקחת חלק בפרויקט 'עושים שכונה', ומהווה אחות בוגרת לתלמידי חטיבות ביניים הזקוקים לעזרה בלימודים. מאיה משתתפת גם בפרויקט 'מתוקים לחיילים' שעוסק באיסוף אוכל ומתוקים וחלוקה בחג פורים במוצבים השונים. במהלך מלחמת חרבות ברזל יזמה תרומות לחיילים והקימה חמ"ל גמ"חים לחיילים ואזרחים מפונים מיישובים שונים.

מאיה ארטה. צילום: אלעד זגמן, לע"מ

מאיה ארטה. צילום: אלעד זגמן, לע"מ


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר