פעילות בגני הילדים. צילום: גן ארז אשדוד
פעילות בגני הילדים. צילום: גן ארז אשדוד

פעילות ליצירת חוסן: ילדי הגנים יצרו בובה להתמודדות עם פחדים ודאגות

בהשראת הספר "לאן הולכות הדאגות בלילות" התקיימה פעילות בגני הילדים בעיר במהלכה יצרו הילדים בובת דאגה, שמטרתה לסייע להם להתמודד עם הפחדים והרגשות המעורבים בתקופה מאתגרת זו

פורסם בתאריך: 21.2.24 22:52

     

על רקע המלחמה והחששות בקרב הילדים, אגף גני ילדים במינהל החינוך באשדוד החליט לבצע התאמות בתכנית הלימודית ויצר תכנית מותאמת לימים אלו. בתוך כך, מנהלת המרכז לחקר ומדעים לגיל הרך אשדוד – רונית נחמיאס, יזמה פעילות מיוחדת בגני הילדים בעיר, המשלבת ספרות ילדים, יצירתיות ופיתוח חוסן רגשי. הפעילות, שנבנתה סביב הספר "לאן הולכות הדאגות בלילות" מאת אנטוני בראון, נועדה לסייע לילדים להתמודד עם פחדים ודאגות.

 

את הפעילות הובילו המדריכות בטי אמסלם וענת שרביט, שיצרו יחד עם התלמידים בובת דאגה, ואפשרו לילדים ביטוי יצירתי עצמאי תוך שימוש במגוון חומרי חיבור הבובה, ללא דבק. לאחר מכן, שיתפו הילדים את הוריהם בתהליך יצירת הבובה ופתחו איתם בשיח רגשי על הדאגות והפחדים המאפיינים את התקופה. חלקם אף העידו שהם הלכו לישון עם הבובות שיצרו.

פעילות בגני הילדים. צילום: גן ארז אשדוד

פעילות בגני הילדים. צילום: גן ארז אשדוד

במסגרת הפעילות, צוות המרכז לחקר ומדעים לימד את הילדים טכניקות שונות להרגעת הגוף והנפש, כגון נשימות ומדיטציה. ילדים רבים שיתפו דאגות הקשורות למצב הביטחוני, כמו דאגה לאבא במילואים, לחיילים, לחטופים ולפחד מאזעקות.

"הפעילות זכתה להדים חיוביים רבים מצוותי החינוך בגנים", אמרה רונית נחמיאס, מנהלת המרכז לחקר ומדעים לגיל הרך באשדוד. "החיבור הרגשי של הילדים לסיפור ולפעילות היה מדהים. שיתוף הילדים בתחושות שלהם בצל המלחמה המתנהלת היה מרגש. הכלים להתמודדות יעילה עם מחשבות ופחדים הם צורך השעה בגני הילדים, ואני שמחה שצוות המרכז לחקר ומדעים תרם ולו במעט למטרה חשובה זו. צוות המרכז לחקר ומדעים ימשיך לפתח פעילויות חדשניות המשלבות מדע, טכנולוגיה וספרות ילדים, תוך התמקדות בצמצום פערים בשפה ופיתוח חוסן רגשי אצל ילדים".

אפרת עזריה מנהלת אגף גני ילדים במנהל החינוך, בירכה על הפעילות. "אני מודה לצוות הגן המדעי בהובלתה של הגב' רונית נחמיאס, על הגמישות המחשבתית, היצירתיות, החשיבה המדויקת והעבודה המבורכת עם ילדי הגנים, ישר כוח".

פעילות בגני הילדים. צילום: גן ארז אשדוד

פעילות בגני הילדים. צילום: גן ארז אשדוד


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר