מרכז מונארט
מוזיאון אשדוד לאמנות, מרכז מונארט. צילום: דודו בוזגלו ל-odrey

זה קורה היום: אירוע פתיחת 'צובעים דמיון' בגלריה המיוחדת במונארט אשדוד

היום יתקיים אירוע הפתיחה של התערוכה 'צובעים דימיון' בגלריה המיוחדת במונארט אשדוד, בה יוצגו יצירותיהם של אמנים הסובלים מלקות ראיה לצד יצירותיו של האמן הווותיק יוסי מאיר, צייר החבר באגודת אמני אשדוד. האירוע יתקיים בשעה 17:30 ופתוח לקהל הרחב

פורסם בתאריך: 14.2.24 11:14

     

הגלריה המיוחדת במונארט אשדוד פותחת היום את תערוכת 'צובעים דימיון' שמציגה את יצירותיהם של אמנים לקויי ראייה הפעילים במרש"ל – מרכז רב שירותים לעיוורים, יחד עם יצירותיו של יוסי מאיר, צייר פעיל באגודת אמני אשדוד.

 

הגלריה המיוחדת במונארט הינה גלריה ייחודית בארץ המציגה תערוכות אמנות מתחלפות של אמנים עם וללא צרכים מיוחדים, שהושקה בשיתוף תחום צרכים מיוחדים בחברה העירונית לתרבות ופנאי אשדוד. המרש"ל היא יחידה עירונית של המחלקה לשירותים חברתיים, המתמחה במתן שירותים ומענים ייחודיים לאוכלוסיית העיוורים ולקויי הראיה ובני משפחותיהם, ובה ניתנים שירותי טיפול, שיקום תפקודי ופעילות פנאי וחברה.

יצירתו של יוסי מאיר. 'ילדים בחוף'

יצירתו של יוסי מאיר. 'ילדים בחוף'

בתערוכה שתיפתח היום יציגו שמונה אמנים ממרש"ל, המשתתפים באופן קבוע בסדנאות היצירה של אלינה יצחקי, החושפת אותם לטכניקות עבודה מגוונות של ציור. את התערוכה אוצר ראובן כהן, אמן אשדודי וותיק ומוערך, שמגדיר את אמנות מרש"ל "אמצעי לביטוי עולמו הרגשי של האדם עם לקות הראייה, או אפילו כזה המוגדר כעיוורון ומאפשר את העצמתו והעשרת עולמו התרבותי".

יצירתו של יוסי מאיר: 'פורטרט עצמי'

יצירתו של יוסי מאיר: 'פורטרט עצמי'

לתערוכה של האמנים ממרש"ל התווספו כאמור יצירותיו של יוסי מאיר, צייר החבר באגודת אמני אשדוד, המצייר בסגנון ריאליסטי פיגורטיבי בשמן ובפסטל גירי, ולאחרונה באקווארל וגם בשילוב של המדיות אקווארל ופסטל. "רוב העבודות שלי מבטאות תפאורה וזירת התרחשות של נופים ימיים, כפריים ואורבניים בעיקר ישראליים".

בין שאר האמנים לקויי הראייה המציגים בתערוכה משתתף דניאל אסולין, בן 70, תושב אשדוד שהיה מורה ללשון במשך 30 שנה, והגיע לאמנות הציור באקראי, שנים ארוכות לאחר שלקה בראייתו.

אסולין, שנולד בקזבלנקה ועלה ארצה בשנת 1962, השתתף כלוחם במלחמת יום הכיפורים ובמלחמת 'שלום הגליל'. לאחר שסיים את לימודיו האקדמיים בלשון ויהדות לתואר ראשון עבד כ-30 שנה כמורה ללשון ומחנך כיתות של חינוך מיוחד, מעבודתו פרש בשנת 2007 לאחר שוועדה רפואית קבעה לו נכות לאחר שחלה במחלת R.P. המחלה שהתחילה כעיוורון לילה בתקופת היותו חייל בסדיר הגיעה עד למצב של ניוון הרשתית שבמהלכה מצטמצם שדה הראיה של החולה בהדרגה.

דניאל כבר הספיק להציג בגלריה המיוחדת במונארט תערוכת יחיד בשנת 2021 בשם "חלום בצבע" ולצידו יציגו חבריו: דולי (חיה) קדוש, שרה פירוז, גדעון הזיזה, מדלן נעמן, קתרין אלקריף, ואף מיצירותיו של אלברט אלמליח זכרו לברכה.

יצירתה של דולי (חיה) קדוש. 'העצמה נשית'

יצירתה של דולי (חיה) קדוש. 'העצמה נשית'

אירוע הפתיחה היום, בשעה 17:30, מונארט מרכז תרבות, דרך ארץ 8, אשדוד. האירוע פתוח לקהל הרחב.

בתכנית: סיור בתערוכות, ברכות ושיח על הבמה, מופע שירה עם הזמרת לינור שמשון.

יצירתו של דניאל אסולין. 'לחופש נולד'

יצירתו של דניאל אסולין. 'לחופש נולד'


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר