תלמידי אמית טכנולוגי. דוגו לייטנר. צילום: דוברות בית הנשיא
תלמידי אמית טכנולוגי. דוגו לייטנר. צילום: דוברות בית הנשיא

מבצע דוגו 2024: בפעם הראשונה מאז נפטר ניצול השואה שיזם אותו

לראשונה מאז פטירתו של ניצול השואה דוגו לייטנר, היום מתקיים מבצע דוגו שבו רבים מסביב לעולם אוכלים פלאפל כסמל לניצחון החיים

פורסם בתאריך: 18.1.24 15:30

     

כבכל שנה, גם השנה ב-18 לינואר התקיים מבצע דוגו, במסגרתו אוכלים פלאפל כסמל לניצחון החיים.

המבצע הזה מתקיים השנה בפעם הראשונה ללא היוזם של המבצע ניצול השואה דוד דוגו לייטנר, תושב ניר גלים, שהלך לעולמו לפני מספר חודשים.

וזה מה שעומד מאחורי המבצע: ב-18 בינואר 1945 יצא דוד (דוגו) לייטנר בן ה-14 ביחד עם כ-60,000 אסירי אושוויץ לצעדת המוות. ברגעים הקשים בצעדה הוא חלם על בילקלעך, לחמניות עגולות שהבטיחה לו אמו שיאכל בארץ ישראל. הוא שרד ועלה ארצה, וכמנהג פרטי החליט שבכל שנה ב-18 בינואר יאכל פלאפל (שדמה בעיניו לבילקלעך שהבטיחה לו אמו) כסמל לניצחון החיים.

דוגו והנשיא הרצוג. צילום: דוברות בית הנשיא

בית העדות בניר גלים יזם את "מבצע דוגו", שהפך את המנהג הפרטי לאירוע כלל עולמי שבמסגרתו אלפי אנשים בארץ ובעולם, אוכלים פלאפל ומשתתפים באופן וירטואלי עם המנהג הפרטי של דוגו.

היום הששתתפו במבצע תלמידי בית הספר אמית טכנולוגי אשדוד. לפני אכילת הפלאפל, התכנסו התלמידים ללמוד על מורשתו של דוגו (דוד לייטנר) ולמה נוסד המנהג. מי שהובילו את המבצע היו הסיירת של בית הספר שעמדו והכינו לכלל התלמידים פיתות מפנקות.

שילה דניאל, תלמיד כיתה י"א ויו"ר הסיירת: "מבצע דוגו בעיניי הוא אירוע משמעותי ביותר. באמצעות המבצע, אנו זוכרים את מה שעשה האויב הנאצי לעמנו. והכי חשוב – שמהחושך הכי גדול בסופו של דבר יגיע אור, וזה רלוונטי לימים אלו כל כך. עם ישראל חי".

בצלאל זרביב, סגן מנהלת בית הספר ורכז חינוך חברתי: "דווקא עכשיו – מבצע דוגו רלוונטי מתמיד! דווקא בימים קשים אלו, אנו צריכים להרים ראש ולזכור כי ניצחנו את כל אלו שקמו עלינו לכלותינו, כולל את הנאצים ימ"ש שאת הניצחון עליהם דוגו נהג לחגוג עם אכילת פלאפל. וכך גם בע"ה ננצח הפעם. עם ישראל חי".

סימה פרץ, מנהלת בית הספר: "זכינו היום לקחת חלק במבצע דוגו, מבצע שדוד 'דוגו' לייטנר ייסד כאות הניצחון שלו ושל עם ישראל על הנאצים ימ"ש. השנה, הזכות שלנו לקיים את המבצע הייתה כפולה – ראשית, חגגנו את ניצחון עם ישראל על הנאצים ואת חיינו במדינת ישראל. שנית, המשכנו את מורשתו של דוד לייטנר ז"ל שהלך לעולמו לפני מס' חודשים, וקיים את מבצע דוגו בפעם האחרונה בשנה שעברה. נמשיך להתפלל לניצחון חיילינו ועמנו גם הפעם הזו".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר