הלן גלבר בהערכת מצב חמל אשדוד
הלן גלבר בהערכת מצב חמל אשדוד

הלן גלבר על העיכוב בחזרה לשגרה באשדוד: "החלטה לא סבירה בעליל"

למרות הצעותיה של המועמדת לראשות העיר הלן גלבר למציאת פתרונות יצירתיים להחזיר את העיר ואת מוסדות החינוך לשגרה, היא טוענת כי לסרי מסרב להקשיב, ומונע מתושבי העיר להתקדם. גלבר: "אם לא נתחיל לפעול וליישם פתרונות אחראיים ויצירתיים, העיר שלנו תמשיך לדשדש ותתקשה לחזור לעצמה גם כשהמלחמה תיגמר"

פורסם בתאריך: 8.1.24 15:11

     

למרות שבערים אחרות – מטווחות גם הן אף יותר מהעיר אשדוד, החזירו את העיר לשגרה מלאה, הלן גלבר המועמדת לראשות העיר אשדוד תוקפת את החלטת ראש העיר לעכב את החזרת העיר לשגרה, למרות שהודיע אתמול כי הוא שוקל את החזרת מערכת החינוך אם ישמר השקט.

 

בפוסט שכתבה הלן בעמוד הפייסבוק שלה, היא מצרה על הכאב שחווים התושבים עקב שגרת הלימודים הקלוקלת: "זה מכביד על ההורים, פוגע בנפש הילדים שסוחבים איתם עדיין את שיבוש החיים שכפתה עליהם הקורונה ומונע מהעיר שלנו לחזור לשגרה כמו ערים שכנות", כתבה. "אם לא נתחיל לפעול וליישם פתרונות אחראיים ויצירתיים העיר שלנו תמשיך לדשדש ותתקשה לחזור לעצמה גם כשהמלחמה תיגמר".

הלן גלבר. צילום: ארט ספוט - ניק סמירנוב

הלן גלבר. צילום: ארט ספוט – ניק סמירנוב

כידוע, כיום תלמידי העיר אשדוד לומדים באופן חלקי, באמצעות שילוב בין קפסולות ללימודים בזום. בהערכת מצב שהתקיימה אתמול עלתה האפשרות לפתוח את בתי הספר באשדוד לפעילות מלאה בתנאי שיש מיגון לכל התלמידים. מבחינתה של גלבר, מדובר בהחלטה שערורייתית שאינה סבירה לכל הדעות.

"ב-15 השנים האחרונות בהן לסרי נמצא בראשות העיר לא נעשתה היערכות מתאימה כלל מצד העירייה בנוגע למיגון מוסדות החינוך. זהו מצב שמונע מיגון מלא בכל המוסדות במצב הנתון. האפשרות של הצבת ממ"דים עולה כפתרון, אך מדובר בפתרון חלקי בלבד", אמרה.

למרות התנגדותו של לסרי לחזרה לשגרה, הציעה גלבר במהלך הערכת המצב מספר פתרונות, אשר יחזירו את התלמידים בעיר ללימודים מלאים. בין הפתרונות שעלו: מציאת מוסדות ציבור ממוגנים שיוכלו לתת מענה בטיחותי מלא ולהעביר לשם באופן זמני את תלמידי כיתות ה'-ו'.

סוגיות נוספות להן הציעה עו"ד גלבר פתרון נגעו באפשרות של קיום מופעי תרבות באמצעות השכרת מבנים ממוגנים, ופתיחת השוק העירוני במבנה תת קרקעי. כל זאת מתוך מטרה לאפשר לבעלי העסקים לחזור ולהתניע את הכלכלה המקומית ולהפיח מעט חיים בקרב התושבים שרק צמאים להפוגה מן המצב המורכב שבו הם מצויים, אך מצד לסרי, לטענתה של גלבר, "לא הייתה אוזן קשבת לפתרונות היצירתיים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר