ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי
ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי

לסרי שוקל החזרת לימודים באופן מלא אם השקט ישמר

בימים האחרונים גובר הלחץ על ראש עיריית אשדוד להחזיר את מערכת החינוך לשגרה מלאה, הן מצד הורים והן מצד מתחריו לראשות העירייה כמו ברק סרי ואלי נכט. היום הודיע לסרי כי הוא שוקל את החזרת הלימודים במתכונת מלאה בשבועיים הקרובים

פורסם בתאריך: 7.1.24 18:35

     

כבר זמן רב שתלמידי אשדוד אינם לומדים באופן סדיר, אלא במתכונת של קפסולות וזאת בשל הלחימה בעזה.

הורים רבים החלו לדרוש החזרה מלאה של הלימודים מאחר והדבר פוגע באפשרות שלהם לעבוד. גם גורמים פוליטיים החלו למתוח ביקורת על כך שלמרות שהעיר ירוקה כבר יותר מחודש, ראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי, עדיין לא מוכן לקחת סיכון, בשל הפער במיגון מוסדות החינוך.

היום, הודיע לסרי כי בכוונתו לשקול הרחבה של הפעלה מלאה של מערכת החינוך בטווח של השבועיים הקרובים.

הרקע לכוונה הזאת לדברי לסרי היא "הצבת המרחבים המוגנים במוסדות החינוך ביחד עם הירידה בעוצמת האיום הרקטי ותדירותו, תאפשר לנו להגדיל בהדרגה את ימי הלמידה, תוך מתן מענה מיגון איכותי גם במסגרת מדיניות הכי מוגן שיש, בהפעלה מלאה של מערכת החינוך. זאת בהנחה שלא תהיה החרפה בטחונית אחרת משמעותית".

בניית מרחב מוגן במוסד חינוכי באשדוד

בניית מרחב מוגן במוסד חינוכי באשדוד

עוד הוסיף לסרי: "אנו מודעים לכך שעבור חלק מההורים מדובר בקושי אמיתי וקשובים גם לקולות אלו. לצד זאת אנו ממשיכים בקשר הדוק עם פיקוד העורף ועוקבים מקרוב אחר ההתפתחיות בגזרה הצבאית וככל שניתן יהיה להקל, נעשה זאת. לנגד עיננו עומדים כל השיקולים ומתווה זה מאזן ביניהם ברגישות הנדרשת".

בימים האחרונים היו אלה המועמדים לראשות העירייה שקראו ללסרי להחזיר את כל התלמידים למערכת החינוך.

ברק סרי

ברק סרי

"יחיאל לסרי, טעית, החזר את התלמידים לבתי הספר", כתב ברק סרי, "זו לא בושה להודות בטעות, לקחת אחריות ולהחזיר מיידית את כל התלמידות והתלמידים באשדוד למסגרות. אתה חי פה איתנו? אתה רואה מה קורה בערים סמוכות? אתה היחיד שעוד לא יצא מהממ"ד – כולם כבר חזרו לשגרה.  לסרי, דיברת עם הורים באשדוד לאחרונה?אתה מודע לחומרת המצב? פונים אליי הורים רבים שמספרים כי הם קורסים: לא יכולים ללכת לעבודה, נאלצים לשהות בחל״ת ונפגעים קשות כלכלית. וגם הילדים סובלים: ימים רבים וארוכים מול המסכים, ללא מסגרת, בלי להיפגש עם ילדים בני גילם. זו פגיעה קשה בילדים, פגיעה מיותרת. אבל לא רק בנוגע למוסדות הלימוד טעית: פתח את השוק העירוני ביום רביעי, אשר לקהל להגיע למגרשי הכדורגל, החזר את אשדוד לשגרה מלאה. מנהיגות פירושה להחליט גם החלטות לא פופולריות. מנהיגות פירושה ליזום, לא רק להגיב לאחר שההורים יוצאים להפגין. לסרי, מספיק, שחרר את אשדוד".

עו"ד אלי נכט

עו"ד אלי נכט

גם סגן רה"ע אלי נכט מסר, "בעקבות פניות רבות שקיבלתי מהורים לילדים במערכת החינוך, כמוני, התבקשתי לפעול להחזרת הלימודים לשגרה. פניתי לראש העיר בעניין ואף הראיתי לו את הנתונים שבידי. מקווה שהנושא ישקל בכובד ראש. האיום הרקטי אינו מסיבי בימים אלו, ואנו מחוייבים לפעול למען בריאותם הנפשית והחברתית של הילדים כמו גם לעובדה שההורים מחויבים לצאת לעבוד. כל השיקולים הללו הובילו אותי למסקנה כי התועלת בחזרה לשגרה, גדולה יותר מהמשך המצב הקיים".

שרון מרק. צילום: אבי רוקח

שרון מרק. צילום: אבי רוקח

חברת המועצה שרון מרק אף פנתה לשר החינוך יואב קיש ודרשה ממנו להתערב במתווה החינוך באשדוד וכך כתבה לו:

"ההשלכות של מדיניות הקפסולות העירונית חמורות לדעת מומחים ומחקרים אחרונים: אם בקורונה הזהרנו מפני גל של בעיות חרדה, דכאון ובעיות התפתחות בתחום התקשורת, כעת הסכנה היא של ניתוק, דיכאון, שימוש בסמים, ופגיעה עצמית בכלל האוכלוסייה ולא רק אצל ילדים. אצל הדור הצעיר שנמצא בגן נראה בעיות התפתחות אף יותר משמעויות ועליה נוספת באבחוני הפרעות ספקטרום. זאת ועוד, הורים רבים נאלצים להעדר מהעבודה על מנת להיות עם ילדיהם בבית, דבר שפוגע בפרנסתם, ואגב, בעיקר בפרנסת האימהות (דבר שמגדיל את אי השיוויון המגדרי). אלו בעיות שניתן למנוע, בשינוי חשיבה ויצירת מסגרת חינוכית רציפה, איתור חללים מוגנים ללמידה, שיבוץ צוותי חינוך והוראה ומיגון ראוי.

"כאשת חינוך, נבחרת ציבור, אמא לילדים ותושבת מודאגת, ובשם 250,000 תושבות ותושבי העיר, אני פונה בבקשה להתערבותך הדחופה לשם החזרת כל מערכת החינוך באשדוד ללימודים מלאים שתכלול, בין היתר: קביעת תוכנית לאומית לחינוך בחירום באשדוד, פיקוח משרדי וממשלתי עד להחזרת כלל מערכת החינוך באשדוד לתפקוד מלא, מתן מענים רגשיים וחינוכיים לצמצום הפערים שנוצרו בין תלמידי אשדוד לשאר תלמידי ישראל.

"הורי אשדוד והתלמידים מצפים לשוב למערכת לימודים רציפה ומלאה כמו יתר תושבי האזור, על מנת לצמצם ולמגר את ההשלכות הקשות אשר תוארו לעיל ובדרך שתבטיח את בטחונם, רווחתם הנפשית, וחינוכם. התערבותך המיידית הינה בגדר דיני נפשות ותעשה צדק עבור הילדים שלנו ועתידם, עתידנו. אודה לקביעת דיון בנושא בה נציגות ההורים יגיעו להביע את עמדתם ומצוקתם".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר