תלמידי מקיף יא' בתכנית 'הבתים'
תלמידי מקיף יא' בתכנית 'הבתים'

"תכנית שזכתה לשבחים": פעילות לימוד חברתית במקיף יא' אשדוד הפכה להצלחה

תכנית לימודית הנלמדת במקיף יא' באשדוד שמטרתה לעורר מנהיגות ומעורבות חברתית זכתה לשבחים והוצגה בכנס 'ממריאים' בחסות משרד החינוך. במסגרת התכנית, מחולקים התלמידים לבתים על פי תחומי עניין שהוגדרו מראש. תלמידי הכיתות הגבוהות מדריכים את תלמידי הכיתות הנמוכות, והיא מתנהלת כתנועת נוער בית ספרית

פורסם בתאריך: 5.1.24 07:23

     

תכנית לימודים שהושקה לפניי שנתיים במקיף יא' באשדוד הפכה במהרה להצלחה רבה. מדובר בתכנית חברתית-קהילתית המכונה 'הבתים', כשמטרתה לחזק את תחושת השייכות של התלמידים והמורים בבית הספר, ולעודד מעורבות חברתית וקהילתית.

 

התכנית החלה בהובלת מירי טפר, מנהלת החטיבה, שחברה עם הצוות החינוכי לתכנית 'מפרש' מתוך רצון לקדם יוזמה חינוכית שתסייע בתחושת השייכות של כל הנמצא בבית הספר, מורים ותלמידים.

תלמידי מקיף יא' בתכנית 'הבתים'

תלמידי מקיף יא' בתכנית 'הבתים'

התכנית כוללת שבע קהילות רב גילאיות, המבוססות על תחומי העניין של תלמידי חטיבת הביניים, כאשר כל קהילה מכונה 'בית'. שבעת הבתים הם הבית של המנהיגות, הבית של המדיה, הבית של חיות הבמה, הבית הירוק, הבית של משחק ויצירה, הבית האולימפי והבית עם הריח של בית. בראש כל בית עומד מורה המכונה ראש"בת כאשר תלמידי כיתות ז' הם החניכים, ותלמידי ט' משמשים כמדריכים צעירים.

תלמידי מקיף יא' בתכנית 'הבתים'

תלמידי מקיף יא' בתכנית 'הבתים'

התכנית מתקיימת בכל יום שלישי בצהריים, אחת לשבועיים, ומאפשרת לתלמידים להתנסות בתהליכים דמוקרטיים ובתהליכים של הובלה ומנהיגות.

מנהלת מקיף י"א, לבנת זיק, מספרת כי התכנית זכתה להצלחה רבה: "בשנה"ל הנוכחית התפתחה התכנית והפכה לתנועת נוער בית ספרית של ממש, בה תלמידי י' הם כבר המדריכים הבוגרים, שחונכים את המדריכים הצעירים בשכבה ט'. כמו כן התכנית זכתה לשבחים רבים ואף הוצגה בכנס 'ממריאים' בחסות משרד החינוך. ברכות למנהלת החטיבה הגב' מירי טפר ולצוותה על היוזמה המבורכת".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר