ליאור אלמליח. צילום: אלון לוין
ליאור אלמליח. צילום: אלון לוין

הרב אורי שרקי, מופע פיוטים, וגם, עליזה לביא: מפגשי 'עד הבית' חוזרים לאשדוד

החל מחודש ספטמבר יתקיימו שוב מפגשי התרבות של מיזם התוכן 'עד הבית' - מפגשים בסלון ביתם של תושבי אשדוד, כשכולם בסימן חגי תשרי. רוצים להתארח במפגשים? הפרטים כאן

פורסם בתאריך: 28.8.23 21:20

     

מיזם התוכן החברתי "עד הבית" חוזר לפעילות בחודש ספטמבר, עם מפגשי תרבות בסלון ביתם של תושבי העיר אשדוד.

 

״עד הבית – מפגשי תרבות בסלון״, היא יוזמת תוכן חברתית של החברה העירונית לתרבות ופנאי אשדוד, במסגרתה תושבי העיר מארחים בביתם הפרטי – ללא תשלום – מומחים בעלי שם להרצאות ומפגשים אישיים, ואמנים אהובים להופעות אינטימיות. המיזם שהתחיל במאי השנה, חוזר לפעילות לאחר הפסקת קיץ, והפעם לסדרת מפגשים ברוח חגי תשרי.

הטיש הגדול עם משה להב. צילום: יחצ

הטיש הגדול עם משה להב. צילום: יחצ

משה להב במופע הטיש הגדול

משה להב ייסד תופעה ישראלית ייחודית ושמה – "הטיש הגדול". מופע מעניין ומרענן של שירים ישראליים, היוצר דינמיקה חברתית בהופעה שהפכה לתופעה של ממש. למופע אין מבנה קבוע ולא סט שירים מוכן, הכל "כאן ועכשיו", תוך הבנתו של להב את הלך הרוח המתהווה באותו הערב – מה שיוצר מופעים השונים זה מזה. הקהל הינו שותף פעיל ומתווה ביחד עם להב את אופיו של כל מופע כך שלעיתים מדובר בערב דרמטי וסוער, ובפעמים אחרות בערב קליל וקולח. מאות אלפי ישראלים כבר נשבו בקסם המופע והשירים, הביצוע, התעלות הרוח, ותחושת ה-"ביחד", הם שבים פעם אחר פעם להיות חלק ממופע שהוא קודם כל חוויה. יום שלישי, 12 בספטמבר 2023 בשעה 20:00.

ליאור אלמליח במופע פיוטים

מופע פיוטים מפעים ומרגש ברוח חודש אלול ו"הסליחות" וחגי תשרי. שער הרחמים, מודה אני, אדון הסליחות ועוד, לצד פיוטים שמתאימים לכל תקופה. ליאור אלמליח, זמר ופייטן בינלאומי, זוכה פרס שר החינוך למוסיקה, מנהל אמנותי של פסטיבל הפיוט העולמי. ביצירתו יוצר חיבור ומהווה גשר בין עולם הפיוט לעולם היצירה הישראלית. יום שלישי, 19 בספטמבר 2023 בשעה 20:00.

מבאך ועד קרליבך

מופע סיפורים, שירים ומוזיקה של ר' שלמה קרליבך, יחד עם הזמר אורי הרפז ואלעזר שטורם, שישירו, ינגנו ויספרו את המוסיקה והסיפורים של רבי שלמה קרליבך, ולא רק, אורי הרפז גם ינגן יצירות של יוהן סבסטיאן באך, וידגים את הקשר וההשפעות של באך על רבי שלמה קרליבך. מופע מקורי בו מעלים השניים באמצעות השירים ואוסף הסיפורים הענק של קרליבך, את דמותו, יצירתו המוסיקלית העשירה והיפיפייה, ואת היותו מגדולי מספרי הסיפורים במאה ה-20. הם ישירו ואתם הקהל, מוזמנים להצטרף. יום שלישי, 19 בספטמבר 2023 בשעה 20:00.

עליזה לביא. צילום: רונן פדידה

עליזה לביא. צילום: רונן פדידה

הרב אורי שרקי – "מיומנו של פילוסוף"

הרב אורי שרקי, אחד מהוגי הדעות והפילוסופים הנועזים והמעמיקים בישראל כיום. תחומי הגותו וכתיבתו מקיפים את פרשנות המקרא, התלמוד, ההגות היהודית בימי הביניים, פילוסופיה כללית וכמובן ההגות היהודית המודרנית. בהרצאתו יציג הרב שרקי את מוריו הגדולים מהם ינק, והם שעיצבו את עולמו הייחודי של איש רוח מקורי זה. יום שלישי, 26 בספטמבר 2023 בשעה 20:00.

ד"ר עליזה לביא -"סוד תפילת נשים"

מה הן ידעו שאנחנו לא? מסע התחקות מרתק אחר הנשים ששימרו בזיכרונן ובמעשיהן מידע מסורתי והלכתי עתיק, ידע נדיר שאחזו בו סבותינו ואמותינו שכמעט והלך לאיבוד. מסע המעלה על נס את משמעותה ואת עומקה של תורת הנשים היהודית, שלא פעם שימשה מגדלור לעולם ההלכה. 18 שנים חלפו מאז יצא לאור ספרה פורץ הדרך ועטור הפרסים של ד"ר עליזה לביא, תפילת נשים. ההרצאה תצעד בדרכן של נשים שליכדו את היחיד והקהילה, גילו אחריות, הובלה ומנהיגות באמצעות עולמן הרגשי, תרבותן העשירה ועוצמתן הרוחנית העל-זמנית. ח"כ לשעבר ד”ר עליזה לביא דמות בולטת בעולמות הרוח היהודי והשיח המגדרי בישראל והיא מרצה וחוקרת. לביא כיהנה בכנסת כיו”ר הוועדה למעמד האישה ולשוויון מגדרי וזכתה באות הפרלמנטרית המצטיינת על תרומתה ועל החקיקה פורצת הדרך. יום שלישי, 26 בספטמבר 2023 בשעה 20:00.

איך נרשמים ל"עד הבית": כותבים לתיבת הדוא"ל [email protected], או מתקשרים 08-9238893.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר