עמרם כנפו בבית המשפט. צילום: מוטי מילרוד
עמרם כנפו בבית המשפט. צילום: מוטי מילרוד

הומתק עונשם של סגני רה"ע אשדוד לשעבר: 4 שנות מאסר נגזרו על עמרם כנפו ויצחק דרי

כנפו הבהיר כי הוא מקבל בהרכנת ראש את הכרעת בית המשפט וכי הוא נוטל אחריות באופן גורף על כל המעשים שבהם הורשע; דרי מצדו ציין כי הוא נוטל אחריות מלאה על מעשיו ומכיר בכך שפעל שלא כדין. דרי יחל לרצות את עונשו כבר בחודש אוקטובר ואילו כנפו יחל לרצות את עונשו בחודש דצמבר

פורסם בתאריך: 15.8.23 15:41

     

בית המשפט העליון הפחית מהעונש שגזר בית המשפט המחוזי על סגני רה"ע אשדוד לשעבר, יצחק דרי ועמרם כנפו והחליט כי עונשם יעמוד על 4 שנות מאסר כל אחד.

כזכור, כנפו הורשע בשלוש עבירות של לקיחת שוחד ושלוש עבירות של מרמה והפרת אמונים ונגזרו עליו 5 שנות מאסר בפועל, קנס כספי בסך 100,000 ש"ח וחילוט בסך 75,000 ש"ח.

דרי הורשע בארבע עבירות של לקיחת שוחד, בשתי עבירת מרמה והפרת אמונים וכן בעבירות הלבנת הון, פעולות ברכוש אסור וניהול ספרי חשבונות כוזבים ונגזרו עליו 6 שנות מאסר בפועל; קנס בסך 200,000 ש"ח וחילוט מחצית מדירה בעיר אשדוד בשווי של 1,375,000 ש"ח.

הפרשות בהן הורשעו השניים היו מרובות ומדובר בכשמונה אישומים שונים. כך למשל באישום אחד הואשם כנפו כי סיכם עם היזם יחיאל אבו שידאג לשינוי ייעוד קרקע מבית החלמה ליולדות למגורים. בתמורה לכך, קיבל כנפו אופציה לרכוש את הקרקע בתמורה ל-2.1 מיליון ש"ח. בהתאם לסיכום זה, הוגשה בקשה לשינוי ייעוד הקרקע, וועדת המשנה המליצה לאשר 28 יחידות דיור בהמלצת כנפו. בהמשך, השתתף כנפו בישיבת ועדת משנה שבמסגרתה אושר פטור מהשגת יחידות דיור מתוך מאגר קיים, וזאת מבלי שהודיע שיש לו עניין אישי בהחלטה. כנפו המשיך לקדם את הפרויקט כחבר בוועדת המשנה בדרכים שונות. במסגרת האישום נוסף נטען כי חרף ניגוד העניינים שכנפו היה מצוי בו, המשיך לדון בבקשותיו של אבו שהגיעו לדיון בוועדה המקומית לתכנון ולבניה.

יצחק דרי. צילום: פבל

יצחק דרי. צילום: פבל

במסגרת אישום אחר, נטען כי דרי נטל משלושה יזמים שזכו במכרז לשיווק קרקע ברובע ט"ז באשדוד שוחד בסך כולל של 2,348,322 ש"ח. דרי הציע ליזמים, לאחר זכייתם במכרז (ובהיותו חבר מועצה וחבר בוועדת המשנה), כי יפעל לאישור תוספות יחידות דיור בפרויקטים ברובע ט"ז, בתמורה לסכומי כסף שיקבל מהם. בישיבת ועדת משנה שבה לא השתתף דרי אושרה תוספת של 15% לכמות יחידות הדיור המקורית; ובהמשך בישיבת ועדת משנה תמך דרי בהצעה נוספת שהיה כדי להיטיב עם היזמים, יותר משהומלץ על ידי הדרג המקצועי.

למרות שבהתחלה כפרו כנפו ודרי במיוחס להם וניהלו משפט ארוך תוך שהם מכחישים את האישומים נגדם, בשלב הערעור זה כבר השתנה.

כנפו הבהיר במסגרת חזרתו מערעורו על הכרעת הדין כי הוא מקבל בהרכנת ראש את הכרעת בית המשפט וכי הוא נוטל אחריות באופן גורף על כל המעשים שבהם הורשע; דרי מצדו ציין כי הוא נוטל אחריות מלאה על מעשיו ומכיר בכך שפעל שלא כדין.

עיריית אשדוד

עיריית אשדוד

השופט עוזי פוגלמן: "מעשיהם של המערערים נמשכו על פני תקופה ארוכה, ובמסגרתם ניצלו את מעמדם בעירייה ובגופי התכנון על מנת לשלשל לכיסם הפרטי, ולכיסם של היזמים רווח כלכלי משמעותי, וזאת באמצעות הטיית החלטות של גורמי התכנון (החלטות שלא אחת התקבלו בניגוד לעמדת גורמי המקצוע). הגם שהמערערים לא נשאו במשרות הבכירות ביותר (בהשוואה לנאשמים שכיהנו למשל כשרים וכראשי עיריות), לבטח אין לראות בהם אנשי ציבור "זוטרים" כפי שביקשו לטעון בדיון לפנינו".

בית המשפט התחשב גם בזמן הרב שעבר מאז ביצוע העבירות וגם בגילו המתקדם של דרי ולאור זאת החליט להפחית את עושנם שיעמוד על 4 שנות מאסר לכל אחד.

כנפו יתייצב לריצוי עושנו בכלא אוהלי קדר בתאריך 8 בדצמבר בשעה 10:00 ואילו דרי יתייצב לריצוי עונשו בתאריך 8 באוקטובר בשעה 10:00.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר