בהשראת העיר הלבנה. ציור של אירנה לבשנקו
בהשראת העיר הלבנה. ציור של אירנה לבשנקו

גורדי שחקים מול מבנים עתיקים: התערוכה 'נוף אורבני' נפתחת באשדוד

תערוכה שתציג את הנוף האורבני בעיניהם של אמני אשדוד, תוצג באשדוד בשבוע הבא. מירי גרינבאום, אוצרת התערוכה: "להבדיל מהנוף הטבעי, הנוף האורבני מציג את יצירתו של האדם"

פורסם בתאריך: 11.8.23 07:50

     

ביום חמישי בשבוע הבא תיפתח בבית אריה קלנג באשדוד התערוכה 'נוף אורבני', בה יציגו 55 אמנים, חברי אגודת אמני אשדוד את נקודת מבטם הייחודית על הנוף האורבני, במגוון סוגי אומנות שונים – ציור, פיסול, צילום ומיקס מדיה.

 

לדברי מירי גרינבאום, אוצרת התערוכה, "הנוף האורבני מספר את סיפור החיים המודרניים והקצב שלהם. ניתן לבחון בו מסרים ישירים ועקיפים על התרבות, ההוויה והחברה. להבדיל מהנוף הטבעי, הנוף האורבני מציג את יצירתו של האדם. הנוף האורבני מדבר לא רק על בניינים ובתים, על שדירות, רחובות, סמטאות קטנות, על כיכרות, גינות ופארקים, על חנויות קטנות, על שילוט ותאורה, אלא גם על האדם והאינטראקציה שלו עם הסביבה האורבנית".

ציור של מלכה גולדמן

ציור של מלכה גולדמן

כך, למשל, הציורים של הציירת בתיה הנקין מציגים את נקודת המבט שלה על העתיד העירוני. בקומפוזיציה מקורית היא מציגה את המגדלים הכובשים את האופק ואת השמיים, ובציור השני שנבחר להופיע בתערוכה היא מכניסה אותנו לקצב החיים הקדחתני של העיר.

יצירה של בתיה הנקין

יצירה של בתיה הנקין

אירינה לבשנקו מחזירה אותנו בציוריה ל"עיר הלבנה" ולסגנון הבאוהאוס וכך גם תמר גרינפלד ובוריס גיימן המציגים נוף אורבני ייחודי בירושלים. העיר מסמלת המולה ואותה מיטיבים להציג הציירים דבורה אורטס, מלכה גולדמן, ושוש הלוי בציורים בהם מוצגים היבטים שונים של העיר, מגדלים, תרבות, תנועה ערה והאינטראקציה עם האדם. האמנים והאמניות, ביצירותיהם המקוריות, חושפים בפנינו היבטים שונים של הנוף האורבני, מצד אחד העיר המודרנית ומאידך ערים עתיקות עם מאפיינים דומים כמו הצפיפות שהייתה אופיינית לערים בעבר, וכמובן לערים היום.

ציור של רפאל ציון

ציור של רפאל ציון

פתיחת התערוכה "נוף אורבני", יום חמישי 17 באוגוסט 2023 בשעה 19:00, בית אריה קלנג, רח' יאיר 2, אשדוד. שעות פתיחה: ימים ראשון-חמישי בין השעות 9:30-18:00. נעילת התערוכה 11 באוקטובר 2023. למידע: 08-9173843.

ציור של קורין אביטן

ציור של קורין אביטן


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר