פסטיבל הג'אז. צילום: החברה העירונית לתרבות ופנאי
פסטיבל הג'אז. צילום: החברה העירונית לתרבות ופנאי

מוכנים לקצת ג'אז? הפסטיבל הבינלאומי חוזר לאשדוד

המשכן לאמנויות הבמה יארח בחודש אוקטובר הקרוב את פסטיבל הג'אז הבינלאומי באשדוד, עם מגוון הופעות שכל חובב מוזיקה יאהב - יצירות ג'אז קלאסיות וחדשות, מוסיקה קאמרית, אתנית ורוק. בין אורחי הפסטיבל השנה - משפחת קרלינג שתופיע עם מופע להטוטנות תוך כדי נגינה בכלי מוזיקה שונים

פורסם בתאריך: 19.7.23 22:00

     

פסטיבל הג'אז הבינלאומי "סופר ג'אז אשדוד", יתקיים השנה בתאריכים 18-19 באוקטובר, במשכן לאומניות הבמה באשדוד, בניהולו האומנותי של הפסנתרן המוכר לאוניד פטשקה.

פטשקה החל לנגן בפסנתר בגיל 4, ומגיל 14 החל להופיע על הבמה המקצועית ונמנה עם נגני הג`אז הגדולים בבריה"מ. אלבום הבכורה שלו Flight of Fantasy, היה לרב מכר במושגים של ג'אז. לאורך השנים משלב פטשקה בעבודתו פסנתר קלאסי וחשמלי, סינטיסייזר וכלי הקשה מיוחדים ומופיע כסולן באולמות בכל רחבי העולם: בניו יורק, בוסטון, מוסקבה, לוס אנג`לס ומוסקבה. עם עלייתו ארצה (1990) זכה פטשקה ב-17 פרסי ג`אז לאומיים ובעיר מגוריו, אשדוד, בה יזם ועזר להקים את פסטיבל "סופר ג'אז אשדוד".

פסטיבל הג'אז הבינלאומי, קרדיט צילום:פבל טולצינסקי ל-odrey

פסטיבל הג'אז הבינלאומי בשנים קודמות, צילום: פבל טולצינסקי ל-odrey

פסטיבל "סופר ג'אז אשדוד" הוא חגיגה מוסיקאלית של צלילים וקולות. על במת הפסטיבל יתנגנו יצירות ג'אז קלאסיות וחדשות, מוסיקה קאמרית, אתנית ורוק. באי הפסטיבל ייהנו מגווני הג'אז לסוגיו: קלאסי, רוק-ג'אז, בלוז, סול-בלוז, ג'יפסי סווינג ועד לג'אז אקסטרים.

בין אורחי הפסטיבל השנה – "משפחת קרלינג" (שבדיה): להקה משפחתית הכוללת לוליינים ולהטוטנים, שהם כולם גם מוזיקאים המנגנים בכלי נגינה שונים ומשונים, שרים, משלבים מופע אקרובטי וגם רוקדים סטפס.

הפסטיבל מאפשר לכל חובב מוסיקה ובכלל, למצוא את החיבור האישי שלו לעולם הג'אז, דרך הייחודיות של כל אחד מהאמנים המופיעים, ההשפעות המוזיקליות והשילובים המרתקים של אמני הג'אז על הבמה.

ראש העיר יחיאל לסרי, שהיה בין היוזמים להקמת הפסטיבל, שהחל את דרכו עוד בשנת 2009, בירך על קיום הפסטיבל ואמר: "שמנו לנו למטרה להנגיש את עולם הג'אז ודאגנו לסבסד את מחיר הכרטיס לפסטיבל כדי שכל אדם בכל גיל, יוכל לבוא וליהנות מיומיים של ג'אז במיטבו, מבלי להרגיש שמדובר במותרות".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר