תחנת משטרת אשדוד ומרחב לכיש. צילום: דור גפני
תחנת משטרת אשדוד ומרחב לכיש. צילום: דור גפני

"אני רוצה שתעסי אותי": הגישה תלונה במשטרת אשדוד וקיבלה הודעות מטרידות מהחוקר

מאמנת כושר שמסרה עדות בתחנת המשטרה באשדוד בנוגע לאלימות שחוותה, מצאה עצמה מקבלת הודעות מטרידות מצד החוקר שגבה את עדותה. זה התחיל ממעקב באינסטגרם, המשיך להזמנה למסעדה והסתיים בבקשות לקבל ממנה עיסוי תמורת תשלום של מאות שקלים. החוקר שהוצב בתחנה כתגבור, קיבל נזיפה חמורה והורדה זמנית בדרגה

פורסם בתאריך: 18.7.23 10:00

     

ש"ש, אזרחית מן השורה הגיעה לתחנת משטרת אשדוד והגישה תלונה נגד גברת בשם ס"ד וטענה לאלימות מצידה. המשטרה נפתח תיק פלילי בעניין, במהלכו ס"ד אף היא התלוננה על אלימות מצד ש"ש.

במשטרה, פעלו לפי הנוהל וזימנו את ש"ש לחקירה תחת אזהרה בחשד לביצוע עבירת תקיפה.

במסגרת החקירה הזאת, נגבתה עדות מס"ד ומי שגבה את העדות הוא חוקר בדרגת רס"ר. במסגרת העדות, היא סיפרה לחוקר כי היא עובדת בתור מאמנת כושר.

עוד באותו מועד, במהלך ביצוע פעולות החקירה בתיק, מסר החוקר לס"ד את מספר הטלפון הנייד שלו, על מנת שהיא תעביר לו חומרי חקירה חסרים, כמו הקלטות ותמונות.

היא אכן עשתה זאת ושלחה לו הקלטות קוליות התמוכות בגירסתה והחוקר השיב לה: "אם יהיה לך עוד דברים נוספים את מוזמנת לשלוח למספר הזה".

טיקטוק, Likee ואינסטגרם

טיקטוק, Likee ואינסטגרם

מספר ימים לאחר מכן, איתר החוקר את חשבון האינסטגרם של האישה ושלח לה "עוקב".

בהמשך, שלח לה החוקר הודעות וכתב לה: "בוקר טוב", "את פנויה אפשר להתקשר אלייך בבקשה", והיא השיבה "כן".

הוא התקשר, הציג עצמו כחוקר שחקר אותה בתחנת אשדוד ושאל אם יש חדש בתיק. במהלך השיחה, הוא אמר לה שהוא רוצה להזמין אותה למסעדה. היא השיבה לו שאינה יוצאת לדייטים, ולשאלתו הוסיפה ש"כואבת לה הברך".

עוד במהלך השיחה, סיפר לה החוקר שנתפס לו שריר ביד וביקש שתעסה לו את היד. היא סירבה לבקשתו והשיבה שהינה מדריכת כושר ומעסה תינוקות אחרי לידה בלבד. במקביל היא שלחה לו מספר נייד של מעסה אחרת, הוא שאל אותה לגילה של המעסה והיא השיבה: "50-52".

חוקר המשטרה אמר לה שהמעסה השנייה מבוגרת והוא מעוניין שהיא תעסה אותו. היא ענתה לו כי היא בעצמה מקבלת עיסוי מהמעסה ומרוצה משירותה, ושהיא גובה סך של 200 ש"ח בלבד.

עיסוי. צילום אילוסטרציה: freepik.com

עיסוי. צילום אילוסטרציה: freepik.com

אז החוקר אמר לה שהוא מוכן לשלם לה 600 ש"ח ושהוא לא זקוק לעיסוי מקצועי, אולם האישה סירבה לכך.

מידע מודעיני שהגיעה למשטרה בעניין הזה, חשף את המקרה וכתב אישום הוגש נגד החוקר בבית הדין המשמעתי של המשטרה.

התביעה המשטרתית טענה כי התנהגותו הפסולה של החוקר באה לידי ביטוי בשלושה רכיבים: עצם יצירת הקשר הלא מקצועי עם המתלוננת, הצעת המפגש במסעדה וההצעות בנוגע לעיסוי. "הנאשם חצה באופן ברור את הקו בין תפקידו כחוקר לבין האינטרס האישי שלו".

סנגורו של החוקר טען מנגד כי העבירה שביצע החוקר "ממוקמת בתחום האפור שבין המותר לאסור וקרובה להגנת זוטי דברים" וציין כי מדובר בחוקר שהוצב כתגבור בתחנת אשדוד.

שוטר משטרה. צילום: משטרת ישראל

שוטר. צילום: משטרת ישראל

החוקר עצמו לקח אחריות על מעשיו ואמר: "אני באמת עשיתי טעות ולמדתי לקח לכל החיים. כל מה שעשיתי זה לא משקף אותי כבן אדם או כחוקר לכן אני ממש מודה בכל מה שעשיתי ואני מתנצל ואין לי מה להוסיף".

הדיינים בבית הדין לא קיבלו את טענת ההגנה וכתבו כי "המעבר מקשר בין שוטר לאזרח לצורך קידום ומיצוי החקירה, לבין קשר אישי פסול, אינו אפור כלל ועיקר", כתבו והציגו דוגמה בנוגע להתחלת השיחה ביניהם בה החוקר שאל אותה "אם יש חדש בתיק", וכתבו כי הדבר הוא "מעין 'פתיחת ציר' לקידום המטרה היחידה אליה שאף שהיא – יצירת קשר באמצעות הזמנתה למסעדה, הזמנה שאין בינה לבין החקירה דבר וחצי דבר".

עוד כתבו הדיינים: "לא זו בלבד ולמרות שהמתלוננות נתנה לו להבין שאינה מעוניינת שהרי 'כואבת לה הברך' הוא ממשיך ומנסה להגיע למטרה מכיוון אחר – העיסוי שביקש שיבוצע. בתוך עמנו אנו חיים. המילה 'עיסוי' יכולה לשאת מובן רפואי ולגיטימי, ויכולה גם להיות מילת קוד לסיפוק מיני. אם למישהו עוד היה ספק בדבר מטרותיו של הנאשם, באים סעיפים 12 ו-13 ומלמדים אותנו כי הנאשם אינו מתכוון לעיסוי רגיל, שגילה של המעסה שהוצעה, 50-52, מהווה בעיה ושהוא מוכן לשלם 600 ש"ח ולא 200 ש"ח. לא אפור בהיר, לא אפור כהה או כל אפור שהוא. אסור".

במסגרת הסדר טיעון, הוסכם כי על החוקר יוטלו העונשים הבאים: נזיפה חמורה והורדה בדרגה אחת למשך חודשיים ועוד 6 חודשים על תנאי.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר