ביג פאשן אשדוד. צילום: אסף ליבוביץ'
ביג פאשן אשדוד. צילום: אסף ליבוביץ'

קריאות לחרם ומנגד גם תמיכה: רשת ביג תשבית את מרכזי הקניות במחאה על הרפורמה המשפטית

רשת ביג, המפעילה את ביג פאשן אשדוד, הודיעה כי תשבית את המרכזים אם צמצום עילת הסבירות תעבור בכנסת. "חקיקה כזו תהווה פגיעה אנושה בוודאות העסקית והכלכלית של ישראל, ותסכן באופן ישיר ומיידי את קיומנו כחברה מובילה בישראל", מסרה החברה. בתגובה החלו קריאות לחרם מצד אחד ותמיכה מצד מגזר ההייטק מהצד השני

פורסם בתאריך: 9.7.23 14:19

     

קבוצת הנדל"ן "ביג" המפעילה 24 מרכזי קניות ברחבי הארץ, בהם מרכז ביג פאשן אשדוד, הודיעה היום כי תצטרף למחאה נגד מהלכי הממשלה בתחום המשפטי ובפרט בעניין של צמצום עילת הסבירות שתעלה מחר להצבעה בקריאה ראשונה בכנסת.

"קבוצת ביג מודיעה שבמידה והחוק לביטול עילת הסבירות במתכונתו הנוכחית יאושר בקריאה ראשונה ביום שני בכנסת, נראה במהלך צעד חמור בדרך לשחיתות שלטונית בלתי חוקית בעליל, וצעד נוסף בדרך לדיקטטורה", נמסר בהודעת החברה.

עוד נמסר כי "חקיקה כזו תהווה פגיעה אנושה בוודאות העסקית והכלכלית של ישראל, ותסכן באופן ישיר ומיידי את קיומנו כחברה מובילה בישראל. על מנת למחות באופן חריג ולמנוע את העברת החקיקה המושחתת הזו, אנו נשתתף ביום ההשבתה שמתוכנן ביום שלישי. מרכזי ביג מקרית שמונה ועד אילת יושבתו וייסגרו. כשהמדינה רועדת ונקרעת מבפנים אין באפשרותנו לשבת על הגדר ובעת הצורך ועם התקדמות החקיקה והביזה של הקופה הציבורית אותה אנו מממנים אף נחריף את צעדנו".

עמירם בן זקן, הפעיל האשדודי שארגן את ההפגנות המקומיות בעד הרפורמה כתב לרשת ביג "הבטחתם שלא תקחו יותר חלק במחאה – הבטחתם שלא תסגרו יותר את העסקים בביג באשדוד ותתנו לכול בעל עסק לשבות על פי צו מצפונו. שיקרתם! ביום שלישי אתם תסגרו את העסקים? אנחנו נגיע אליכם לביג ולא ניתן לכם לסגור אותו! אשדודים – תתכוננו!"

הדברים של קבוצת ביג הובילו לתגובת נגד גם מצד נציגי הממשלה "גם אני מחרים את קבוצת ביג עד שיחזרו בהם ויתנצלו", מסר השר, איתמר בן גביר, "בעלי עסקים שמתערבים פוליטית ומחרימים חצי עם ראויים לגינוי מכל גווני הקשת הפוליטית. חוק לביטול עילת הסבירות יעלה מחר להצבעה למרות כל אותם אלו הפועלים בבריונות".

מאז ההודעה של קבוצת ביג, ירדה מניית החברה ב2.66% אחוזים. לאור זאת, הודיעה קבוצה של חברות הייטק כי תעביר את תקציבי הקניות שלהם לרשת ביג כדי לתמוך בה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר