בית המשפט המחוזי בבאר שבע
בית המשפט המחוזי בבאר שבע

ערעור של תושב אשדוד נדחה בעליון: חתימות הדיירים לצורך הרחבת בית, אינן מספיקות

תושב אשדוד המתגורר בבניין משותף, ביקש להרחיב ביתו, והשיג חתימות של 75 אחוז מדיירי הבניין. אלא שהחתימות לא הספיקו כדי לשכנע את בית המשפט כי יש לאשר לו את ההרחבה. הדייר ערער לעליון, ובית המשפט עמד בהחלטתו שוב: "גם אם יש הסכמה של 75% מהדיירים בבניין משותף, זה עדיין לא מספיק בהכרח להיתר בנייה על שטחים משותפים"

פורסם בתאריך: 4.7.23 22:58

     

החלטה תקדימית ניתנה לפני מספר ימים בבית המשפט העליון, לאחר שדייר תושב רובע ח' באשדוד המתגורר בבניין משותף, ערער על החלטת בית המשפט המחוזי בבאר שבע שלא אישר לו להרחיב את ביתו, על אף חתימת 75 אחוז מדיירי הבניין.

 

במקרה זה, נאמר לדייר כי נדרשים אישורים נוספים של הרשויות המוסמכות מלבד חתימת הדיירים. הדייר מצידו האמין כי חתימת 75 אחוז מהדיירים היא מספיקה עבור ההרחבה, אלא שבית המשפט העליון קבע אחרת, ונימק את החלטתו כך: "כאשר מוסד תכנון סבור כי ישנם ספקות קנייניים בבקשה שלפניו, רשאי הוא, שלא לומר חייב, להשהות את הדיון בבקשה עד לקבלת הכרעה בסוגיה הקניינית מהרשויות המוסמכות לכך".

בית משפט השלום אשדוד. צילום: פבל

בית משפט השלום אשדוד. צילום: פבל

המשמעות היא כי חתימת הדיירים (75%) לבדה אינה ערובה בלבדית אלא טעונה אישורים נוספים של הרשויות המוסמכות, ובנוסח ההחלטה: "גם אם יש הסכמה של 75% מהדיירים בבניין משותף, זה עדיין לא מספיק בהכרח להיתר בנייה על שטחים משותפים".

את פסק הדין התקדימי קבע בית המשפט העליון, במסגרת פסק דין של השופטים אלכס שטיין, יוסף אלרון ודוד מינץ. מהלשכה המשפטית בעיריית אשדוד ציינו כי מדובר בהחלטה תקדימית של בית המשפט העליון, שתומכת בעמדת הוועדה המקומית לתכנון ובניה אשדוד במס' ערכאות שיפוטיות, עד למתן הכרעה סופית שנתקבלה בהרכב.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר