יריד החקר השנתי באשדוד. צילום: ODREY יאיר אלדרי
יריד החקר השנתי באשדוד. צילום: ODREY יאיר אלדרי

מצויינים במדעים: 300 תלמידים מאשדוד ביריד החקר השנתי

יריד החקר השנתי של אשדוד התקיים עם 300 תלמידים מ-20 בתי ספר שהשתתפו בפרויקט "החממה המדעית – מפזרים זרעים של מדע"- של חברת 'אדמה', בשיתוף עם עיריית אשדוד, משרד החינוך והחווה למדעי החקלאות והסביבה באשדוד. אילנית מרזוק, מנהלת החווה: "התהליך המדהים הזה מאפשר לכל תלמיד ותלמידה להצליח"

פורסם בתאריך: 26.6.23 10:03

     

300 תלמידים מבתי ספר יסודיים באשדוד חגגו סיום לפרויקט משותף של החווה למדעי החקלאות והסביבה באשדוד יחד עם חברת 'אדמה', משרד החינוך ועיריית אשדוד, ביריד החקר השנתי.

 

פעילות "החממה המדעית – מפזרים זרעים של מדע", הינה תוכנית הדגל של חברת "אדמה" בקהילה. במסגרת הפעילות, תלמידי כיתות ה'-ו' באשדוד מקבלים מעטפת הנחייה והוראה יוצאת דופן, לביצוע עבודת "חקר מדעי וטכנולוגי" שהינה חלק ממיומנויות יסוד בהוראת המדעים והטכנולוגיה, ונהנים כולם מהזדמנות לרכוש מיומנויות במדע ניסיוני, תוך שהם מוציאים לפועל מחקרים מבוקרים ברמה אקדמית ומתפתחים כאנשים חקרניים ובעלי חשיבה מדעית.

יריד החקר השנתי באשדוד. צילום: ODREY יאיר אלדרי

יריד החקר השנתי באשדוד. צילום: ODREY יאיר אלדרי

עבודות המחקר שהוצגו ביריד עסקו בשורת נושאים, ביניהם: השפעת קרינה על מדדי הצימוח של החסה והסלרי, חיפוי קרקע למניעת עשבייה בגן ירק, יצור ביו-פחם מפרש בעלי חיים. לצד הצגת העבודות נהנו התלמידים מתוכנית אומנותית שכללה מופע "תיפוף ירוק".

יריד החקר השנתי נערך במעמד דמויות מפתח השותפות בפעילות היומיומית של החווה, ביניהם אריה מימון ראש מנהל החינוך, מרטין עובדיה מנהלת אגף חינוך יסודי, מנהלות ומנהלי בתי הספר, הדרן עולמי מנהל גלובלי לייצור חומרים פעילים ואילנה סיסו, מנהלת תפעול קשרי קהילה מחברת "אדמה".

״עבודות החקר בחווה החקלאית מהוות הזדמנות יוצאת דופן עבור הילדות והילדים לתרגם את פליאתם מהטבע והסביבה בה הם חיים, להעמקת ההבנה וההזדמנויות הטמונות בהם", אמרה אילנה סיסו, מנהלת תפעול קשרי הקהילה בחברת אדמה.

"התעניינותם הרבה משתקפת בעבודות החקר בתחומי החקלאות, הכימיה והביולוגיה ובתוצרים החדשניים שהוצגו. גידול האוכלוסייה הגלובלי מאתגר את הדורות הבאים למצוא מקורות מזון חדשים ולפתח את המקורות הקיימים. פריצות דרך טכנולוגיות כמו אלו שמתבצעות במרכז המחקר והפיתוח של חברת אדמה, המתמחה בייצור חומרים להגנת הצומח, מסייעות להתמודד עם אתגרים אלו. מתוך ההבנה כי הילדות והילדים של היום הם מדעני המחר, משקיעה החברה בשורה של תוכניות בתחומי החינוך המדעי ועידוד המצוינות והחקר״.

יריד החקר השנתי באשדוד. צילום: ODREY יאיר אלדרי

יריד החקר השנתי באשדוד. צילום: ODREY יאיר אלדרי

אילנית מרזוק, מנהלת החווה למדעי החקלאות והסביבה באשדוד, הוסיפה :״יריד החקר הינו אירוע שיא בחווה, אלברט איינשטיין אמר: ׳מי שחושב אינו מפסיק לשאול׳ ובתוכנית ׳מפזרים זרעים של מדע׳ התלמידים לא מפסיקים לחשוב ולשאול. תודה לכל השותפים: עיריית אשדוד, מינהל החינוך, משרד החינוך ולחברת אדמה על שותפות וצעידה משותפת. התהליך המדהים הזה מאפשר לכל תלמיד ותלמידה להצליח״.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר