ישיבת אמית יגל אשדוד זוכים בפרס. צילום: יואל נקש
ישיבת אמית יגל אשדוד זוכים בפרס. צילום: יואל נקש

מעורר השראה: תלמידי אמית יגל אשדוד המציאו כפית פלא וזכו בפרס

תלמידי ישיבת אמית יגל באשדוד ייצרו במדפסת תלת מימד אב טיפוס לכפית פלא, שתסייע לנכי צה"ל וחולי פרקינסון לאכול מרק מבלי שישפך מהכף. המיזם שלהם זכה בפרס. ד"ר רון גנני, יו"ר מועצת מחוז תל אביב בארגון נכי צה"ל: "התלמידים של היום מציעים רעיונות פנטסטיים"

פורסם בתאריך: 12.6.23 21:44

     

תלמידי ישיבת אמית יגל באשדוד, זכו השבוע בפרס תחרות יזמות – שמטרתה הנגשה עבור נכי צה"ל, על יוזמה שתסייע לבעלי מוגבלויות בעת האוכל: כפית פלא.

 

 

כהכנה לתחרות, הגיעו בחודשים האחרונים נכי צה"ל לבית הספר, והציגו לתלמידים אתגרים שעימם הם מתמודדים בתחומי הנגישות בתחבורה הציבורית. בין השאר הם סיפרו על קושי של נכים וחולי פרקינסון שסובלים מרעידות ביד בעת האוכל, ובמיוחד בעת אכילת מרק כשהאוכל לא נשאר בתוך הכף אלא נשפך בדרך. התלמידים הציעו לייצר כף מיוחדת שתסייע להם – כף עמוקה באופן מיוחד שהמשתמשים יוכלו למלא רבע ממנה ואז קטן מאוד הסיכוי שהמזון יאבד בדרך.

ישיבת אמית יגל אשדוד

ישיבת אמית יגל אשדוד

השבוע התכנסו התלמידים ליום שלם של עבודה משותפת על המיזמים יחד עם נכי צה"ל בבית הלוחם בתל אביב. בסיומו של היום הם הציגו את היוזמה שלהם בפני צוות שיפוט שהגיע לכבד את האירוע ובו מפקדים מיחידה 8200, מנהלי חברות הייטק, מנכ"לים, חברי כנסת ועוד.

התלמידים ייצרו בעזרת מדפסת תלת מימד את הכף – Deep spoon, כף עמוקה במיוחד שבעזרת ציר ומשקולת ממזערת רעידות וטילטולים, ומאפשרת נשיאה יציבה של מזון ונוזלים, והציגו אותה לשופטים שהתרשמו מאוד. התלמידים זכו בפרס – סדנא שתסייע להם לדייק את האב-טיפוס שיצרו, במרחב 'מייקרס', וסדנת עבודת צוות ב-VR מציאות מדומה.

במהלך התהליך נפגשו כאמור התלמידים עם נכי צה"ל, והציגו בפניהם רעיונות, חלקם טובים יותר וחלקם טובים פחות. "חישבנו מסלול מחדש, עד שהגענו לרעיון של כפית הפלא", סיפר התלמיד רואי יפרח. "היה יום חוויתי וזה נתן לנו תחושה של הכל אפשרי. החשיפה לנכי צה"ל ובתוכם זוכי פרס עיטור גבורה, היוותה עבורנו השראה".

ד"ר רון גנני, יו"ר מועצת מחוז תל אביב בארגון נכי צה"ל, שעבד עם התלמידים על הרעיון, אומר כי האירוע חשוב והוא פותח את הראש ומחדש. "התלמידים של היום מציעים רעיונות פנטסטיים ובחדרי המייקרס חוזרים למיומנויות שהיו לנו כילדים וקצת נעלמו מהעולם".

מבנה ישיבת אמית יגל באשדוד

מבנה ישיבת אמית יגל באשדוד

הרב שלום מלול, ראש ישיבת אמית יגל אשדוד הוסיף: "אני שמח על הזכות להיות שותפים למהלך משמעותי וערכי שכזה וכמובן גאה בתלמידים שלנו על ראיית האחר, היצירתיות והיוזמה שהפגינו".

עופר האן סמנכ"ל רשת אמית, התגאה ביצירתם של התלמידים והודה כי האתגר לתלמידים שילב חשיבה מורכבת, ניתוח שוק, הבנת צורך, יכולות פרזנטציה ויישום. "לצד המיומנויות של עבודת צוות, חשיבה יזמית והידע, זכו התלמידים לחוויה ערכית בהיכרות עם נכי צה"ל, גיבורי החברה הישראלית ועל הקשיים עימם הם מתמודדים. מבחינתנו העיקר הוא כי הלמידה, המיומנויות והערכים שזורים בקשר בל ינתק".

שחר בן שלום ראש תחום אקוסיסטם ברשת אמית סיכמה ואמרה כי השותפות עם ארגון נכי צה"ל הייתה "שיעור אמיתי בציונות, והשראה יוצאת דופן על מהו חינוך במיטבו, ואיך כולנו- אנשי חינוך, מנטורים, מומחים, מנכ"לים ובכירים במשק- יחד- כאגודה אחת יכולים להביא פה בשורה מאוחדת ומעוררת תקווה אמיתית של שינוי תודעה עמוק ומרגש".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר