רותם כהן. צילום: אביחי, view אירועים
רותם כהן. צילום: אביחי, view אירועים

"להיות מוזיקאי זה לא רק לשיר": המוזיקאי האשדודי רותם כהן לא מפסיק ליצור

יותר מעשור אחרי שהופיע בתוכניות הריאליטי מוזיקה בטלוויזיה, המוזיקאי האשדודי רותם כהן עוסק בעיקר בהפקת מוזיקה ובחזנות בקהילה הקראית. לקראת הופעה שלו בפסטיבל אשדודאנס, הוא מספר על הזוגיות שהתפרקה רגע לפני החתונה ועל הבלבול התמידי עם הזמר המפורסם

פורסם בתאריך: 9.6.23 09:15

     

בסוף החודש יעלה הזמר רותם כהן מאשדוד על בימת פסטיבל אשדודאנס, וישיר דואט עם סגיב כהן, במופע מחווה לאביהו מדינה. זו תהיה הפעם הראשונה, מאז שהשתתף בכוכב נולד 9 – שיופיע רותם באירוע בסדר גודל כזה, על במה אחת עם רשימת אמנים מהשורה הראשונה. והוא מתרגש.

שנים אחרי שפרץ לתודעה בכוכב נולד וכבש את הבמה, הוא החליט שהמקום שהכי נוח לו להיות בו הוא דווקא מאחורי הקלעים.

זה החל בשנת 2011, אז הוא השתתף בעונה 9 של כוכב נולד, שנתיים לאחר מכן השתתף ב'אייל גולן קורא לך'. הוא מופיע מאז שהיה צעיר על במות אשדוד, באירועים וחגיגות, ומוזיקה היא חלק בלתי נפרד מחייו. אבל כהן השכיל להבין שהתעשייה הזו מורכבת מדי.

רותם כהן. צילום: פבל טולצ'ינסקי

רותם כהן. צילום: פבל טולצ'ינסקי

"מאז שאני זוכר את עצמי כילד אני שר ועוסק במוזיקה", מספר כהן, "הייתי כל הזמן מפיק במחשב שירים, מנגן, כל הזמן עסוק במוזיקה, שרתי בחבורות זמר של העיר אשדוד, בחבורה הזמר הראשונה בביה"ס מקיף ד', ובמקביל הצטרפתי לחבורה של יעקב בן שבת ז"ל שנפטר לא מזמן, הוא בין הראשונים שהיה לו אולפן בארץ, גדלו אצלו כמה דורות של זמרים, ואני מוקיר לו תודה על שחשף אותי והכיר לי את עולם המוזיקה. אבל אין ספר שכוכב נולד היה זה שפתח לי את הדרך להופיע מול קהל גדול. היום זה כבר לא ככה", הוא מודה.

"עולם המוזיקה היום השתנה לחלוטין. וגם עולם הריאליטי. בעונה שהשתתפתי בה, אחת הסיבות שאני מאמין שהודחתי בגללה הייתה כי לא שרתי בשידור החי. זה היה ערב חג שבועות ביהדות הקראית, והרבה מהקהל שלי לא יכול היה להצביע. וגם – ההופעה אולי הייתה פחות מרגשת כי לא היה את הקהל שיביא את האדרנלין הזה של מופע חי. היום זה שונה. הכל מוקלט מראש, הכל ערוך מראש. כל זמר שהקול שלו לא יצא כ"כ טוב וחשוב להפקה שזה יראה פגז, מתקנים אותו בעריכה וזה מה שהקהל בבית רואה ושופט. יחד עם זה, מעבר לעולם הריאליטי, התעשייה היא משהו שתמיד היה נראה לי קשה".

יעקב בן שבת ז"ל

"מוקיר לו תודה". יעקב בן שבת ז"ל

אחרי כוכב נולד נעלמת. מה עשית מאז?

"אחרי הצבא הלכתי ללימודי הנדסאי סאונד. תמיד הייתה לי אהבה לאודיו ולכל מה שקורה מאחורי המוזיקה. למדתי את זה בשביל עצמי והיום אני עובד באולפן הקלטות של יוסי עטר, עושה הפקות מוזיקליות לאמנים צעירים ועוזר להם לממש את הפוטנציאל שלהם בתור מפיק מוזיקלי וגם בתור זמר. יש לי ניסיון של יותר מ-15 שנה, אני יודע להגיש שיר, אני מבין בכל סגנונות המוזיקה ויש לי הרבה ערך מוסף להדריך את הזמרים המתחילים. יש תהליך ארוך שעומד מאחורי כל שיר שיוצא לאור, ואני חלק ממנו, מאחורי הקלעים. אני מאמין שהדרך הנכונה היא הדרך שעושה לך טוב, וזו הדרך שעושה לי טוב כרגע".

רותם כהן, אולפני ארט הפקות. צילום: ספיר כנפו

רותם כהן, אולפני ארט הפקות. צילום: ספיר כנפו

ומה איתך? מה עם החלום שלך להיות כוכב?

"בחרתי בלהמשיך להיות מוזיקאי, לעת עתה, בנישה מסוימת. אני עוסק במוזיקה, זו האהבה שלי, אני יוצר, אני שר באירועים, אני חי את המוזיקה אבל בדרך אחרת.

"אני מרוצה מהמקום שאני נמצא בו כרגע. אבל לאורך השנים תמיד חושבים בדיעבד על הזמן שעובר מהר, על הדברים שאפשר היה לעשות אחרת. אני בהחלט יודע שיש לאן להתפתח. כרגע אני שכיר בתחום המוזיקה אבל אני רוצה לפתח את הדרך ולהיות תלוי רק בעצמי. להיות מוזיקאי זה לא רק לשיר. יש עוד המון דברים מאחורי השיר שצריך לעשות. כל הזמן מגיעים פרויקטים חדשים, ובמקביל לעבודה באולפן אני עושה סקיצות לאמנים, אני פייטן וחזן של היהדות הקראית ואני דמות די מוכרת שם, אני מקריין, עושה הקלטות שירים שעוסקים בדת ומסורת, ואני נוגע בהרבה תחומים".

מופע מחווה לאביהו מדינה, רותם כהן יהיה שם

מופע מחווה לאביהו מדינה בפסטיבל אשדודאנס, רותם כהן יהיה שם

רותם כהן האשדודי

רותם כהן הוא דמות מוכרת בעולם המוזיקה באשדוד, אבל בעולם המוזיקה בישראל, יש כבר רותם כהן אחר שסוחף את הבמות. הבלבול בין השניים די שכיח כשמדובר בהופעות באשדוד. "לפעמים אני בא להופיע, והקהל יודע שרותם כהן מופיע, אבל כנראה שחלק ממנו מחכה לרותם כהן אחר", סיפר.

"זה מבלבל את הקהל". רותם כהן ההוא. צילום: פזית עוז

השם של שניכם זה אישיו בקריירה שלך?

"זה אישיו מאוד גדול. מצד אחד זה טוב ונחמד ומצד שני זה מבלבל את הקהל. זה לא מוזר שיש שני אנשים עם שם פרטי ושם משפחה זהה, אבל כשעובדים באותו תחום, זה לא נפוץ, וזה מקשה על הדברים, ולפעמים מביך כשמצפים למישהו אחר. חשבתי לשנות את השם משפחה לשם אחר. רותם הכהן, אולי אני אעשה את זה".

אז כשמדברים על רותם כהן, קוראים לו רותם כהן האשדודי, כדי לא לבלבל. יש את האחד שכובש במות, ואת האחד, שלעת עתה, נמצא מאחורי הקלעים. אבל לטענתו, זה מבחירה.

מופע מחווה לאביהו מדינה, רותם כהן יהיה שם

מופע מחווה לאביהו מדינה, רותם כהן יהיה שם

אתה מצטער שנשארת באשדוד ולא עברת לאיפה שהכל קורה?

"אני אוהב את אשדוד. והמקום שלה מבחינת מוזיקה ובמה מתפתח. יש הרבה אירועי תרבות בעיר, ואני מוצא את עצמי מופיע בהם. פעם זה היה פחות נוכח בעיר. חדר החזרות העירוני הוא חלק מהאולפן שלנו וכל האמנים שמגיעים לעיר עוצרים פה לעשות חזרות. אז מבחינת אשדוד, אני לא מכיר משהו אחר. אני לא מתחרט. יש לי הרבה חברים שעזבו את העיר, אבל אני פה".

חשבת להשתתף שוב בריאליטי?

"הציעו לי הרבה פעמים להשתתף בתוכניות, אבל זה לא מדבר אליי. אני מודה שאני לא מחפש להיות זמר בפרונט, להופיע ולכבוש במות. אני מרגיש שיש בזה הרבה כדי לרצות אחרים. וטיפ לכל מי שרוצה לעסוק במוזיקה – אם יש לך סגנון שירה משלך, לך עם זה. האנשים הגדולים שהמציאו דברים הלכו נגד כל הסיכויים ופיתחו דברים חדשים, ולא באמת חייב להיות במרכז כדי לעשות את זה".

אז במודע בחרת לא להיות במרכז?

"בהתחלה זה נבע אצלי מחשש. חששתי איך אני אצליח כי ידעתי שזו תעשיה קשה, אבל אני כבר לא במקום הזה. אני מרוצה מלהיות מאחורי הקלעים. אני זמר, מפיק מוזיקלי, אני מופיע בחופות. ואני יודע שהתעשייה לא כל כך נחמדה, ואני פחות מתחבר אליה. צריך אופי של בן אדם נושך, ולהיות סביב זה כל הזמן, אני פשוט בחרתי בדרך השפויה לעסוק במוזיקה וזה מה שאני עושה.

"העולם היום השתנה. אנשים מצליחים דרך האינסטגרם. מספיק שאתה מעלה משהו אחד וזה תופס ומקפיץ אותו, אבל זה משהו שקשה להתמיד בו לאורך זמן, כי אנחנו בעידן של כאן ועכשיו. ויש עוד אלף כמוך שעושים את אותו הדבר וזו הבעייתיות. קל להצליח להתפרסם במהירות אבל לא קל לשמור על זה. הטכנולוגיה כל הזמן מביאה איתם דברים זמינים ונגישים, והיום כל מי שרוצה, יכול ליצור לעצמו אולפן בבית. הטכנולוגיה לטובתנו אבל המהפכה שהיא עושה, זה דבר שצריך לרוץ איתו, ולשים לב לכל השינויים בדרך".

רותם כהן. צילום: פבל טולצ'ינסקי

רותם כהן. צילום: פבל טולצ'ינסקי

חשבת לשנות כיוון אי פעם?

"אני תמיד חושב על זה. אני יודע שהייטק זה הדבר הבא, כל נושא הבינה המלאכותית, זה מסקרן אותי מאוד, אבל עדיין לא מסוגל לעשות שינוי כיוון שכזה, כי לקום בבוקר למשהו שונה ממוזיקה, משהו שאין לי באמת תשוקה אליו כמו למוזיקה, זה בטח יהיה קשה. אני לא מסוגל לדמיין את זה קורה עדיין.

"היו לי התלבטויות לאורך השנים. אני מבין שזה קשה להתפרנס מלהיות מוזיקאי ולחיות את האמנות שלי. צריך להבטיח את העתיד. להיות מוזיקאי זה אומר לקום כל בוקר ולרוץ עם זה, וחודש לא יציב בתחום יכול לערער את היציבות הכלכלית, וצריך להכין יציבות כלכלית למשפחה עתידית".

רותם כהן בכוכב נולד. צילום מסך מערוץ היוטיוב

רותם כהן בכוכב נולד. צילום מסך מערוץ היוטיוב

משפחה וילדים זה אחד הדברים שרותם הכי היה רוצה. זה כמעט קרה, אלא שלפני 10 חודשים, בדקה התשעים לפני החתונה, הוא וארוסתו החליטו שלא להתחתן. "זה היה אחד המשברים הכי גדולים שעברתי", סיפר. "היינו זוג במשך 4 שנים. קבענו תאריך לחתונה, אולם, טעימות, הכל היה במקום, ואז זה נגמר. וזה נגמר בטוב. אני לא אדם שיסיים מערכת יחסים בצורה רעה".

אז אתה מודיע לבנות ישראל כרגע שאתה פנוי?

"כן, אני רווק. ופנוי להיכרות".

נשים שפוגשות אותך מזהות שאתה מ'כוכב נולד'?

"לפעמים אומרים לי 'אתה מוכר לי מאיפשהו' אז אני עונה מכוכב נולד. ויש כאלה שישר מזהים".

בסוף החודש כאמור יופיע כהן בפסטיבל אשדודאנס. זו הפקה גדולה ומסורתית בעיר אשדוד, ולרותם, כזמר ובן העיר, כבוד גדול להשתתף בה. "יוסי עטר, שאני עובד איתו באולפן, ונדב ביטון, המנהל המוסיקלי, הציעו לי להשתתף בהפקה הזו, והסכמתי בשמחה. זה מופע שמופיעים בו אמנים נכבדים ולהיות על במה כזו זה בהחלט מרגש. אני אופיע בערב מחווה לאביהו מדינה, בדואט עם סגיב כהן, ובנוסף עם טלי אזולאי (אשתו של יוסי אזולאי) את השיר 'אל תשליכני'".

יוסי עטר. צילום: פבל

ההכנות בעיצומן?

"בטח. התחלנו לעשות חזרות, ובשבוע הבא כל האמנים שיופיעו יגיעו לחדר החזרות של האולפן שלנו. אשדודאנס זו הפקה מאוד גדולה, אבל מי שבפרונט על במה הם הרקדנים. הזמרים שרים ברקע, הבמה ניתנת לרקדנים, מדובר במשהו גדול שהעיר אשדוד מתגאה בו מאוד, ואני גאה להיות חלק מזה".

מתרגש להופיע שוב על במה כזו גדולה?

"בטח. יש פרפרים. כשאני על הבמה הדופק עולה וההתרגשות גואה. וזה סימן שאני עושה את הדבר הנכון".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר