קרדיט: עיריית אשדוד

תושבי ט"ו, ט"ז, י"ז באשדוד? זכיתם!

בימים אלו נסגרת ההרשמה לתכנית פרימיום, ייחודית לתושבי ט"ו, ט"ז ו-י"ז, "קהילה מקיימת", שיפתח בשבוע הבא (שלישי 7.11). תכנית לעידוד מעורבות ומנהיגות סביבתית חברתית, פונה לתושבים שאכפת להם ורוצים לפעול בקהילה הקרובה לביתם

פורסם בתאריך: 2.11.17 09:20

     

"החזון שלנו הוא שקהילת המרכז הקהילתי והרובע מובילים אחריות חברתית וסביבתית, תוך הטמעת עקרונות הקיימות במרחב הציבורי", אומר יעקב פלאצ'י מנהל אגף רישוי עסקים ואיכות הסביבה (איכה"ס), ובמחלקת איכה"ס מסבירים שתכנית פרימיום תעניק תכנים מתחום הקיימות ותציע כלים להנעה לפעולה באמצעות הרצאות, מפגשים עם מומחים וחשיפה לפרויקטים מעוררי השראה בארץ ובעולם. כמו כן, במהלך התכנית יקדמו המשתתפים פרויקטים קבוצתיים במרחב הציבורי בהובלת המתנ״ס, דהיינו מיזם ראשוני שיביא לידי ביטוי את הידע והכלים אשר רכשו במהלך המפגשים לטובת קהילת הרובע והמרחב הציבורי. "התוכנית מתאימה לכל מי שרוצה לעשות שינוי, שהקהילה חשובה לו, שרוצה להשפיע על סביבת המגורים הקרובה והרחוקה שלו" אומרים שם ומציינים כי קהל היעד הפעם הם תושבי שכונת המגורים, או תושבי הרובעים ט"ו י"ז ט"ז/הנהגת הורים/תושבים שטרם השתתפו בקורסים כגון אלו.

ההשתתפות בתוכנית היא ללא עלות אך תמורת 10 שעות התנדבות בקהילה, לקידום פרויקטים ירוקים ברובע/בשכונה/בקהילה, בליווי מלא, בחסות העירייה, האיגוד והמרכז הקהילתי. התוכנית תתקיים בשעות הערב, בימי שלישי ותתחיל כאמור השבוע, ב-7/11, הכוללת 6 מפגשים חווייתיים הרצאות/סדנאות עם מומחים אורחים, בשילוב מפגשים חווייתיים, סיור ואירוע שיא.

מדובר בתוכנית ביוזמת ובמימון של מח' איכה"ס בעירייה, איגוד ערים לאיכה"ס, מרכז קהילתי דקל החברה העירונית לתרבות הפנאי, ובשיתוף מנהלות הרובע, ו"השנה החלטנו להתמקד ברובעים ט"ו, י"ז, ט"ז כדי למקד את הפעילות המרחבית/ גיאוגרפית של משתתפי התוכנית" אמרה ימית הוניקמן פרץ, מנהלת מח' איכה"ס, והוסיפה כי "התכנית מיועדת לתושבים המבקשים לקחת חלק פעיל בסביבה ובשכונה שלהם מתוך שיתוף של הקהילה, הרשות, העסקים המקומיים והמרכז הקהילתי."

 

עמירם סביון, מנהל מרכז קהילתי דקל, מוסיף ומבהיר כי "כוחה של התכנית היא באיתור ובחיבור צרכים בקהילה למשאבים בקהילה וברשות, בניית שיתופי פעולה עם כלל הגורמים הרלוונטיים ליצירת שכונה שטוב יותר ונעים לחיות בה. זוהי תפיסת הקיימות המקדמת חיים של רווחה מתוך התחשבות בסביבה ובאנשים".

בשלב הראשון התכנית מוצעת לקהילת מרכז קהילתי דקל (רובעים ט"ו ט"ז י"ז) וזאת בעקבות הכשרה אשר עבר צוות המרכזים הקהילתיים, בשנה החולפת, במסגרת פרויקט קהילה ירוקה, יחד עם כלים מעולם הקיימות אותם אימץ לפעילות השוטפת. ״אני מאמינה בכל ליבי שקהילה חייבת לדבר ולפעול ״מקומי״, לשאול את עצמנו איך תיראה הסביבה שלנו, איזה עתיד נייצר לילדים שלנו, איך נשמור על הבריאות שלנו ואיך ניצור חיי חברה משמעותיים. כאן. כל הדברים הללו נרקמים בשטח בין אנשים, ולא במשרדים או דרך מחשבים". אמרה שרון מרק, מרכזת התוכנית, ומדגישה "כל אחד ואחת מאתנו הוא/היא נקודת התייחסות. מיליון נקודות של כולנו כי הבסיס נמצא כאן בשכונה שלנו, אנחנו כאן״

קישור לטופס הרשמה: https://goo.gl/forms/AI0C4bI1VShGcTi52

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר