אוהל התפילה ברחוב שבט נפתלי. עו"ד אלי נכט
אוהל התפילה ברחוב שבט נפתלי. עו"ד אלי נכט

הקימו לכם אוהל תפילה מתחת לחלון? לא בטוח שעיריית אשדוד תתנגד לזה

סגן רה"ע, אלי נכט פנה למנכ"ל העירייה בשל תלונה על אוהל תפילה שהוקם בחניה מתחת לבניין. התגובה של מנכ"ל העירייה הפתיעה את נכט: "האוהל מסודר ומאורגן ורוב הדיירים מסכימים לכך". נכט בתגובה: "העירייה מייצרת אפלייה לטובת אוכלוסייה מסוימת"

פורסם בתאריך: 23.2.23 20:20

     

דיירת המתגוררת באחד הבניינים ברחוב שבט נפתלי ברובע י"ב פנתה לעירייה בתלונה כי מתחת לביתה הוקם אוהל המשמש לתפילה והרעש הבוקע ממנו מטריד את מנוחתה.

"האוהל נמצא מתחת לחדרי שינה שלנו", כתבה הדיירת במכתב שכתבה, "הרעש שעולה משם מחריש אוזניים ופוגע באיכות החיים שלי ושל כל המשפחה. הרעש גורם לנזק בלתי ממוני טהור כי מפריע לשעות מנוחה סדירות שמשפיע על תפקוד תקין ומלא גם בבית וגם בעבודה. מפריע לבתי בהכנת שעורי בית והתכוננות למבחנים. גם זה גורם לנזק כלכלי, כי בגלל הרעש שעולה אנו זקוקים לסגור חלונות ולהפעיל מזגנים בביתנו בלי שום קשר לתנאי מזג אוויר".

אוהל התפילה ברחוב שבט נפתלי

אוהל התפילה ברחוב שבט נפתלי

היא ציינה כי היא מצפה מהעירייה לפעול ולמצוא פתרון לבעיה הזאת.

אלא שמנכ"ל העירייה, אילן בן עדי, שלח לה תגובה וכיתב גם את סגן רה"ע אלי נכט שהיה מעורב בעניין ותגובתו היא שהאוהל יישאר במקומו.

לדברי בן עדי, הוא הגיע בעצמו למקום "בסיור בשטח מצאנו שמדובר באוהל: מאורגן, שמור, מטופח ומסודר עם ארון קודש וספר תורה. עוד מצאנו שאוהל התפילה משרת מבוגרים שחלקם עדיין חוששים מהידבקות בקורונה, ומתפללים נכים בשל הנוחות להגיע עם עגלת נכים, עד לאוהל התפילה", כתב בן עדי.

אילן בן עדי. צילום: פבל

אילן בן עדי. צילום: פבל

לדברי המנכ"ל, יוזמי אוהל התפילה התחייבו שלא להקים רעש מעבר לנדרש בעת התפילה לציבור. "לבקשתנו, ובכדי להבטיח שהבקשה מקובלת על רוב דיירי הבית ודיירי הבתים בסביבה, הומצאו לעירייה חתימות הסכמה עם הרוב המוחלט של דיירי שבט נפתלי 17, וחתימות רבות נוספות מהסביבה הקרובה", כתב בן עדי וציין כי אישר את בקשתם להמשיך את השימוש באוהל עד לסוף השנה.

אוהל תפילה ברחוב מצדה

אוהל תפילה ברחוב מצדה

התשובה של בן עדי הפתיעה את נכט והוא כתב לו בתגובה: "הצבת אוהלים באופן פיראטי תחת בתי מגורים האמורים לשמש לטובת בתי כנסת מייצרת בעיה חוקית, תכנונית, סביבתית, תחבורתית וחברתית. מבחינה חוקית, העירייה מייצרת אפלייה לטובת אוכלוסייה מסוימת, תקדים מסוכן ופרצה לבקשות עתידיות נוספות שלא יעלו בקנה אחד עם הוראות התכנון וחוק התכנון והבנייה. הטענה בדבר אישורם של אוהלי תפילה בזמן קורונה, לא יכולה להמשיך להיות רלבנטיים ולהלבין את הימצאותם של אותם האוהלים היום, זאת כאשר כולנו חזרנו לשגרת חיים רגילה, וכל בתי הכנסת חזרו לפעול במתכונתם הסטנדרטית".

אוהל התפילה ברחוב שבט נפתלי

אוהל התפילה ברחוב שבט נפתלי

עוד כתב נכט כי "עצם העובדה כי ישנה התקהלות של אנשים ממש תחת חלונות ביתם של האנשים, הפגיעה באסטתיקה של חצר הבניין, ותפיסת מקומות חנייה פנויים – אשר ידוע לכל כי הינם בחסר בעיר ומובן לכל דכפין כי מכוניותהם של אותם הדיירים שעליהם הוצב האוהל לא נעלמו באורח פלא מייצרת באופן בלתי נמנע חיכוך בין השכנים, בעיות חנייה, ויכוחים ופוגעת באורח החיים התקין והמרקם העדין שהיה נהוג בעיר ובאותה השכונה. מה גם שאין שום הצדקה להתנהלות זו. במידה ואכן יש צורך בבית כנסת במקום מסוים, ניתן להגיש בקשה מסודרת ולהתחיל הליך מנהלי תקין כפי שנעשה עד היום, ולא לעשות דין עצמי ועוקף נורמות משפטיות מקובלות. כל זאת כאשר העובדות מדברות בעד עצמן, ישנם מאות של בתי כנסת מאושרים בעיר. אנו חייבים לפעול לפי המנהל התקין והסדר הנכון ולא לפי נטיות לב, ובכך לפגוע בסביבה, בנהלים ובמרקם היחסים בין בתושבי העיר. מבקש כי תפעל לאכיפת חוקי התכנון ושינוי החלטתך".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר