מבצע חילוץ המכולות מאוניית ASERID L. צילום: דוברות נמל אשדוד
מבצע חילוץ המכולות מאוניית ASERID L. צילום: דוברות נמל אשדוד

"מודה על ההתגייסות": הסתיים מבצע חילוץ המכולות מאוניית ASERID L בנמל אשדוד

מבצע חילוץ הנדסי מורכב בוצע בנמל אשדוד עבור אוניית ASERID L, ממנה נפלו המכולות לחופי אשקלון לפני מספר שבועות. נמל אשדוד התגייס לעבודת החילוץ שבוצעה בהצלחה, כשבמקביל, חברת הספנות חוקרת את הסיבה לתקרית ותפיק לקחים

פורסם בתאריך: 25.1.23 19:33

     

בתום מבצע חילוץ, חברת נמל אשדוד סיימה לפרוק את המכולות של האונייה ASERID L, שממנה נפלו שלוש מכולות בחופי אשקלון לאחר שנקלעה למזג אוויר סוער בדרכה לנמל אחר.

כזכור, לפני מספר שבועות הגיעו לחופי אשקלון שלוש מכולות מלאות בכל טוב, שנפלו מאונייה. האוניה – ASERID L של חברת EKKONLINES הגיעה לנמל אשדוד לאחר שנפלו שלוש מכולות לים מדופן האוניה, ולאחר ש-20 מכולות נוספות קיבלו הטיה משמעותית לצד, עם חשש לנפילה לים. חברת נמל אשדוד התגייסה לסייע לאוניה על מנת שתוכל להיכנס לנמל, ובשיתוף עם חברת תעבורה ימית ובליווי רספ"ן וחברות הביטוח שהיו שותפות לכל המהלך – בוצע מבצע מורכב רב משתתפים.

מבצע חילוץ המכולות מאוניית ASERID L. צילום: דוברות נמל אשדוד

מבצע חילוץ המכולות מאוניית ASERID L. צילום: דוברות נמל אשדוד

תהליך עבודת החילוץ ההנדסית היה מורכב והתבצע בשיתוף חברת נחשון. הנמל הקצה לכך רציף ואזור עבודה בטוח לטובת ביצוע החילוץ במסגרתו הובאו לנמל שלושה מנופים של חברת תעבורה.

לאחר שעבודות החילוץ הסתיימו בשלום האוניה הוחזרה לרציף ייעודי ופרקה את שאר מכולות הייבוא שהיו עליה. כעת היא נמצאת בנמל לצורך תיקונים הנדרשים במחסן שבו התרחשה נפילת המכולות וההטייה של האחרות. בסיום התיקונים האוניה תקבל אישור הפלגה, כמקובל במקרים של תיקונים הכרחיים, עד לקבלת אישור הפלגה מטעם רספ"ן.

לדברי אלי בר יוסף, מנכ"ל בפועל נמל אשדוד: "אני מודה לכל גורמי הנמל השונים על ההתגייסות לצורך ביצוע המבצע ההנדסי. תודה מיוחדת לצוות החירום של המחלקת בטיחות וחירום של הנמל, שטיפלו בכל תהליך העבודה. תודה למחלקת הנכסים, מחלקת התפעול ומחלקת המכולות, שנרתמו והבטיחו את ביצוע המבצע. תודה למנהל ישראל של חברת EKKONLINES יוסי קבודי, לרב חובל חברת תעבורה ימית, מוריס מור ולצוותו".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר