קשישה. צילום אילוסטרציה: יפית שקאלו
קשישה. צילום אילוסטרציה: יפית שקאלו

אישום: מטפלת זרה היכתה, קיללה ותקפה קשישה בת 84 מאשדוד

המטפלת נאשמת כי היכתה את הקשישה בה טיפלה, באגרופים בעורף ובכתף, כמו כן היא הייתה מאכילה אותה בכוח תוך שהיא אוחזת חזק בפניה עד שנגרמו לה חבלות. המטפלת הודתה במעשים וטענה כי נהגה כך עקב הקושי בטיפול

פורסם בתאריך: 10.1.23 20:16

     

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לאחרונה לבית המשפט השלום באשקלון כתב אישום כנגד סבטלנה קונובלובה, אזרחית אוקראינה (44), זאת לאחר שבמסגרת עבודה כמטפלת תקפה את הקשישה עליה הייתה אחראית.

מכתב האישום שהגישה עורכת הדין חן עסיס-לביא עולה כי מזה כארבע שנים קונובלובה עבדה כמטפלת הסיעודית של קשישה כבת 84. הקשישה הסובלת בין היתר מאלצהיימר, דמנציה וסכרת היא חסרת ישע הזקוקה לטיפול והשגחה צמודים.

קשישה. צילום אילוסטרציה: freepik.com

קשישה. צילום אילוסטרציה: freepik.com

קונובלובה נמצאת בישראל באמצעות אשרת עבודה בענף הסיעוד, ובתוך כך הייתה אחראית לדאוג לכל צרכיה היומיומיים של הקשישה, הכוללים בין היתר גם: הלבשה, האכלה, מתן תרופות ורחצה. סרטונים ממצלמות אבטחה שהוצבו בביתה של הקשישה חשפו מסכת ארוכה של התעללות מצד קונובלובה, אשר נראית בסרטונים כיצד היא נהגה לצעוק על הקשישה, לקלל אותה ואף לתקוף אותה.

כך למשל, במקרה אחד, האכילה קונובלובה את הקשישה ובשלב מסוים במהלך האכלתה, היא קיפלה את שרוול חולצתה של הקשישה, וזו משכה את ידה לאחור והזיזה את הכוס שהייתה על המגש. בתגובה לכך, צעקה קונובלובה על הנפגעת ברוסית בכך שאמרה "בלאט, שבי בשקט סוקה, זייבלה, שבי ישר שבי אל תגעי בכלום" או מילים בדומה לכך, והכתה אותה בידה מספר פעמים בעורף ובכתף במכות אגרוף.

במקרה אחר, כאשר קונובלובה האכילה את הקשישה בכף לפיה, היא צעקה עליה ואמרה "תפתחי את הפה את שומעת אותי אנה?" או מילים בדומה לכך, תוך שהכניסה את הכף לפיה בחוזקה. היא המשיכה לצעוק על הקשישה בכך שאמרה "תפתחי כבר את הפה מה את לא מבינה? זיינת לי המוח" או בדומה לכך והכניסה שוב אוכל בכף לפיה בחוזקה ואף תפסה את הקשישה בלסת והכניסה בכוח את הכף שוב לפיה פעם נוספת. בנוסף, קונובלובה אחזה בידה של הקשישה ומשכה אותה בחוזקה לעבר השולחן. כתוצאה מהתפיסה בלסת נגרמה לקשישה חבלה בלחיה.

במקרה נוסף, צעקה קונובלובה על הקשישה, אחזה בראשה מאחור ומשכה את ראשה בחוזקה לכיוונה.

צילום ארכיון: דוברות המשטרה

מעצר חשודה. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

המעשים הללו נחשפו לאחר שבני המשפחה חשו בשינוי בהתנהגותה של הקשישה, בדקו את סרטוני מצלמות האבטחה ואז נחשפו למעשים החמורים.

בחקירתה במשטרה הודתה קונובלובה במעשים וטענה כי נהגה כפי שנהגה בקשישה עקב הקושי בטיפול בה, אישרה כי תקפה את הקשישה בכדי להרגיעה והצטערה על כך.

כתב האישום מייחס לקונובלובה עבירות של תקיפת סתם ותקיפה שגרמה לחבלה של ממש. במקביל הוגשה בקשה להארכת מעצרה, במסגרתה טענה הפרקליטות בין היתר כי קונובלובה "נמצאת בישראל על אשרת סיעוד במטרה לסעוד ולטפל בקשישה חסרת הישע, אך היא תקפה אותה במשך תקופה, כשחסרת הישע לא מסוגלת לספר על כך לאחרים ולמנוע את הפגיעה בה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר