כיתה לאזרחים ותיקים תופעל במקיף ו' באשדוד. צילום: מקיף ו'
כיתה לאזרחים ותיקים תופעל במקיף ו' באשדוד. צילום: מקיף ו'

חוזרים לספסל הלימודים: מיזם חדש באשדוד ישלב ותיקים בבתי ספר

כיתת אזרחים ותיקים תחל לפעול במקיף ו' באשדוד בחודש פברואר, במסגרת פרויקט של המשרד לשוויון חברתי ומשרד החינוך. האזרחים הוותיקים ילמדו אזרחות, פסיכולוגיה, אנגלית, מחשבים, מתמטיקה ועוד. התכנית מוצעת לכל אזרח ואזרחית שהגיעו לגמלאות ויש להם זמן פנוי להשתלב ב'כיתת הוותיקים'

פורסם בתאריך: 5.1.23 00:59

     

'כיתת ותיקים' הושקה בעיר אשדוד, ותחל לפעול בחודש פברואר בתיכון מקיף ו' באשדוד. התכנית הינה במסגרת מיזם של המשרד לשוויון חברתי ומשרד החינוך, בשיתוף האגף לחינוך העל יסודי ברשויות המקומיות, שמטרתה ליצור מסגרות לימוד עבור אזרחים ותיקים מתוך הכרה בחשיבות הלמידה המתמשכת לאורך כל החיים, ושילובם יחד עם בני נוער. התכנית מוצעת לכל אזרח ואזרחית שהגיעו לגמלאות ויש להם זמן פנוי להשתלב ב'כיתת הוותיקים'.

הלימודים יתקיימו יחד עם הצוות הבכיר של בית-הספר, מנהל/ת התיכון ומנהלת חטיבת הביניים, רכזי שכבות והמורים המובילים את ההכנה לבחינות הבגרות. הוותיקים ייפגשו פעם או פעמיים בשבוע וילמדו מגוון מקצועות: אזרחות ואקטואליה, פסיכולוגיה, אנגלית, מחשבים, מתמטיקה, תנ"ך ומורשת, היסטוריה, לימודי ארץ ישראל, זמר עברי, מוזיקה קלאסית ותיאטרון, ערבית, ניהול פיננסי וחינוך גופני.

בבית הספר מקיף ו' גיבשו כבר נייר עמדה המסדיר את תכני הלימוד והמטרות, תוך שימת דגש על שילוב האזרחים הוותיקים במסגרת הבית ספרית, כך שתהיה השפעה הדדית הן על התלמידים הצעירים והן על הלומדים הוותיקים.

בבית הספר סימנו כמה מטרות חשובות שיתרמו לשינוי התודעה בקרב בני הנוער כלפי האזרח הוותיק, וייצרו תשתית העשרה והשכלה לאוכלוסיית הוותיקים. "התכנית תאפשר טיפוח של הקשר הבין דורי, תוך השפעה לטובה על האקלים הבית ספרי, טיפוח השייכות והמעורבות החברתית תרבותית של הלומדים המבוגרים, שיפור כישוריהם החברתיים לפעול במסגרות חברתיות מגוונות, פיתוח מעורבות חברתית התנדבותית, מחויבות לקהילה ותחושת שייכות לקהילה, ותעורר מודעות והכרה בחשיבות הלמידה המתמשכת לאורך כל החיים", אמרו בבית הספר. "השגת המטרות הללו יסייעו הן לאוכלוסיית האזרחים הוותיקים המשתתפת במיזם, והן לתלמידי בתי הספר שהצטרפו אליו".

כיתה ריקה. צילום: אילן אסייג

חוזרים שוב לבית הספר. צילום: אילן אסייג

"תכנית הלימודים תהיה סמסטריאלית, כאשר בכל שנת לימודים יהיו 2 סמסטרים, והיא מציעה שני מסלולי לימוד: פעם או פעמיים בשבוע למשך ארבע שעות או פעם בשבוע למשך שש שעות. המפגשים ייערכו כאמור במקיף ו', בכיתת לימוד נפרדת ונגישה, ובשעות הפעילות הרגילות של התלמידים. בנוסף לשילוב האזרחים הוותיקים במסגרת הלימודית ובהתחככות עם התלמידים, יתקיים שילוב גם בפעילויות הייחודיות של ביה"ס, כך שאפשר יהיה לראותם גם בטקסים ובאירועים שבית הספר עורך לתלמידיו.

האגף העל יסודי במינהל החינוך, המלווה את התוכנית ברשות המקומית, שמח על השקת המיזם בעיר ומאחל להנהלת מקיף ו', לצוות החינוכי ולכל מי שישתלב בתוכנית – הצלחה והנאה. "ככל שהמיזם יזכה להיענות אנו נרחיב אותו גם למסגרות חינוך נוספות" אומרים במינהל החינוך וקוראים לציבור הוותיקים לנצל את ההזדמנות שהתכנית מציעה להם.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר