אביעד לוי ואופניים שחילק לילדים

"העיניים שלו פשוט נצצו והחיוך לא ירד מפניו": אביעד לוי מאשדוד דואג שלאף ילד לא יחסר צעצועים

כשחושבים על ילדים נזקקים, אז בדרך כלל חושבים על אלה שחסר להם אוכל או בגדים, אבל אביעד לוי מאשדוד חשב על הדבר שאולי הכי חושב לילדים וזה צעצועים. אז הוא הקים עמותה שדואגת שלילדים הנזקקים לא יהיו חסרים אופניים, צעצועים ואפילו בילוי בקולנוע. "החלטתי לדאוג לילדים הללו ולנפש העדינה שלהם", הוא אומר

פורסם בתאריך: 30.12.22 14:55

     

יש המון סוגי עמותות בישראל, כאלה שדואגות למזון לנזקקים, או כאלה שדואגות לתרופות לחולים, אבל עמותת 'צעצוע של חיוך' היא מסוג מיוחד – היא דואגת לצעצועים עבור ילדים נזקקים.

את העמותה הקים אביעד לוי מאשדוד לפני כשנתיים, "'צעצוע של חיוך' זוהי בעצם עמותה שהמטרה שלה לתת לילד להיות ילד ואני אסביר: ישנם ילדים שלצערנו הרב חווים ילדות שונה מילדים אחרים, הם חיים במשפחות שנמצאות בהישרדות יומיומית, הילדים האלה לא מקבלים ולא חווים חוויות כמו שילדים אחרים חווים. גם אם זה בדברים הטריוויאליים כמו ללכת להצגה או לקבל חולצה של קבוצת הכדורגל האהובה עליהם, משחק שהם רצו ליום הולדת ועוד. וזו מטרת העל שלנו לתת להם את הדברים הקטנים והמובנים מאליו שכל ילד מקבל מלבדם. ואם לא אנחנו ככל הנראה שאותם ילדים לא היו יודעים איך נראה אולם קולנוע או איך זה לפתוח משחק וצעצוע חדש".

צעצועים שהועברו לילדים

צעצועים שהועברו לילדים

מה גרם לך להקים את העמותה ולמה דווקא עמותה שעוסקת בצעצועים?
"לפני כשנתיים הגיע אליי ואל חבריי סיפור על אישה שחיה בתת תנאים והחלטנו כאנשים טובים להירתם ולשפץ לה את הדירה, במהלך כל תקופת השיפוץ שמתי לב שהילד שלה היה אפאתי אלינו לחלוטין למרות שחידשנו לו את הבית, מילאנו את המקרר במצרכים ועוד. אז החלטתי לקנות לו משהו וקניתי בובה של גיבור על, מאותו רגע העיניים שלו פשוט נצצו והחיוך לא ירד מפניו עד לסיום השיפוץ, מהמקרה הזה הבנתי שילד זה רק ילד ועבורו פחות חשוב אם הקיר צבוע או לא, הוא רק רוצה לשחק כמו כל ילד בגילו. לכן החלטתי לדאוג לילדים הללו ולנפש העדינה שלהם".

צעצועים שהועברו לילדים

צעצועים שהועברו לילדים

תספר על החסד הראשון של העמותה שלך?
"מיד לאחר המקרה בדירה פניתי ללילך סיטרוק שהיא השותפה שלי ויד ימיני סיפרתי לה על הרעיון ויחד החלטנו לשמח ילדים, מצאנו תורמת מדהימה שאיבדה מישהו את בן דודתה אשר נהרג בתאונה ואהב מאוד לרכב על אופניים לכן היא רצתה להנציח אותו בדרך הזאת. לילך אמרה לי שיש ילדה שהיא מטפלת בה והיא מעולם לא רכבה על אופניים, ישר הסכמנו וקנינו לה אופניים ורודות וחדשות. כשהגענו הילדה לא הפסיקה לחבק את לילך לרגע, והיה קטע שאחת החברות שלה שאלה אותה מי אני והיא פשוט ענתה 'זה איש טוב', המילים האלה חרוטות לי בראש וגורמות לי להבין שמה שאנחנו עושים הוא חשוב מאין כמותו. מאז טיפלנו בעשרות מקרים מרגשים אבל את היום הזה אני בחיים לא אשכח".

גם כרטיסים לקולנוע

לוי הוא אמנם המייסד והפנים של העמותה, אך הוא לא לבד שם, "בעמותה יש את מייסדי העמותה שהם איתי מתחילת הדרך והם מאמינים במטרה ובערכים שלנו בלב שלם. ובנוסף אליהם יש לנו מתנדבים שהם חלק בלתי נפרד מ"צעצוע של חיוך" חלקנו כבר הפכנו לסוג של משפחה גדולה, שכל מטרתם זה לשמח ילדים. ומעבר למתנדבים ישנם המון פעילים חברתיים שתמיד נמצאים לקחת חלק בעשייה שלנו בין אם זה במסיבות הגדולות שעשינו ועד הדברים הכי קטנים".

מהיכן מגייסים את הצעצועים?
"יש לנו כמה דרכים לגייס את הצעצועים, הדרך הראשונה זה מאנשים טובים ששומעים על מה שאנחנו עושים רוצים לקחת חלק ולקנות משהו לילד או אפילו לכמה ילדים. בנוסף אליהם התחלנו פיילוט בתוך חברות/עסקים/ארגונים וכדומה, אנחנו משתפים את אותו ארגון ואת העובדים שלו באיסוף וקניית צעצוע לילד/ה ככה שבעצם כל עובדי החברה לוקחים חלק במצווה המדהימה הזאת ובחלק מהמקרים נציגים שלהם אפילו מוסרים יחד איתנו את הצעצוע או המשחק".

מתנדבי העמותה. צילום: פבל

אביעד עם מתנדבי העמותה. צילום: פבל

כשלוי מתבקש לספר על סיפור אחד "שנגע" בו וזכור לו היטב הוא משיב: "יש המון מקרים שחרוטים לי בזיכרון האמת שאני חושב שכולם נמצאים שם, אבל יש כמה שריגשו אותי יותר באופן אישי, אחד מהם זה על משפחה שלמה שמעולם לא ראתה סרט בקולנוע, כן מה שנראה לנו טריוויאלי ומובן מאליו זה ממש לא כך לאנשים אחרים. מקרה נוסף הוא שהפנו אליי אם חד הורית שמגדלת חמישה ילדים בכוחות עצמה, לא ניכנס לסיפור האישי שלה אבל היא לביאה אמיתית שרק רוצה לעבוד כדי כדי לחיות חיים נורמליים עד כמה שאפשר, פתאום כשאתה חושב על זה אתה מבין ששישה כרטיסים לסרט פלוס פופקורן או שתייה זה סיפור של 300-400 שקל, למשפחות כאלה זה אוכל לשבוע שלם אז הרמנו את הכפפה לקחנו את כל המשפחה לקולנוע לסרט שכולל פופקורן שתייה וכל מה שצריך ובזכותנו הם העבירו ערב משפחתי וחוויתי בתוך כל הלחץ של חיי היומיום שלהם, אין יותר מרגש מזה".

"זאת זכות ענקית"

לאחרונה, ממש לפני חג החנוכה, קיימה העמותה הפקה מיוחדת שנועדה לשמח מעל 150 ילדים במסיבה ענקית. "הייתה הפקה גדולה!", סיפר לוי אירגנו מכונות ברד, פופקורן, סוכר שולחנות של חטיפים ומתוקים, פלאפל, דוכן איפור, שקיות הפתעה. חתמנו את המסיבה בהגרלת ענק של מתנות עבור הילדים. בנוסף, התקיים מופע של ג'רום ארוש המדהים ומסיבת פול מון.

במסיבת חנוכה של העמותה. צילום: פבל

במסיבת חנוכה של העמותה. צילום: פבל

במסיבת חנוכה של העמותה. צילום: פבל

במסיבת חנוכה של העמותה. צילום: פבל

במסיבת חנוכה של העמותה. צילום: פבל

במסיבת חנוכה של העמותה. צילום: פבל

"על כל התכנון הזה אנו עובדים כבר חודשים יחד עם המון אנשים טובים וברשותך אני אנצל את הבמה להודות להם, קודם כל תודה לחגית ענטבי ולמתנ"ס נווה יהונתן שאירחו את כל המסיבה הזאת, לג'רום ארוש שעשה תיאטרון רחוב ומופע, לבר קרסנטי מסורנטו גרופ שהיה אחראי על המוזיקה, לעדי-אור הפקות שהביא לנו את המכונות לקרן מאגרועוז על החולצות שקישטו את המסיבה, לבית ספר שז"ר ובית הספר אמירים שעשו איסוף המון מוצרים.
יש לנו עוד מספר פרוייקטים שנצא איתם ממש בקרוב ואני מבטיח שהם ירגשו כמו כל פרוייקט שהיה עד כה. אני רוצה להגיד תודה על הזכות הענקית שניתנה לי ולשותפיי להוביל ולגרום לכל הדבר הזה לקרות באמת שזכיתי".

אביעד מזמין את הקוראים מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק "צעצוע של חיוך", לתרום או להשתתף בעשייה.

אביעד 053-8888814
לילך 054-7458840

במסיבת חנוכה של העמותה. צילום: פבל

במסיבת חנוכה של העמותה. אביעד במרכז, עם מתנדבים. צילום: פבל

במסיבת חנוכה של העמותה. צילום: פבל

במסיבת חנוכה של העמותה. צילום: פבל


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר