עיריית אשדוד
עיריית אשדוד

ידידותית ללהט"ב אך פחות פלורליסטית: אשדוד מפתיעה במדד החופש העירוני

באשדוד אין אפשרות לקבורה אזרחית ואין תחבורה ציבורית בשבת, כך מציינים במדד החופש העירוני אך מנגד, מעניקים לה ציון מושלם בכל הקשור ליחסה לקהילת הלהט"ב, כמו גם מציינים לזכותה את העובדה שאין שעות לרחצה בהפרדה בבריכה העירונית

פורסם בתאריך: 8.12.22 08:16

     

עמותת "ישראל חופשית" פיתחה לפני מספר שנים את מדד החופש – מדד המעניק ציון לערים בישראל לפי הדרך שבה השלטון המקומי מתייחסת לסוגיות שנות כמו תחבורה ומסחר בשבת, גובה תקציבי הדת, זרמים נוספים ביהדות ועוד. לכל סוגיה ניתן ניקוד וכך דורגה כל עיר, מתוך 31 הערים שבמדד.

אז איפה אשדוד? העיר אשדוד, למרות שהיא כוללת בתוכה ציבור חרדי גדול שבא לידי ביטוי גם במועצת העיר, הגיעה למקום ה-13 במדד, מה שמהווה עלייה של 2 מקומות מהשנה שעברה. המדד מציין את אשדוד כעיר שיש בה 43% חופש שזה מעל הממוצע הארצי העומד על 41%.

מדד החופש העירוני. מוצאים את אשקלון?

מדד החופש העירוני. אשדוד במקום  ה-13

ציונה של אשדוד גם השנה במגמת עלייה בדירוג של המדד, "כאשר ניתן לראות את השיפור שרשמה עיריית אשדוד ביחסה לקהילה הגאה. השנה העירייה החלה לתמוך באירועי גאווה בעיר, וגם פתחה את הדלת לארגונים נוספים שתומכים בלהט"בים", נמסר מהעמותה.

בתחום הפלורליזם דתי, אשדוד מקבלת 3 מתוך 9 נקודות מאחר והעירייה לא מקצה משאבים לקהילות לא אורתודוקסיות, לא מקיימת אירועים בשיתוף קהילות לא אורתודוקסיות, אך מקיימת אירועים לכבוד הנובי גוד.

המדד ציין לרעה את העובדה שאין באשדוד אפשרות לקבורה אזרחית והעניקה 0 מתוך 7 נקודות. גם בנושא של נישואים אזרחיים הציון הוא 0 מתוך 10 נקודות על כך שאין אפשרות לרישום זוגות עירוני.

מה קורה בתחום ההפרדה האירועים? עיריית אשדוד הצהירה לעמותה כי אינה מקיימת או תומכת באירועים עם הפרדה מגדרית ולכן מקבלת 4 נקודות מתוך 6.

ציון מושלם של 4 מתוך 4 נקודות התקבל גם בנוגע לרחצה בהפרדה כי בבריכה העירונית "בית לברון" אין שעות רחצה בהפרדה.

מה בנוגע ליחס לקהילת הלהט"ב? עיריית אשדוד עם ציון מושלם של 10 נקודות מתוך 10 כי העירייה עזרה לפרסם את המצעד ותמכה באירועי גאווה. יש עו"ס לקהילה. מלבד זה העירייה לא מספקת או תומכת במענה לקהילה הגאה. בעיר יש קבוצת איגי והיא קיימה אירועים עם תהל"ה.

מצעד הגאווה 2022 באשדוד. צילום: ירון קליין

מצעד הגאווה 2022 באשדוד. צילום: ירון קליין

בתחום החינוך קיבלה אשדוד 9 נקודות מתוך 13, זאת מאחר והתוכן נבנה בשיתוף העירייה. בתי הספר מונחים ליידע את ההורים, אך אין פיקוח אם נעשה.

בנוגע למסחר בשבת, הניקוד הוא 9 מתוך 15, כי על פי החוק אסור חנויות. מותר תרבות ומסעדות. בפועל יש מסחר בשבת, בעיקר במרכז העיר, באזור המרינה ובמרכזי קניות בשולי העיר. בשכונות הדרום אין כמעט מסחר.

ביג פאשן אשדוד ביום בחירות 2019. צילום: פבל

ביג פאשן אשדוד. צילום: פבל

מה עם תחבורה ציבורית בשבת? באשדוד אין תחבורה ציבורית. יש מוניות שירות שנוסעות מהעיר לתל אביב, אך העירייה לא משתתפת. לכן הניקוד הוא 3 מתוך 17.

סך תקציבי הדת העירוניים הינם 21,055,200 ש"ח, כאשר 13,000,000 ש"ח הם למועצה הדתית ו-8,055,200 ש"ח הם לתרבות יהודית ותורנית. שיעור תקציבי הדת ביחס לתקציב העיר הכללי הוא 1.08% וההוצאה על שירותי דת פר תושב יהודי בשנה היא 104 ש"ח. כאן אשדוד מקבלת 3 נקודות מתוך 13.

בנוגע להרכב המועצה הדתית קיבלה אשדוד 2 מתוך 6 נקודות זאת מאחר ומועצת העיר העבירה את רשימת נציגיה למועצה הדתית לאישור המשרד לשירותי דת. בהמלצה מופיעות 3 נשים מתוך 11 חברי המועצה.

המועצה הדתית - אשדוד

המועצה הדתית – אשדוד


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר