נמל אשדוד חוגג 57 שנים. צילום: יחצ נמל אשדוד
נמל אשדוד חוגג 57 שנים. צילום: יחצ נמל אשדוד

"השער הכלכלי של המדינה": נמל אשדוד חוגג 57 שנות פעילות

נמל אשדוד ציין השבוע יום הולדת 57 לפעילותו. לרגל היום המיוחד פוזרו בלונים ברחבי הנמל, וסיכמו 57 שנות פעילות גדושה ומרגשת. אלי בר יוסף, מנכ"ל הנמל בפועל: "חגיגות יום ההולדת מזכירות לנו כמה עברנו, וגם מדגישות בפנינו את הדרך הארוכה והמרגשת שעוד נמשיך לעשות"

פורסם בתאריך: 23.11.22 19:33

     

השבוע ציינו בנמל אשדוד 57 שנות פעילות, וחגגו את היום המרגש בפיזור בלונים ברחבי הנמל, וסיכום של עשרות שנות הפעילות, שהחלו ב-31 ביולי 1961, ביום בו הניח נשיא המדינה יצחק בן צבי את אבן הפינה לנמל.

לאחר שנות ההקמה, נמל אשדוד הושק באופן רשמי ב-21 בנובמבר 1965. בפברואר 2005 נולד נמל אשדוד מחדש, בחסות הרפורמה בנמלי הים, שהיתה אבן דרך חשובה ברווחיות הנמל וברמת השירות עבור לקוחותיו. האוניה הראשונה שעגנה בנמל אשדוד הייתה האוניה השבדית וינגאלנד עם מטען של 3,000 טון סוכר. האוניה "מלטיאן" היא הראשונה שהוטענה בנמל, בכ- 55,000 תיבות פרי הדר לייצוא.

נמל אשדוד חוגג 57 שנים. צילום: יחצ נמל אשדוד

נמל אשדוד חוגג 57 שנים. צילום: יחצ נמל אשדוד

בנמל מועסקים כ- 1,250 עובדים, ומופעלת בו חממה טכנולוגית ענפה הכוללת למעלה מ-60 סטארטאפים. הנמל עובר מהפך טכנולוגי אדיר עם חידוש תשתיות והשקעה בחדשנות. נמל אשדוד הינו הנמל המוביל בישראל ושער הכניסה הכלכלי המוביל של המדינה, וצפוי להמשיך כך שנים רבות, גם אל מול הנמלים החדשים.

"כבר 57 שנים שנמל אשדוד הוא הנמל של ישראל, ואנחנו עושים כל מה שביכולתנו בשביל לטפח, לשפר, ולשדרג את השער הכלכלי של המדינה המהווה נדבך חשוב וחיוני לכלכלת מדינת ישראל, בעת שלום ובעת מלחמה", אמר אלי בר יוסף, מנכ"ל הנמל בפועל. "החגיגות יום ההולדת מזכירות לנו כמה עברנו, וגם מדגישות בפנינו את הדרך הארוכה והמרגשת שעוד נמשיך לעשות עם השקעות נוספות בתשתיות, בחדשנות, בלוגיסטיקה, בעובדים, ובלקוחות שלנו. נעשה ונצליח".

נמל אשדוד. צילום: שאול ביטון

נמל אשדוד. צילום: שאול ביטון


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר