החוג למוזיקה בגבעת וושינגטון. יופיעו במרוקו. צילום: אדם בר
החוג למוזיקה בגבעת וושינגטון. יופיעו במרוקו. צילום: אדם בר

"הולכת להיות חוויה מטורפת": אנסמבל גבעת וושינגטון יופיעו במרוקו

החוג האקדמי למוזיקה באקדמית גבעת וושינגטון הוזמן להופיע בפסטיבל הבינלאומי למוזיקה אנדלוסית במרוקו. ראשת החוג, ד"ר רחלי גלאי: "זכות ענקית להופיע לצידם של גדולי המומחים של המוסיקה האנדלוסית"

פורסם בתאריך: 18.9.22 17:18

     

כבוד גדול לחוג למוזיקה במכללה האקדמית גבעת וושינגטון: מארגני הפסטיבל הבינלאומי למוזיקה אנדלוסית במרוקו הזמינו אותם להופיע בפסטיבל – Festival Marocain de la Musique Andalouse הבינלאומי, המתקיים בהפקת העמותה המרוקאית למוסיקה אנדלוסית בניהולה של פטימה מבשע'ור L’Association Marocaine de la Musique Andalouse, והינו בחסות משרד התרבות המרוקאי, ובברכתו של שר התרבות של מרוקו.

הפסטיבל יתקיים בחודש אוקטובר, בערים בערים רבט, ובקזבלנקה. אנסמבל הנגנים של גבעת וושינטון שהוזמן לייצג את ישראל בפסטיבל, ישתתף בשלושה קונצרטים יחד עם התזמורת האנדלוסית של פס, תחת ניהולו המוסיקלי של מאסטרו מוחמד בריוויל (Briouel Mohamed), המומחה הגדול ביותר של המוסיקה האנדלוסית.

בפסטיבל ישתתפו מגוון מרשים ביותר של אמנים והרכבים, חלקם ממרוקו, ישראל וספרד, וביניהם: התזמורת האנדלוסית של טטואן בניהול של מוחמד אמין אקראמי, התזמורת האנדלוסית של מאסטרו דריס בראדה, הרכב מספרד בניהול קרלס מאגראנר, הסולנים: עבדראחים סווירי, מרוואן חאג'י, קוקו דיאם (תורג'מן), פרנסואז אטלאן, סנעע מראחטי, הפייטנית הישראלית שיר יפרח, ועוד אמנים נוספים.

אנסמבל גבעת וושינגטון יחד עם האנדלוסית אשדוד. צילום: מיה טייב

אנסמבל גבעת וושינגטון יחד עם האנדלוסית אשדוד. צילום: מיה טייב

שר התרבות חילי טרופר בירך את האנסמבל על ההישג והדגיש את הייחודיות של המחלקה למוסיקה העוסקת בהמשכיות המסורות המוסיקליות היהודיות. "אני מודה לכם על התרומה הענפה לתרבות הישראלית ועל בחירתכם להעמיק שורשים ולחזק את הקשר לעבר באמצעות המוסיקה", ברך שר התרבות. מנכ"ל קריית החינוך גבעת וושינגטון, יקי סעדה, הביע את התרגשותו וגאוותו וציין שהשתתפות האנסמבל היא "כבוד וגאווה לחוג למוסיקה במכללה שבראשו עומדת דר' רחלי גלאי, כבוד וגאווה לסטודנטים, למכללה ולמדינת ישראל. יישר כח על ההישג הגדול".

החוג האקדמי למוזיקה של מכללת גבעת וושינגטון מכשיר מוזיקאים המתמקצעים כמבצעים, יוצרים ומורים למוזיקה בישראל. המכללה מעניקה לבוגרים תואר ראשון ותעודת הוראה במוזיקה. בליבת תכנית הלימודים מקום מרכזי להמשכיות מסורות מוזיקליות יהודיות וליצירה מקורית בתחום המוזיקה היהודית והישראלית.

החוג מקיים שיתופי פעולה ייחודיים ובהם שיתוף פעולה פורה עם המחלקה החינוכית של התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד בניהולה של איריס חליפה. הפרוייקט המשותף "שלום לך דודי", שהתקיים בסימן 1,000 שנה להולדתו של ר' שלמה אבן גבירול, זכה להצלחה רבה ולשבחים תחת ניהולו המוזיקלי של ראש התמחות יצירה יהודית וישראלית – ד"ר אריאל לזרוס, חתן פרס שר התרבות 2022.

ראשת החוג, ד"ר רחלי גלאי, המתמחה באמנות ביצוע מוזיקה יהודית בצ'לו ובמחקר בתחומי מוזיקה יהודית אמנותית, תוביל את האנסמבל בנסיעתו לפסטיבל במרוקו. "זוהי זכות ענקית להופיע לצידם של גדולי המומחים של המוסיקה האנדלוסית" מסכמת דר' גלאי, "שיתוף הפעולה ביצירות מוסיקליות עתיקות שיהודי מרוקו היו שותפים לצמיחתן מרגשת אותנו מאוד. זו דוגמא והזדמנות לקדם ערכים של דיאלוג תרבותי ושלום, ואני גאה להיות חלק מפסטיבל זה. זאת הולכת להיות חוויה מטורפת", מסכמת בהתרגשות דר' גלאי.

אנסמבל גבעת ושינגטון. צילום: אדם בר

אנסמבל גבעת ושינגטון. צילום: אדם בר

הפסטיבל יתקיים בערים רבאט וקזבלנקה בין התאריכים: 19-22.10.

למידע ופרטים נוספים:
https://www.facebook.com/music.g.washington – דף הפייסבוק של החוג למוזיקה גבעת וושינגטון.
https://www.facebook.com/la.musique.andalouse – דף הפייסבוק של הפסטיבל במרוקו.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר