בחינות בגרות בתיכון. צילום: אילן אסייג
בחינות בגרות בתיכון. צילום: אילן אסייג

התמונה החינוכית: אשדוד ממשיכה לעלות באחוזי הזכאות לבגרות רגילה ומצטיינת

על פי הנתונים, אחוז הזכאות הכללי (כולל מוסדות חרדיים) עומד על 75.6%, אך בבתי הספר שבפיקוח העירייה עומד הנתון על 94% זכאים לתעודות בגרות. מקיף ח' עם 99.4% זכאים

פורסם בתאריך: 13.9.22 16:39

     

משרד החינוך מפרסם היום את נתוני "התמונה החינוכית הרשותית והבית ספרית", של החטיבה העליונה לשנת הלימודים תשפ"א באשדוד.

על פי הנתונים, העיר אשדוד רושמת עלייה באחוז הזכאות העירוני הכללי הכולל מוסדות חינוך אשר ניגשים לבגרות לצורכי תקציב, הנתון הזה עומד על 75.6% בשנת תשפ"א וזאת לעומת 73.4% בשנת תש"פ. גם בזכאות לבגרות מצטיינת נרשמה עליה מ-7.5% ל-9.1%.

בבתי הספר הנמצאים תחת פיקוח עירוני, עומד אחוז הזכאות על 94%. בעירייה מדגישים כי כל זה קורה יחד עם אחוז נשירה מזערי (0.6%), כחלק מהמלחמה על כל תלמיד. ההצלחה גדולה יותר היא לאור העובדה שאשדוד היא סוציו-אקונומי 4, דירוג שמשמעותו שההשקעה בכל תלמיד ותלמידה גדולה יותרֶ.

ד"ר לסרי ואריה מימון. צילום: אורי קריספין

ד"ר לסרי ואריה מימון. צילום: אורי קריספין

"ההישג המרשים הוא כולו של מערכת חינוך, ההורים והתלמידים שפועלים יחד בסנכרון ועל פי חזון מוסדר שבמרכזו הילדים שלנו", מסר ראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי, "כל נער/ה מבחינתנו הוא עולם, ואנחנו מעניקים כלים לטובת עתיד טוב יותר, עדכני יותר ושימושי הרבה יותר.

"ההצלחה היא של מנהל החינוך בראשות אריה מימון שעושה עבודה מקצועית ואיכותית לאורך שנים, למנהלי היחידות במינהל , לסגל החינוכי והנהלות בתי הספר, לההורים שנותנים רוח גבית ותמיכה, ושל כל מי שהחינוך באשדוד הוא בראש סדר העדיפויות שלו וגם פועל למען המטרה החשובה".

הנתונים של בתי הספר שבפיקוח באשדוד מצביעים על מגמות עלייה חלקיות. כך למשל, במקיף ג' ישנה עלייה מ-91.9% בתש"פ ל-95.7% בתשפ"א. במקיף ד' עלו מ-96% ל-96.6%. במקיף ה' עלה שיעור הזכאים מ-95.2% ל-98.3%. במקיף ו' עלו מ-91.2% זכאים ל-92.9%. במקיף ז' ישנה עלייה קלה מ-98.1% ל-98.6%. במקיף ח' עלו מ-97.8% ל-99.4%. במקיף ט' נרשמה עלייה מ-95.5% ל-98.1%. במקיף י' עלה שיעור הזכאים מ-92.8% ל-93.6%. האולפנה החדשה למדעים ואומנויות מציגה 95.7 אחוזי זכאות.

מקיף ח' באשדוד. צילום פבל

מנגד, היו מוסדות חינוך שרשמו ירידה, כמו במקיף א' שם ירדו מ-85.5% ל-82.9%. אולפנא ע"ש הרב שאולי נרשמה צניחה מ-99.1% ל-92.1%. בישיבה התיכונית החדשה נרשמה ירידה מ-100% ל-97.9%. במקיף חדש י"א נרשמה ירידה מ-96.9% ל-95.6%.

אולפנת אשדוד. צילום פבל

בעירייה שואבים עידוד גם מאחוז הזכאים לבגרות מצטיינת, נתון שנמצא בעלייה כמעט בכל בתי הספר. בולט בכך מקיף י"א שזינק מ-13 אחוזים בתש"פ ל-22 בתשפ"א. במקיף ד' 13 אחוז מהבוגרים זכאים גם לתעודת הצטיינות (לעומת 3 אחוז בתש"פ), מקיף ז' עם 18 אחוז, מקיף ט' עם 12, הישיבה התיכונית והאולפנה על שם הרב שאולי עם 14 אחוז.

בנתוני הניגשים לבגרות חמש יחידות במתמטיקה ישנה ירידה בשני אחוז בממוצע של בתי הספר שבפיקוח מ-23 ל-21.

אל שקלול הנתונים יש להכניס גם את מיקומה של אשדוד בדירוג סוציואקונומי 4, שמצריך השקעה כספית גדולה יותר מצד העירייה שבאה לידי ביטוי לעתים בהכפלה או שילוש התקציב לכל תלמיד. בעירייה מסבירים כי בכל רבעון נעשית מדידה והערכה יחד עם מנהלי בתי הספר, כדי להבין טוב יותר את הצרכים העולים והמתעוררים לגבי כל תלמיד וכל תלמיד.

"לשמור על אחוז גבוה של זכאים לבגרות מהווה הצלחה אדירה נוספת, שמעידה על ההשקעה העירונית הבלתי פוסקת בתלמידים", אמר גורם עירוני. "יצרנו מעטפת תומכת שתאפשר לכל אחד ואחת להתמקד בלימודים ולהניח בצד את הדאגות הכלכליות, ואנחנו שמחים על התוצאות".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר