ד"ר יחיאל לסרי
ד"ר יחיאל לסרי

ד"ר לסרי מגיב לדו"ח על זיהום האוויר: "לא נסכים להמשך המצב הפוגע בבריאותם של תושבי אשדוד"

העירייה, המשרד להגנ"ס ואיגוד ערים לאיכות הסביבה יקימו בזמן הקרוב צוותי עבודה משותפים שיפעלו נגד מפעלים מזהמים באשדוד

פורסם בתאריך: 25.8.22 11:16

     

ראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי שוחח השבוע ארוכות עם מנכ"לית המשרד גלית כהן, בהמשך לשיח הקיים בין המשרד לבין העירייה ואיגוד ערים לאיכות הסביבה בחודשים האחרונים. "לא נסכים להמשך המצב הפוגע בבריאותם של תושבי אשדוד, ואני מברך על ההבנה ושיתוף הפעולה של המשרד להגנת הסביבה, שיפעיל את מלוא סמכויותיו יחד עם עירית אשדוד נגד המפעלים המזהמים", אמר ד"ר לסרי.

ראש העיר לסרי הוסיף, כי סוכם עוד, שבימים הקרובים בעקבות הממצאים על רמת זיהום האוויר באזור התעשיה הצפוני של אשדוד בדו״ח המפל״ס של המשרד להגנת הסביבה, יוקם צוות משותף לעיריה, המשרד להגנ״ס ואיגוד ערים לאיכות הסביבה, שיגבש תוכנית אסטרטגית כוללנית, לשיפור והסדרת איכות האוויר באזור אשדוד, ממקורות תעשייתיים וייצור אנרגיה: "אנו דורשים מהממשלה להיות שותפה בהכנת ויישום התוכנית אשר הינה צו השעה לטובת בריאות ואיכות חיי תושבי אשדוד".

נתוני דוח מפל"ס מצביעים על עלייה בזיהום האוויר באזור התעשייה הצפוני באשדוד, זאת בזמן שהקריטריונים לפעילותם נקבעים על ידי המשרד להגנת הסביבה במסגרת היתרי פליטה שניתנו למפעלים. אולם, בעירייה מבהירים שהמדידות הרציפות והדיגומים בתחנות ניטור האוויר הממוקמות בשכונות המגורים באשדוד, לא נמדדות חריגות מערכי זיהום האויר הנחשבים תקינים.

הפעילות הזו בנושא זיהום האויר באזור אשדוד מתרחשת, תוך כדי מאבק שמנהלת עיריית אשדוד בראשות ד"ר יחיאל לסרי, נגד חברת החשמל, משרד האנרגיה והמשרד להגנת הסביבה, על רקע היתרים שנתן המשרד להגנת הסביבח לחברת חשמל, להרחבת שעות הפעילות של יחידות ייצור חשמל מזהמות בתחנת הכוח אשכול.

מנכ"ל העירייה אילן בן עדי שמרכז את פעילות מטה המאבק מציין כי "בעיריה אשדוד פעלנו רבות כדי להפחית את רמת זיהום האויר באזור, כולל ניטור אינטנסיבי ובקרה שוטפת על שיעור הפליטות, ומתן תנאים ברישיון עסק, שמטרתם הינה הפחתת הזיהום. איננו מקבלים את המשוואה לפיה יש מקום להתיר פעילות הידועה כמזהמת משיקולים לאומיים של צרכי משק החשמל ועלותם הכלכלית, במחיר סיכון בריאותם של תושבי אשדוד. הרחבת פעילות היחידות המזהמות לצורך חיסכון בעלויות הייצור אינה מקובלת עלינו".

במכתב ששלח לאחרונה ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי לשרה קרין אלהרר והשרה תמר זנדברג, ציין כי תחנת הכוח אשכול עומדת בפני מכירה ויש להבטיח בתנאי המכרז את הפסקת פעילותן של היחידות הישנות והמזהמות בתחנת אשכול, והתחייבות לבניית יחידות חדשות המבוססות על הטכנולוגיה המיטבית הקיימת למינימום זיהום אויר״ בניגוד למצב הדברים במכרז שפורסם.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר